PDA

Vis full versjon : Mekonomen



Daniel V
22/08/10, 00:26
Verksted og bilbutikk:

Har de fleste bildeler inne, selv mer skjeldne deler som bremserør til 240.

Bruker selv Mekonomen på Mastemyr hvor jeg har opplevd kjempeservice. Var der senest i stad for å kjøpe bremserør som jeg fikk på sekundet som ikke Volvo hadde på lager..

Prisene der er heller ikke gale, og de selger bla verktøy fra Tengtools osv. Momo og Recaro produkter er også i hyllene :)

Andre som har andre erfaringer? :)

ChrML
22/08/10, 09:14
Mekonomen er helt greit det. Men prisforskjellen på delene kontra original Volvo er somregel liten, hvertfall på slitedeler.

Morgis
22/08/10, 09:54
Om man ikke har avtaler der, er prisene latterlige.
Handler aldri der.

Kenneth D
22/08/10, 13:04
Har ikke det mest positive å si om mekonomen på Lade i Trondheim bak citylade ivertfall. Skulle handle meg vindusviskere siden de hadde kampanje på orginale bosch viskere, men det som møtte meg var at alle ansatte og dagligleder sto å hang å røykte. Ikke noe positivt inntrykk for min del, men da jeg skulle handle viskere så måtte jeg si reg.nr på bilen for å finne riktig viskere og han kom med noe uten at jeg sjekket at det var noe jeg regner med at han skulle klare å finne rett men da jeg kom hjem så hadde jeg fått feil, var ikke til Volvo i det hele tatt og feil dimensjon(") så de passet ikke og dro for å bytte og når jeg kom ditt for å si at det var feil og han bak disken mente at de skulle passe uansett men da så jeg at dimensjonen var feil og de havnet utenfor vinduet og fikk igjen pengene og handlet på torshov istedet.

Joakim-G_R
22/08/10, 13:28
Fornøyd med Mekonomen jeg. OK priser og OK varer, akkurat som det skal være.

Klart, 3000 kr for en LMM er dyrt, men det er ikke veldig mye billigere på Meca eller Torshov heller. :)

Erlend Dystland
22/08/10, 19:23
Mekonomen på Årnes har meget god service.
Det er et bilverksted med en liten butikk. Fikk låne en liten flaske med pakningssement av dem, uten å betale for det.
Prisene er vel det eneste minuset med Mekonomen.

Christian
22/08/10, 21:20
Handler alt på Mekonomen Horten, jeg.
Bra varer, bra priser, og bra service!

sjefsbonden
22/08/10, 21:25
jeg skulle ha fordeler lokk og rotor te volvo'n min her i våres, det lønte seg og kjøpe på volvo! så jeg sier bare sjekk priser på volvo og mekonommen før en handler, eller så har ikke jeg heller noe ondt om dem å si:)

Daniel V
22/08/10, 23:07
Tror det spørs litt hvilke deler man kjøper, hva prisen er kontra Volvo. Noen deler er mye billigere enn på Volvo, mens andre er dyrere igjen.

Siden jeg kjører Trial på landslaget har jeg klart å få (tro det eller ei) 40% på det meste på Mekonomen, bortsett fra Momo og Recaroproduktene.

Så jeg er veldig fornøyd med dem. Men Mekonomen på Mastemyr som jeg handler hos har verksted vedsiden av, noe som de selv sier gjør at de har større delelager :)

Wrasko
22/08/10, 23:08
Handler i tilfelle på Mekonomen i Askim, de har mye bra, men prisen er meget stiv desverre, for de uten rabatter.

+Som oftest folk som kan noe
+Har en del på lager
+Får ting på dagen, eller dagen etter

-Pris

A.Finstad
23/08/10, 00:56
mekonomen jessheim må jeg skryte av! dem har altid kjempe service og gode priser(får så mye rabatt det er mulig å få der!) og altid hyggelig å slå an en prat med de bak kassa( noen kamerater) og på veien opp ditt kjører jeg innom volvo å spør om prisen der først hvis det er noe til volvo jeg skal ha, men for det som regel til nesten halv pris av volvo :p

de er vell også som mekonomen flest har delene endten på lager eller seinest dagen etter og det er god service i mine øyne da volvo bruker en uke på å få delene!! på jessheim hadde dem til og med kaliper bak til 240 inne og dem har som regel det jeg er ute etter på lager er bare to eller tre ganger i løpet av sikkert 40 handeler jeg må vente på deler hvis det er snakk om slitedeler.

Christian
23/08/10, 14:16
jeg skulle ha fordeler lokk og rotor te volvo'n min her i våres, det lønte seg og kjøpe på volvo! så jeg sier bare sjekk priser på volvo og mekonommen før en handler, eller så har ikke jeg heller noe ondt om dem å si:)

Volvo har Nice Price kampanje på slitedeler til gammal volvo, så ofte er det lik pris / billigere på Volvo, ja.


Men sånn kampanje har dem ikke på Møller.. :rolleyes:

Volvo-Lars
23/08/10, 15:09
Handler alt på Mekonomen Horten, jeg.
Bra varer, bra priser, og bra service!

:D


Hyggelig å høre.

Swissman
23/08/10, 22:03
:D


Hyggelig å høre.

rolig nå. Du var sikkert syk den dagen :-P

Volvo-Lars
24/08/10, 10:12
rolig nå. Du var sikkert syk den dagen :-P

Haha:D Han handler kunn når jeg er på jobb:p

sjefsbonden
24/08/10, 17:06
Tror det spørs litt hvilke deler man kjøper, hva prisen er kontra Volvo. Noen deler er mye billigere enn på Volvo, mens andre er dyrere igjen.

Siden jeg kjører Trial på landslaget har jeg klart å få (tro det eller ei) 40% på det meste på Mekonomen, bortsett fra Momo og Recaroproduktene.

Så jeg er veldig fornøyd med dem. Men Mekonomen på Mastemyr som jeg handler hos har verksted vedsiden av, noe som de selv sier gjør at de har større delelager :)

Derfor jeg nevnte at det er lurt og sjekke priser først;)



Volvo har Nice Price kampanje på slitedeler til gammal volvo, så ofte er det lik pris / billigere på Volvo, ja.


Men sånn kampanje har dem ikke på Møller.. :rolleyes:

men så er jo tysker gutta noe for seg sjølv på reserve deler, dem tar jo alt for mye, delen kosta 6.øre og lage, de selger den for 350kr!:eek:

tennpluggen
24/08/10, 21:02
mekonomen kunne skaffe rep sett til både hoved pumpe å slave sylinderen til clutchen..... men hos volvo var det om å men å fikk feil deler å når de ikke passa fikke bare til svar at det da ikke var mulig å få at jeg måtte kjøpe nytt.. så mekonomen er absolut grei butikk å ha:P

larset
24/04/11, 19:19
Bare positive erfaringer med mekonomen alnabru iallefall, de har alltid hatt delene jeg trenger der og da til en grei pris (får noe avslag som NAF medlem)

Øyvind G
24/04/11, 19:49
jeg har hvertfall bare positive ord om Mekonomen i Horten. :D

A.Finstad
25/04/11, 00:16
Bare positive erfaringer med mekonomen alnabru iallefall, de har alltid hatt delene jeg trenger der og da til en grei pris (får noe avslag som NAF medlem)

nå er vell mekonomen på alnabru et av lagera i Norge så ikke så rart dem har det meste der ;)

142senja
25/04/11, 16:27
Tror det spørs litt hvilke deler man kjøper, hva prisen er kontra Volvo. Noen deler er mye billigere enn på Volvo, mens andre er dyrere igjen.

Siden jeg kjører Trial på landslaget har jeg klart å få (tro det eller ei) 40% på det meste på Mekonomen, bortsett fra Momo og Recaroproduktene.

Så jeg er veldig fornøyd med dem. Men Mekonomen på Mastemyr som jeg handler hos har verksted vedsiden av, noe som de selv sier gjør at de har større delelager :)

har 30-40%, alt etter hva det er. er jo 3års garanti på reserve delene så må jo holde litt. men er fornøyd så langt på det jeg har handlet. :) handler mest olje å slikt. har enda ikke byttet noe slite deler på noen av volvoene jeg har

242
28/04/11, 20:23
Hadde en liten samtale med Mekonomen på storforshei (tromsø)
der jeg handla 240 min her i februar. Var godt med snø da jeg henta den, og bilen var meget rar på forstillinga da jeg kom på hovedveien ned til Lofoten.
Fant ut etter hvert at spissinga var kanonskjeiv. Justerte dagen etterpå
hos min venn i Lofoten. og ikke mindre en 3,2mm på en styrekule og da ble den
grei å kjøre , ikke helt bra. Tok en telefon til di og fortalte dette, da fikk jeg vite av eier hadde ikke råd til justering. Så da bare godkjente di bilen hehe. Utroligt .

Sjekket dette opp når jeg kom hjemme, og enda var det skjeivt. Cirka 30 i utslag
på BT kontroll. Tok en telefon til får å spørre om di mente det di sa tidligere.
Da fikk jeg beskjed om å "reis te hælvette" . Så la di på.

Tragikomiskt hehe. Ikke at jeg drar dit , men fikk en rar følelse for bilen rundt
om rådet .

olavxxx
01/05/11, 19:33
Om man ikke har avtaler der, er prisene latterlige.
Handler aldri der.
En gang jeg var på mekonomen i bergen, sa han foran meg:
Jeg jobber hos xxx, får jeg rabatt da? (jeg husker ikke hvilket firma han sa, men de drev ikke med bil, så jeg tenkte jeg kunne prøve meg også!).

Jeg yttrert derfor i kassen: Jeg jobber i kommunen, får jeg noe rabatt da?

Så sa han: jada, det skal vi ordne.
He he.. Men ellers, ja.. Jeg har handlet en del hos mekonomen.. Vannpumper, radiatorer, etc. Slike ting man gjerne ikek tør kjøpe brukt eller på biltema :-P

elephant
05/05/11, 12:41
Har handlet litt av hvert på Mekonomen på Jessheim, ganske ålreit.

kermitt
05/05/11, 20:48
Handler kurrante slitedeler som jeg helst skulle hatt i går på mekonomen, for da får jeg det med engang. Somregel helt kurrante priser på det og. Skulle gjerne handla mer der, men de er så dyre på listverk, lykter og slikt. Blir dessverre nødt til å bruke sirupstrege BCB.

jan_m
09/05/11, 21:41
handla en del deller der selv i det siste til regina sprutet følere lmm følern etc til svert hyggeli priser og ikke minst spart mye peng kontra volvo selv:)

lasse940
09/05/11, 22:22
Handler det meste hos mekonomen i Charlottenberg, skaffer allt jeg trenger på kort tid og bestiller deler til butikken på nett og får en mail når delene ligger i butikken og kan hentes. Ikke noe å utsette på prisen heller. Er endel forskjell i pris mekonomen norge contra sverige.

242
09/05/11, 23:00
Handler det meste hos mekonomen i Charlottenberg, skaffer allt jeg trenger på kort tid og bestiller deler til butikken på nett og får en mail når delene ligger i butikken og kan hentes. Ikke noe å utsette på prisen heller. Er endel forskjell i pris mekonomen norge contra sverige.


Ikke alle som driver slik service ;) Men bra at di gjør det ;) + poeng

Daniel V
10/05/11, 07:26
Veldig gunstig å bestille derifra når svenskekrona er lav. Er mange nordmenn som har fått med seg det.

Alexk1
14/05/11, 18:36
Har veldig positiv erfaring med mekonomen i sørlandsparken (kristiansand) :) pleier alltid å få noe prosenter av dem og dem pleier å ha det enn trenger :)

Psycho-look
17/05/11, 09:37
Synes Mekonomen er svindyre.

Skulle ha endelegg til volvoen 400kr gikk på thorshov 90kr
Hjulager kosta 1900 gikk på finn fant orginalkvalitet til 800kr
Skulle ha caliptere kjøpte 2 stk med brakketen og frakt og toll fra usa til prisen av 1 uten brakket på mekonomen.
bolter til hjulagert 90kr stk.

Men fordelen er at de har litt på lager.

850GLTsilver
17/05/11, 21:07
Man skal i alle fall følge med når man handler på Mekonomen.
I Norge har jeg gitt opp. Får bedre priser på Bilia som regel.

Men handler jeg i Sverige så er det først kronekursen som kommer i vår favør, og deretter så er det sannelig til dels STOR prisforskjell i Svensk favør i tillegg.
Men som sagt: følg med: Ikke på alt.

Børge Vikebø
21/05/11, 21:16
Lenkestag til Volvo 960:

Mekonomen ca 750,-

Frydenbø (Volvo) ca 400,-

Mener det var dette olavxxx fant ut når han nå kjøpte nye på Volvo...

Psycho-look
21/05/11, 21:18
2 stk fjærbeinlager mekonomen 700kr.

Thorshov 280Kr.

Og får det like fort som på mekonomen ..

Christian
28/05/11, 11:47
20% på alt hos Mekonomen idag!

Psycho-look
28/05/11, 18:17
Hjelper lite

jan ole
30/05/11, 20:57
jeg har ikke noe til overs for mekonomen på Lillehammer i hvertfall pris mesig, da jeg skulle bytte clutch for ca 2 år sia skulle Volvo ha x antall kr og mekonomen skulle ha x antall kr men mekonomen skulle ha 2-3000,- mer en Volvo skulle ha for samme jobben....