PDA

Vis full versjon : Volvo 140



Krissmp
23/08/10, 12:10
Vurderer kjøp av en 140. Hvilken årsmod burde jeg velge? Tenker på deletilgang, kvalitet osv?

Ønsker å ha mulighet til å bytte til en b18\20 gasserturbo senere, men rekner med det skal kunne gå greit på alle modellene.

Tinnsoldaten
23/08/10, 14:49
Kjøp en med minst mulig rust. Ellers er det smak og behag som avgjør, kvalitet og deletilgang er stort sett likt uansett.

Krissmp
23/08/10, 15:02
Kjøp en med minst mulig rust. Ellers er det smak og behag som avgjør, kvalitet og deletilgang er stort sett likt uansett.

Ja selvsagt vil jeg ha en med minst mulig rust, men det er vel ofte slik att jo mindre rust jo mer koster det. Tenkte på en 140 til 8-20k

Tinnsoldaten
24/08/10, 15:52
Da kommer det jo bare an på hva du liker selv, det kan ikke jeg fortelle deg! Noen liker -73 og nyere med den nye fronten og baklyktene. Jeg foretrekker "old-school" med gamle fronten og lyktene, gamle dashbordet, lang girspak, utenpåliggende dørhåndtak og lave hjulbuer foran.

Krissmp
24/08/10, 16:49
Er det ikke noe annen forskjell på det en utseende og girspaken? kjøreegenskaper osv? vet det er litt bedre sikkerhet på det siste, men man kjøper jo ikke gammel bil for sikkerheten:P hehe. Liker egenlig best den eldste typen.

Tinnsoldaten
24/08/10, 17:23
Noen småforskjeller er det jo, som utførelsen av f.eks. foringer, bakfjærer, el.anlegg osv. Men grunnkonstruksjonen er den samme. Den forbedrede sikkerheten kom vel av bl.a. stålbjelker i dørene på nyere modeller, og de gigantiske fangerene på -74. Angående kjøreegenskaper så er ikke de mye å skryte av uansett på en 35-40 år gammel bil med utslitte understellsdetaljer, men med litt gromdeler her og der blir det en helt annen bil.