PDA

Vis full versjon : Bråker det mere med ødelagt innmat i katalysatoren?



jbolaisen
23/08/10, 19:49
Hei! Ble stoppet i teknisk kontroll for en liten stund siden, og nå er jeg nødt til å fikse eksosanlegget! Har en katalysator med delvis ødelagt innhold, vil den bråke mere når innholdet er litt ødelagt/brent sundt? Er ikke så viktig om den fungerer, bare det ikke blir mere støy..

MadAss
23/08/10, 20:07
Om det har løsnet deler i fra katalysatoren, vil dette ligge å skramle en del. Om du staker katalysatoren, vil du bli kvitt dette, men du vil få en mer hul lyd i eksosen. Vil ikke bråke så mye mer enn vanlig, men er hørbart.

Mysemannen
23/08/10, 20:09
Hos meg var det en del bråk med tom katalysator(ingen løse deler), hørtes ut som en vuvuzela i en hermetikk boks, altså meget irriterende =)

jbolaisen
23/08/10, 20:11
Hos meg var det en del bråk med tom katalysator(ingen løse deler), hørtes ut som en vuvuzela i en hermetikk boks, altså meget irriterende =)

Okei! Hadde frieksos, så det viktigste er vel at anlegget er helt tett, så det ikke er noen lekasjer! Så de legger vel ikke så mye merke til at katalysatoren er brent sund innvendig?

Mysemannen
23/08/10, 22:07
Hvis bilen tilfredstiller co-krav tviler jeg på at de tar av eksosanlegget ditt og kikker :p

Autotech
23/08/10, 22:12
Hvis bilen tilfredstiller co-krav tviler jeg på at de tar av eksosanlegget ditt og kikker :p

Tom katalysator tilfredstiller ikke krava,sier seg sjøl..

Mysemannen
24/08/10, 00:07
Tom katalysator tilfredstiller ikke krava,sier seg sjøl..

Skulle tro det, men det er ikke alltid tilfelle.

Ravneng91
25/08/10, 15:02
bilen kan fint gå igjennom CO-krav uten kat. blir bare somsakt en mer "hul" lyd.. kjører uten kat selv og hører bare litt susing når den står på tomgang