PDA

Vis full versjon : Ujevn, høy tomgang B234F



MadAss
21/08/10, 15:46
Har etter overhaling og motorbytte veldig ujevn tomgang på min 91 modell 740. Dette gjelder ved driftsvarm motor. Motoren er hentet fra en 940 av samme årsmodell.
Har ikke fått sett så mye på det, og lurer på om noen her har hatt samme problem. Har sjekket for falskluft og finner ikke noe. Mistenker tempgiver. Motoren går ellers greit. Henger ofte på 1500-2000 rpm på tomgang, før den begynner å hive seg opp og ned på turtall. Skal også siest at motoren har stått i ro i omtrent ett år.

Oldren
21/08/10, 16:44
Feilkoder??

245 gl
21/08/10, 18:22
Litt ot., men du leter fortsatt etter originale tåkelys til 7 - 9 serie som er typen med bokser som du setter under fangeren?

"Mysemannen" her på forumet selger slike...mener det var du som leita lenge etter slike på bilforumet...

Mysemannen
21/08/10, 21:39
Litt ot., men du leter fortsatt etter originale tåkelys til 7 - 9 serie som er typen med bokser som du setter under fangeren?

"Mysemannen" her på forumet selger slike...mener det var du som leita lenge etter slike på bilforumet...

Takker for reklamen kompis :p, men de ble akkurat solgt til AgRoTrOn.
(var det du som hilste ved Jysk på Øksnevad i kveld?)

beklager OT.

245 gl
22/08/10, 15:03
Hehe nei det var ikke meg, er i Spania for tiden... :P

tennpluggen
22/08/10, 19:07
har slitt med det samme. byttet temp sensoren å luftmengde måleren å husk å slett feilkoder:)

MadAss
23/08/10, 17:19
Mener å huske det lå feilkode på for mager/fet blandig ved dellast. LMM er testet i annen bil, så den skal vere i orden. Har en B230F (regina) stående, som jeg kan prøve tempgiver fra. Har ikke sjekket om der er samme delenr på de, men regner med det.
Vil tro at man vil få feilkode på fet blanding dersom tempgiver ikke fungerer som den skal, og luerer styreenheten til å tro at motoren er kald, og dermed legger inn fetere blanding (kaldstarttilskudd).

245 GL: Er nok meg som leter etter 90-92 modell grøftelys ja. Bare å si fra om du vet om flere som har, hehe :)

ArneR
24/08/10, 17:24
Bytt pumpa i tanken du..