PDA

Vis full versjon : Eksos tips til 940



ToHoR
22/08/10, 15:01
Jeg har akkurat kjøpt meg min første bil selv om det godt og vel et år til jeg kan ta lappen, men jeg lurte litt på dette med eksosanlegg.

Hvordan er reglene for eksosanlegg, jeg har hørt av noen at det går på antall dB?
Er det noen som har noen tips på hva som er best? Noen sier 2,5" og noen sier 3"

JørnM_940
22/08/10, 15:04
Jeg har akkurat kjøpt meg min første bil selv om det godt og vel et år til jeg kan ta lappen, men jeg lurte litt på dette med eksosanlegg.

Hvordan er reglene for eksosanlegg, jeg har hørt av noen at det går på antall dB?
Er det noen som har noen tips på hva som er best? Noen sier 2,5" og noen sier 3"
Turbo eller ikke?

ToHoR
22/08/10, 17:16
Den er uten turbo

sjefsbonden
22/08/10, 17:45
Hvordan er reglene for eksosanlegg, jeg har hørt av noen at det går på antall dB?
Er det noen som har noen tips på hva som er best? Noen sier 2,5" og noen sier 3"

i vognkortet står det støynivå på bilen din, siden det er uten turbo mener jeg og huse det er 87dB, hvis du blir for eksempel stoppa i teknisk kontroll og dem måler dette og den er laangt over så må du nok vise bilen, samme som hvis du treffer en person som er veeldi pirkete dette på EU kontroll for eks.

men er ikke mange som sjekker det har jeg erfart:)

gull pilen
22/08/10, 19:29
ville ikke brukt noe større enn 2,5 toms på sugebil...
bråker ganske mye med 3 toms uten turbo....

Jobbe88
22/08/10, 20:11
Fjern for all del ikke mer enn 1 demper ihvertfall. Jeg bytta ut den bakerste demperen med ei rustfri påtte , det ble passelig lyd. Etter hvert tenkte jeg det ville være kult med litt mere lyd , men det ble VELDIG mye mer lyd når jeg fjerna den andre demperen :P

sjefsbonden
22/08/10, 21:13
jeg ville nok hatt 2.5' og 2 lyddempere, eventuelt, 1 katalysator og en lyddemper.

en annen mulighet er jo de så kalte "japse" pottene:p noen av dem gir faktisk bra og kul lyd:)

gasgasboy
22/08/10, 21:51
Sugisene vil jo trenge litt mer motstand også, imotsettning til turbobiler som er glad i lite motstand .. Jeg har 3" eksos fra turbo, rakrør helt heelt til dieselloffen som sitter bakers .. Ingen kat eller noe atm, å det bråker helt sinnsykt .. Noen liker det, men jeg må si jeg begynner å bli lei, så skal få tak i racekat og freeflow demper, så støyenivået går endel ned, og eksosanlegget kanskje kan risikere å bli lovelig :p


Jeg hadde gått for 2.5 " eksos, eller 3" halvsats fra katten i og med at du har sugis :)

SirKim
22/08/10, 22:09
Jeg har 2,5" eksos på den ene 940n min som er uten turbo. Har 2 dempere. Skal sette på en katalysator i tillegg. Har en simons potte midt under bilen å den bakerste potta fra 3" JT anlegget. Syntes det bråker litt for mye etter min mening, så jeg setter på katalysator i tillegg snart iallefall :)

SirKim
25/08/10, 16:06
Bare ikke ha komplett simons (d)effektanlegg. Høres ut som en vaskemaskin med grus(stein) i :D


zwYW_RGWSmM

JørnM_940
25/08/10, 16:19
Holder på å lage 3" til min, er foreløpig sugemotor. Blir en stor 3" biltemapotte midt under, og en liten simons 3" (svart) bakerst, så blir det høyglanspolert rustfri stuss ut. Katalysatoren er fjernet. Hvordan lyden blir gjenstår å se/høre, men tror ikke det blir så ille med to potter. Uansett bedre enn de originale sugerøra som sto på..

sjefsbonden
25/08/10, 16:44
Bare ikke ha komplett simons (d)effektanlegg. Høres ut som en vaskemaskin med grus(stein) i :D


zwYW_RGWSmM

lyden stemte skremmende bra!:D

men bare for å ta opp det me Eu kontroller må en vel ha Kat på bilen? ihvertfall etter et årstall som jeg ikke huser i farta

olemk
17/04/11, 20:52
Holder på å lage 3" til min, er foreløpig sugemotor. Blir en stor 3" biltemapotte midt under, og en liten simons 3" (svart) bakerst, så blir det høyglanspolert rustfri stuss ut. Katalysatoren er fjernet. Hvordan lyden blir gjenstår å se/høre, men tror ikke det blir så ille med to potter. Uansett bedre enn de originale sugerøra som sto på.. hva gjør man med lambdasonden om man fjerner kat? borrer opp og sveiser på en mutter?
eller kan den kobles vekk? :S

boman
17/04/11, 21:36
hva gjør man med lambdasonden om man fjerner kat? borrer opp og sveiser på en mutter?
eller kan den kobles vekk? :S
Ja, du må ha lambdasonden. Bilen går dårlig uten og har dobbelt bensinforbruk.

s4nd3r
17/04/11, 22:38
hadde ikkje problem med simons anlegget eg kjøpte. (rustfritt) vel og merke..
den billige simons. ruster like gott som biltema eksosn...

ToHoR
13/07/11, 19:51
Hvordan er det med halv og helsats?

Jeg ser etter groomlyden, gjør det noe forskjell? Det gjør forskjell på lommeboka ihvertfall

http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&txtSearch=Eksos+740&List=1&SortField=ProductName&ProductID=21433

Passer det til min? ville trod at det var det samme.