PDA

Vis full versjon : Motorservice erfordras kommer opp i info displayet



Volvo-Christian
23/08/10, 17:22
Hei. Har kommet opp "service erfordras" i info displayet et par dager etter hverandre nå. Monterte xenon lys i nærlysene for et par uker siden. Og bytta da denne motstanden inne i bilen for og ikke få opp feilmelding. Meldingen blir borte når jeg stopper og starter bilen. Bilen hadde overhodet ikke noe drag da meldingen stod i displayet. Virka som alt turbotrykk uteble.

Har nå bytta tilbake til halogen pærer igjen, og skifta shunten, så får se om det fortsatt kommer opp meldinger.

Kan kanskje være lurt og få sjekket det opp på volvo? Har garanti i en mnd til, så er vel bare og få sjekka det opp? At bilen mister masse kraft kommer vel av at den går i nødmodus vil jeg tru, men er dette skadelig og kjøre med?

Noen som har vært borti lignende i forbindelse med ombygging til xenon, eller ved andre annledninger?


Bilen er en 04mod v70 2,4d manuell. Gått 194000 og den er ikke chippet.


Håper noen kan hjelpe dersom dere har formeninger om hva det kan komme av, og hva som burde gjøres. :)

_tormod_
23/08/10, 21:48
Dette har nok ikke noe med ettermonteringen av xenonlys å gjøre. Men du burde få sjekket opp feilmeldingen på volvo. Er flere med disse motorene som har samme problem, og det kan være alt fra en defekt giver til defekt turboregulering. Motorfester er også en gjenganger... Vil tippe det er feilkode ECM 6805- turboregulering felaktig flöde

Volvo-Christian
24/08/10, 17:01
Takk for svar :) meldingen har ikke kommet opp i dag. Har demontert xenon lysa for sikkerthets skyld.

aarnes
25/08/10, 07:04
Høres ut som LMM (Luftmassemåler/luftmengdemåler, jeg husker aldri forskjellen)
Den sitter rett før luftfilterboksen.
Forsøkte å koble av min her om dagen, fikk samme feilmld som deg og hadde ikke noe drag i bilen.

Dag Thomas
25/08/10, 07:38
Jeg fikk denne meldingen opp ved dårlige plugger! Motoren fikk feil verdier.

_tormod_
25/08/10, 08:39
Jeg fikk denne meldingen opp ved dårlige plugger! Motoren fikk feil verdier.

Dvs bensinmotor..? 2.4D i dette tilfelle

Dag Thomas
25/08/10, 11:29
Dvs bensinmotor..? 2.4D i dette tilfelle

Korrekt:) 2,4T Beklager dårlig info.

Bilen hadde til tider (ikke alltid) tenningsproblemer, men fikk alltid startet. Viste seg at plugger aldri hadde blitt skiftet. Kom samma feilmelding som deg opp noen ganger. Dette blei borte ved å stoppe og starte bilen på nytt. Ved å feilsøke fant vi ut bilen fikk totalt feil verdier. Plugger ble skiftet og vips, ny bil:)

Per Turbo
25/08/10, 11:58
Tipper det er en turbotrykksventil, ikke magnetventilen men en annen som sitter ved innsuget omtrent. Husker jeg rett koster den ca 1700,-

Dag Thomas
25/08/10, 12:58
Til trådstarter. Har du feilsøkt bilen?

Volvo-Christian
25/08/10, 17:17
Bilen skal feilsøkes til uka. Så da finner jeg vel ut hva som feiler den. Har ikke fått opp meldingen hverken i går eller i dag. Takk for info folkens!

Stig-Arne
01/07/11, 12:43
Noen som vet om denne turboregleringsventilen er utbyttbar ?

Har fått pris på en såkalt VNT-regulator fra det lokale verkstedet, på 2216 kr, er det denne som feiler på feilkode ECM 6805 ?

Men snakket så med ett annet verksted, og de mente at denne regulatoren ikke er å få kjøpt løst igjennom volvo, og det de mente var at skovlene inne i turboene som justerer hastigheten til turboen antageligvis satt fast, eller beveget seg tregt, og dette satt feilkoden ECM 6805.

Noen som har litt mere kjennskap til dette?

gunnargt
01/07/11, 13:06
Begge feilene du nevner kan sette den feilkoden. Får regulatoren som løs del,sitter på fremkant av blokka. Sitter bak siste gummislangen før innsuget. Model er bilen din?

Stig-Arne
01/07/11, 13:17
Bilen er en sen 2002, altså MY03

Er det som er litt merkelig at man får forskjellige svar ifra forskjellige forhandlere.

Har man noe delenummer på denne regulatoren ?

Slik jeg fikk forklart det, så var denne komponenten montert på turboen, altså en step motor som styrer staget. Og det var denne som feilkoden henviste til.

Men om jeg missforstår deg rett, sitter det en enhet i forkant av motorblokka som også har med dette å gjøre ? I nærheten av intercooleren ?

Volvo-Christian
01/07/11, 13:19
Ok
Ble litt tull her. Innlegget mitt var egentlig ment for Stig-Arne :)

My bad ;)

gunnargt
01/07/11, 13:24
Bilen er en sen 2002, altså MY03

Er det som er litt merkelig at man får forskjellige svar ifra forskjellige forhandlere.

Har man noe delenummer på denne regulatoren ?

Ja men er oftes ventilen om tuller. Er byttet mange flere av de en det er byttet turboer hvertfall

Delenummret er : 30637251

Stig-Arne
01/07/11, 13:43
Ja, er det jeg også mistenker. Er jo en billigere del enn turboen iallefall.

Fikk pris på 2216 for denne såkalte VNT-regulatoren

Noen som har ett bilde som viser hvor denne regulatoren sitter ?