PDA

Vis full versjon : Strengere linje før banning



Wrasko
19/08/10, 23:13
Hei.. Har sett meg lei på mobbing og tull som finnes i en del tråder her, hovedsaklig i Rockeren sine, men sett det andre steder og.

Det værste er ikke bare det at brukere er rappkjeftet, og hakker på folk, men når moderatorer og gjør det, så er det noe feil. Moderatorer er folk som skal oppføre seg, og bør se seg for gode til å mobbe folk.


Det jeg ønsker på dette forumet er strengere linje med personlige advarsler, og utestenging over en satt tid ved gjentagelse.

Skal man la noen få brukere ødelegge moroa for resten?

microplex
19/08/10, 23:31
har også sett at det har vært mye '' hakking'' på enkelte her ja.

og det synes jeg at mod/admin burde ta tak i.

og moderatorer skal gå frem med et godt eksempel!

A.Finstad
20/08/10, 00:27
er nokk enig her selvom jeg hakker tilbake når noen hakker på meg, burde ikke være sånn har vært dritt lei noen ganger for å si det sånn.

ChrML
20/08/10, 05:42
Er dette angående tråden til Rockeren? Gå inn på tråden hans også linker du til et spesifikt innlegg som er rettet som mobbing direkte mot Rockeren. Link også gjerne til noen andre konkrete "mobbeinnlegg".

De eneste innleggene nærmest mobbeinnlegg jeg kan se er fra trådstarter selv...

Problemet her er ikke at han blir mobbet. Problemet er at han tar seg nær av alt som blir sagt, til og med selv om det er ment som positivt. Og det har skjedd gang på gang over flere år at det har brutt ut i en stor krangel i tråden hans av lignende ting. Skal det ikke være mulig å påpeke ting som kunne vært gjordt bedre uten at trådstarter kommer tilbake med en halv A4 side med personangrep (som har skjedd tidligere)? Flere som har påpekt ting jeg kunne gjordt bedre i tråden min, lager aldri noe huskestue av det fordet.

Wrasko
20/08/10, 05:58
ChrML: Er en del forskjellig i hans tråd, jeg ser jo selvsagt at han tar seg nær av mye. Jeg vet og om historien angående han på Volvoforum, siden jeg selv var medlem der og.

Når trådstarter sier stopp, så stopper man. Så får man heller le av at man mener noe er dumt selv, bare ikke skrive det, for da blir det ofte tolket som uthenging, og provokasjon/mobbing.


Og er jo rart at microplex og A.Finstad er enig med meg at det er for frie tøyler, hvis det ikke er noen problemer i det hele tatt

940pearl
20/08/10, 07:31
Er dette angående tråden til Rockeren? Gå inn på tråden hans også linker du til et spesifikt innlegg som er rettet som mobbing direkte mot Rockeren. Link også gjerne til noen andre konkrete "mobbeinnlegg".

De eneste innleggene nærmest mobbeinnlegg jeg kan se er fra trådstarter selv...

Problemet her er ikke at han blir mobbet. Problemet er at han tar seg nær av alt som blir sagt, til og med selv om det er ment som positivt. Og det har skjedd gang på gang over flere år at det har brutt ut i en stor krangel i tråden hans av lignende ting. Skal det ikke være mulig å påpeke ting som kunne vært gjordt bedre uten at trådstarter kommer tilbake med en halv A4 side med personangrep (som har skjedd tidligere)? Flere som har påpekt ting jeg kunne gjordt bedre i tråden min, lager aldri noe huskestue av det fordet.

Mener du helt ærlig at det ikke finnes ett innlegg i tråden til Rocis som ikke går under Mobbing/uthenging?

Alt han han gjør er feil uansett.
Har nettopp fått overhalt toppen sin, og det skulle han jo aldri gjort, for herregud, er jo ikke sikkert folk tror på han når han selger bilen!

Nei skulle eller godt for en topp fra Sverige, for den er jo hel rå!! (uUu)

Og særlig Henrik, du burde da faen ha noe annet å gjøre enn å sitte på ett forum hele dagen å finne ett eller annet å kverulere på i tråden til Rocern.

Karl
20/08/10, 08:48
Her er jeg faktisk enig med ChrMl. Det tok litt tid men jeg har etterhvert fått sansen for Rockeren og hans bravader. I likhet med de fleste her på forum svinger jeg innom og kikker når han skriver noe. Han er en slags kjendis her på godt og vondt;) Prøver å være saklig og holde en god tone når jeg kommenterer da.

Problemet i trådene til Rockeren er slett ikke frekke innlegg fra andre. Det er SVARENE fra trådstarter. Han fyrer løs fra hofta på alt og alle. En strengere linje for banning som det foreslås her vil først og fremst ramme ham selv.

Av og til lurer jeg på om han gjør det med vilje for å fyre opp litt og få seg en god latter. Underholdningsverdien er i alle fall der og han burde virkelig være fornøyd med treffene på trådene sine. Er ikke mange andre som kan skilte med nesten 10 000 treff på en tråd hvor det som er utrettet hovedsaklig er å få start på en bil. Tviler på at alle som er innom misliker han og prosjektene hans, heller tvert imot.

Man må være forberedt på kommentarer når man har en prosjekttråd og om det er noen negative greier kan man heller be om å få dem fjernet eller bare la være å svare på dem.

Uansett så synes det er en drøy påstand å anklage folk for mobbing når de sier meningen sin. Det er en form for sensur som forsøkes og det er ikke jeg slett ikke noen tilhenger av.

At man får det til at kommentaren til The Sven er mobbing er helt drøyt! Det han sier er jo helt riktig og burde absolutt ikke beklages på noen som helst måte. Om toppen må overhales pga. skamkjøring så teller det helt klart ned for en eventuell bilkjøper. Det sier litt om hvordan bilen har blitt brukt og ingen er interessert i å kjøpe en bil som har blitt mishandlet. I alle fall ikke for markedspris. Å hevde noe annet er kun vås!

microplex
20/08/10, 09:52
har også sett at det har vært mye '' hakking'' på enkelte her ja.

og det synes jeg at mod/admin burde ta tak i.

og moderatorer skal gå frem med et godt eksempel!


ChrML: Er en del forskjellig i hans tråd, jeg ser jo selvsagt at han tar seg nær av mye. Jeg vet og om historien angående han på Volvoforum, siden jeg selv var medlem der og.

Når trådstarter sier stopp, så stopper man. Så får man heller le av at man mener noe er dumt selv, bare ikke skrive det, for da blir det ofte tolket som uthenging, og provokasjon/mobbing.


Og er jo rart at microplex og A.Finstad er enig med meg at det er for frie tøyler, hvis det ikke er noen problemer i det hele tatt


mitt poeng er uansett om det er trådstarter eller et vanlig innlegg, så skal alle respektere hverandre.

om det så er trådstarter som fyrer på alle pluggene burde han isåfall fått en advarsel om og roe seg ned. og omvendt hvis det er det som err problemet

Joakim-G_R
20/08/10, 10:10
Alle har vel hatt en i klassen på skolen, som ble erta litt hele tiden? Dere vet vel forskjellen på erting og mobbing?
Erting over lenger tid, gjentagende pirking på ens egne "feil", osv, kalles mobbing. Mobbing er når man gjør en person utilpass, og gjør slik at den personen føler seg uønsket.
Reaksjonen av en slik behandling over lenger tid er gjerne at man "eksploderer", og tar seg nær av ting, samme hvilken karakter det er, sålenge den personen tolker det som negativt.

Når en person da i tillegg har gått å bare fått negative tilbakemeldinger igjennom så lang tid, så gjør det noe med en. En blir litt i "forsvarsmodus".

Og at du ChrML kommer og sier at det ikke er mobbing overrasker meg litt, da du også har vært ganske aktiv i uthengningen av han. Både du og kompisen din henrik940.

F.eks at henrik "bød" 15000 kr for bilen til Thomas, det er jo bare sludder og pølsevev. For de som har vært med en stund husker hvordan dere (spesielt da husker jeg Henrik, var vel noen fler også) behandlet og svarte han når han kjøpte bilen. Kanskje det var halvhjertlig hjelp i starten, men så skled det litt ut.
Det er nok derfor han har litt "forsvarsmodus" ovenfor enkelte. For enkelte har drevet litt vel lenge med det her.

Jeg har sagt det på Volvoforum før, og jeg har sagt det her. At jeg faktisk syns det er rart at noen kan ture fram med oppførselen sin, mens andre bare må godta at sånn er det. Trodde dette var et hyggelig forum for alle ?

For det er faktisk ikke sånn, at ALLE tanker og meninger man sitter inne med, MÅ ut på nett.

Men det gjelder vel ikke kun Rockeren, har jo sett lignende hendelser tidligere også.

Joakim-G_R
20/08/10, 10:19
Her er jeg faktisk enig med ChrMl. Det tok litt tid men jeg har etterhvert fått sansen for Rockeren og hans bravader. I likhet med de fleste her på forum svinger jeg innom og kikker når han skriver noe. Han er en slags kjendis her på godt og vondt;) Prøver å være saklig og holde en god tone når jeg kommenterer da.

Problemet i trådene til Rockeren er slett ikke frekke innlegg fra andre. Det er SVARENE fra trådstarter. Han fyrer løs fra hofta på alt og alle. En strengere linje for banning som det foreslås her vil først og fremst ramme ham selv.

Av og til lurer jeg på om han gjør det med vilje for å fyre opp litt og få seg en god latter. Underholdningsverdien er i alle fall der og han burde virkelig være fornøyd med treffene på trådene sine. Er ikke mange andre som kan skilte med nesten 10 000 treff på en tråd hvor det som er utrettet hovedsaklig er å få start på en bil. Tviler på at alle som er innom misliker han og prosjektene hans, heller tvert imot.

Man må være forberedt på kommentarer når man har en prosjekttråd og om det er noen negative greier kan man heller be om å få dem fjernet eller bare la være å svare på dem.

Uansett så synes det er en drøy påstand å anklage folk for mobbing når de sier meningen sin. Det er en form for sensur som forsøkes og det er ikke jeg slett ikke noen tilhenger av.

At man får det til at kommentaren til The Sven er mobbing er helt drøyt! Det han sier er jo helt riktig og burde absolutt ikke beklages på noen som helst måte. Om toppen må overhales pga. skamkjøring så teller det helt klart ned for en eventuell bilkjøper. Det sier litt om hvordan bilen har blitt brukt og ingen er interessert i å kjøpe en bil som har blitt mishandlet. I alle fall ikke for markedspris. Å hevde noe annet er kun vås!

Jeg har ingenting imot deg, faktisk så liker jeg de aller fleste innleggene dine.
Men om du går inn på Rockeren sin tråd, og ser alle de svarene der det står "Er du helt dum?" "Hvorfor gjorde du ikke bare sånn og sånn?" "Helt seriøst, hvor stein var du når du bestemte det?"

Det er unødvendige kommentarer, og ingen form for sensur. Heller så er det med på å skape en hyggelig tone på forumet.
Og det er heller ikke så rart at han fyrer litt og "skyter fra hofta", når han blir beskutt av tyngste sort, hele tiden igjennom.

For ellers så kunne vel TBO ture frem som han ville? Fortelle folk hvor idioter de er som kjører med stiv aksel og ikke konvertert til lastebilturbo? Men det ble vel satt en stopper for, fordi det gikk litt vel langt, såvidt jeg kan huske.

Ingen som har sagt at Sven bedrev mobbing, men du er vel med på at når alle skal si meninga si, så kan det oppfattes som mobbing? Det er jo rett og slett nesten som å skrive, "Fy faen du er så lam i hue ass, det der ville ALDRI jeg gjort!"
Nei mulig det, men behold det for deg selv heller. Vi trenger jo ikke å lage mer kvalme enn nødvendig?

Joakim-G_R
20/08/10, 10:48
Er dette angående tråden til Rockeren? Gå inn på tråden hans også linker du til et spesifikt innlegg som er rettet som mobbing direkte mot Rockeren. Link også gjerne til noen andre konkrete "mobbeinnlegg".

De eneste innleggene nærmest mobbeinnlegg jeg kan se er fra trådstarter selv...

Problemet her er ikke at han blir mobbet. Problemet er at han tar seg nær av alt som blir sagt, til og med selv om det er ment som positivt. Og det har skjedd gang på gang over flere år at det har brutt ut i en stor krangel i tråden hans av lignende ting. Skal det ikke være mulig å påpeke ting som kunne vært gjordt bedre uten at trådstarter kommer tilbake med en halv A4 side med personangrep (som har skjedd tidligere)? Flere som har påpekt ting jeg kunne gjordt bedre i tråden min, lager aldri noe huskestue av det fordet.
Det er forskjell å komme med forslag på andre løsninger, påpeke feil og å fortelle han at "Gutten min, detta kan du ingenting om! Kjøp deg heller en sparksykkel med den flaksen din." osv.

Mr.X har jo sletta kommentaren sin også, ser jeg.

Karl
20/08/10, 11:42
Jeg har ingenting imot deg, faktisk så liker jeg de aller fleste innleggene dine.
Men om du går inn på Rockeren sin tråd, og ser alle de svarene der det står "Er du helt dum?" "Hvorfor gjorde du ikke bare sånn og sånn?" "Helt seriøst, hvor stein var du når du bestemte det?"

Det er unødvendige kommentarer, og ingen form for sensur. Heller så er det med på å skape en hyggelig tone på forumet.
Og det er heller ikke så rart at han fyrer litt og "skyter fra hofta", når han blir beskutt av tyngste sort, hele tiden igjennom.

For ellers så kunne vel TBO ture frem som han ville? Fortelle folk hvor idioter de er som kjører med stiv aksel og ikke konvertert til lastebilturbo? Men det ble vel satt en stopper for, fordi det gikk litt vel langt, såvidt jeg kan huske.

Ingen som har sagt at Sven bedrev mobbing, men du er vel med på at når alle skal si meninga si, så kan det oppfattes som mobbing? Det er jo rett og slett nesten som å skrive, "Fy faen du er så lam i hue ass, det der ville ALDRI jeg gjort!"
Nei mulig det, men behold det for deg selv heller. Vi trenger jo ikke å lage mer kvalme enn nødvendig?



Jeg er helt for å holde en god tone på forum og skjønner også at folk blir forbannet av og til når folk svarer frekt. Det blir jeg selv. Jeg er glad for at det har roet seg ned med innlegg type "den turboen i drittbilen din er mindre enn hårføneren til morra di".

Men det er jo også mulig å av og til følge gode råd man får og ikke bare gjøre det stikk motsatte hele tiden. Av og til er det mulig å spare seg mye tid, penger og arbeid ved å gjøre det;)

Jeg reagerer på at det i startinnlegget her blir hevdet at moderatorer driver med mobbing:

"Det værste er ikke bare det at brukere er rappkjeftet, og hakker på folk, men når moderatorer og gjør det, så er det noe feil. Moderatorer er folk som skal oppføre seg, og bør se seg for gode til å mobbe folk."

Slik jeg oppfatter det er det The Sven`s innlegg om toppen det menes. Det han sier er fakta og om dette oppfattes som mobbing så er det helt feil.

gaupe
20/08/10, 12:10
Dette temaet ser jo ut til å kome opp til stadigheit, det er enkelte overtramp på forumet, desse blir slått ned på. Vi har ikkje noko ønske om å køyre ei gestapo-linje heller.

Men når det er slik at det er den opprinnelege postaren, som står bak støyen gang etter gang, så må ein berre leve med det.

Dette er ikkje unikt for vccn, det gjeld også enkelte brukarar som er på fleire forum, og får akkurat like reaksjonar der.

Det er såpass enkelt, at om ein ikkje kan vere på eit forum og ta i mot tilbakemeldingar, så må ein berre vurdere om ein har noko der å gjere.

Eg reagerar meir på ein del "smart ass" kommentarar som vi ser ganske ofte forumet, knytta til tidlegare diskusjonar om store turboar og multilink f.eks. Kommentarar som ikkje er eigna til anna enn å skape dårleg stemning.

microplex
20/08/10, 14:36
Du ekke så dum du!

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/535.jpg


Ta å selg det du får solgt. ddu har så mye uflaks at for deg passer det best med sparkesykkel


Selg 740 turbo og 760 og bygg verdens råeste 740 D5 pickup med 3 aksler :)


Ikke lenge før du kunne rullet bilen utenfor en fjellvegg den dagen du bestemte deg for å selge den og faktisk ha spart penger på det ;).


Litt sent nå Rockis, men jeg har en 531-topp med a-kam fra 230ET i tipp topp shape som ligger ute i salgstråden min for 1800,- ink frakt :)


Jeg har en rett og tett 530 topp med lav km du kunne fått for 750:)


Jaha,så det er det du begynner med nå ja.. :rolleyes:

Skjønner snart ikke hvorfor jeg gidder å bruke tid på å legge ut info om noe som helst her på dette forumet,for det er en jævla jakt på å finne feil på det gjør,UANSETT! Skjønner nå hvorfor jeg ikke har vært så ivrig på forumet i det siste.

Men noen motsier seg selv,opptil flere ganger også,så egne meninger er visst flaut å ha på dette forumet...Men jeg er iallefall ikke flau for å ha mine egne meninger,og stå for de..

Dere er velkommen til å gi meg saklige råd og tips,men kan ikke de som IKKE klarer å la være å slenge med leppa og bare finne feil å plukke på,holde seg til h..... unna denna prosjekttråden!! :mad:

Det er faen ikke rart bilene mine er tungsolgte,når enkelte her gjør ALT som står i sin makt for å ødelegge.

GOD NATT!


Beklager mitt innlegg, kunne helt klart ha spart meg for det.

Ser fram til update om hvordan det ble med nytoppen.


her er noe av de 4 -5 siste sidene av 19 sider totalt

synes dette er litt og ta i, og synes det kan ligge unna på er forum.

Og må rose MrX som faktisk har unnskyldt seg her.

og the sven som først tok tak i dette på side 19 synes jeg var litt sent.
men det er min mening.

og kunne ha plukket ut mere også

ChrML
20/08/10, 15:12
her er noe av de 4 -5 siste sidene av 19 sider totalt

synes dette er litt og ta i, og synes det kan ligge unna på er forum.

Og må rose MrX som faktisk har unnskyldt seg her.

og the sven som først tok tak i dette på side 19 synes jeg var litt sent.
men det er min mening.

og kunne ha plukket ut mere også
Det innlegget som kanskje er mest på kanten av de du viser til er 'jonass' sin. Ingen av de andre innleggene er det noe galt med.

Innlegget mitt blandt annet er en liten 'funfact' og er på ingen måte ment som ren erting av Rockern. Det er kun et metafor for at han nå snart har kostet på bilen mer for å selge den dyrt enn det han skal selge den for. Og det er jo faktisk sant. Litt som å koste på en båt ny motor og interiør 20 000 kr for å få solgt den for 20 000 kr.

Mener du at man ikke skal få lov til å si meningen sin på et forum? Er det ikke derfor man har en prosjekttråd for å vise bort det man gjør og høre meninger om hva andre syns om det man gjør? Selvfølgelig meninger med litt sensur. Ren drittslenging vil vi såklart ikke ha i prosjekttrådene, men i situasjonen vi diskuterer her så er det trådstarteren som står for drittslengingen.


Det er alltid noen som ikke passer helt inn med de andre. Skal vi dra forvente at hele forumet endrer væremåten sin mot den personen, eller er det den personen som kanskje burde endre væremåten sin? At det kommenteres alternative løsninger som trådstarter kanskje ikke tenkte på først må det være lov til i prosjekttrådene.


Det er som gaupe sier, alle forum har enkelte som hisser seg mye opp over lite. Vi har også noen sånne her. Lite trolig at resten av forumet har avtalt over PM at nå skal denne personen henges ut. Men det er likevel rundt disse individene problemene oppstår.

microplex
20/08/10, 15:25
Det innlegget som kanskje er mest på kanten av de du viser til er 'jonass' sin. Ingen av de andre innleggene er det noe galt med.

Innlegget mitt blandt annet er en liten 'funfact' og er på ingen måte ment som ren erting av Rockern. Det er kun et metafor for at han nå snart har kostet på bilen mer for å selge den dyrt enn det han skal selge den for. Og det er jo faktisk sant. Litt som å koste på en båt ny motor og interiør 20 000 kr for å få solgt den for 20 000 kr.

Mener du at man ikke skal få lov til å si meningen sin på et forum? Er det ikke derfor man har en prosjekttråd for å vise bort det man gjør og høre meninger om hva andre syns om det man gjør? Selvfølgelig meninger med litt sensur. Ren drittslenging vil vi såklart ikke ha i prosjekttrådene, men i situasjonen vi diskuterer her så er det trådstarteren som står for drittslengingen.


Det er alltid noen som ikke passer helt inn med de andre. Skal vi dra forvente at hele forumet endrer væremåten sin mot den personen, eller er det den personen som kanskje burde endre væremåten sin? At det kommenteres alternative løsninger som trådstarter kanskje ikke tenkte på først må det være lov til i prosjekttrådene.


Det er som gaupe sier, alle forum har enkelte som hisser seg mye opp over lite. Vi har også noen sånne her. Lite trolig at resten av forumet har avtalt over PM at nå skal denne personen henges ut. Men det er likevel rundt disse individene problemene oppstår.

jeg ser hva du mener, men må dere liksom GNI det inn med den toppen han overhalte??? ikke at det er siktet direkte til deg, men at han overhalte den til 6000 kr +++ er hans valg. ikke nødvendig det beste valget, men gjort er gjort.
at noen her inne skal gni inn at de selger topper til 1500 og 750 kr synes jeg faktisk er dårlig gjort.


men er det nødvendig med sånne spydige komentarer som feks:

Ikke lenge før du kunne rullet bilen utenfor en fjellvegg den dagen du bestemte deg for å selge den og faktisk ha spart penger på det


Synes du faktisk kan spare deg for sånne komentarer.
ikke at jeg har noe i mot deg eller noen her inne

Robert
20/08/10, 15:25
Hadde ikke Rockeren reagert på den måten som han gjør, så hadde denne "mobbinga" aldri vært igang. Gikk ofte inn på trådene hans for å lese om en litt underholdende krangel i ny og ne.. Valgte og ikke delta selv. Men går ut i fra at dette var litt av målet til "mobberene" også.. altså underholdning.

ChrML
20/08/10, 15:31
Mener du helt ærlig at det ikke finnes ett innlegg i tråden til Rocis som ikke går under Mobbing/uthenging?

Alt han han gjør er feil uansett.
Har nettopp fått overhalt toppen sin, og det skulle han jo aldri gjort, for herregud, er jo ikke sikkert folk tror på han når han selger bilen!

Nei skulle eller godt for en topp fra Sverige, for den er jo hel rå!! (uUu)

Og særlig Henrik, du burde da faen ha noe annet å gjøre enn å sitte på ett forum hele dagen å finne ett eller annet å kverulere på i tråden til Rocern.
Ja, jeg mener helt ærlig at tråden til Rockeren ikke er mer utsatt for personangrep enn andre tråder. Det hender da folk kommenterer noe man burde gjordt anderledes i andre prosjekttråder og, men det ender likevel ikke med lange foredrag fra trådstarteren om hvor idiot man er for å påpeke det.



mitt poeng er uansett om det er trådstarter eller et vanlig innlegg, så skal alle respektere hverandre.

om det så er trådstarter som fyrer på alle pluggene burde han isåfall fått en advarsel om og roe seg ned. og omvendt hvis det er det som err problemet
Vi/jeg satt i mange timer å prøvde å hjelpe Rockeren med å få start på bilen sin. Etterhvert gikk tålmodigheten hans ut og han begynte å slenge dritt isteden på Volvoforum fordi han ikke ville prøve det vi foreslo at han burde prøve. Etterhvert etter noen uker/måneder viste det seg at problemet var en av de første tingene vi nevnte flere ganger og hvordan man skulle fikse.

Da er det lov å bli litt oppgitt, hvertfall når vedkommende ikke respekterer den hjelpa man prøver å gi.





Og at du ChrML kommer og sier at det ikke er mobbing overrasker meg litt, da du også har vært ganske aktiv i uthengningen av han. Både du og kompisen din henrik940.
At du husker meg som en aktiv del av Rockern "uthengingen" overrasker meg litt. Selv mener jeg å huske at jeg har hjulpet han mange ganger med forslag og fremgangsmåter for å finne ut diverse feil. Mener også at jeg faktisk har skrevet opp til flere positive kommentarer i prosjekttrådene hans.

Men når jeg påpeker noe han kunne spart penger på eller gjordt bedre, så er jeg plutselig en aktiv del av å henge han ut siden Rockeren har innlegg på samme side hvor han klikker og skyter etter folk?

ChrML
20/08/10, 15:35
jeg ser hva du mener, men må dere liksom GNI det inn med den toppen han overhalte??? ikke at det er siktet direkte til deg, men at han overhalte den til 6000 kr +++ er hans valg. ikke nødvendig det beste valget, men gjort er gjort.
at noen her inne skal gni inn at de selger topper til 1500 og 750 kr synes jeg faktisk er dårlig gjort.


men er det nødvendig med sånne spydige komentarer som feks:

Ikke lenge før du kunne rullet bilen utenfor en fjellvegg den dagen du bestemte deg for å selge den og faktisk ha spart penger på det


Synes du faktisk kan spare deg for sånne komentarer.
ikke at jeg har noe i mot deg eller noen her inne
Ville det vært bedre hvis jeg sa: "Ikke lenge før du kunne cashet vrakpant for bilen og spart penger på det i lengden" eller "Snart har du kostet på bilen mer enn salgsprisen for å selge den"?

Man lese det som blir postet på en positiv måte... Blir litt det samme som at ironi ikke fungerer på internett. Tolker man alle innlegg som negativt så kan de fleste kommentarer være sårende.

microplex
20/08/10, 15:36
[QUOTE=ChrML;129432]



Vi/jeg satt i mange timer å prøvde å hjelpe Rockeren med å få start på bilen sin. Etterhvert gikk tålmodigheten hans ut og han begynte å slenge dritt isteden på Volvoforum fordi han ikke ville prøve det vi foreslo at han burde prøve. Etterhvert etter noen uker/måneder viste det seg at problemet var en av de første tingene vi nevnte flere ganger og hvordan man skulle fikse.

Da er det lov å bli litt oppgitt, hvertfall når vedkommende ikke respekterer den hjelpa man prøver å gi.

[/QOUTE]

skjønner det at dere blir oppgitt, men den volvoforum's delen har jeg ikke sett noe på heller.

men sånn det ser ut i prosjekt loggen hans synes jeg det ikke er spes hyggelig og lese.

men hvis han ikke respekterer dere så får dere heller drite i og hjelpe han spørr du meg :D

ChrML
20/08/10, 15:38
skjønner det at dere blir oppgitt, men den volvoforum's delen har jeg ikke sett noe på heller.

men sånn det ser ut i prosjekt loggen hans synes jeg det ikke er spes hyggelig og lese.

men hvis han ikke respekterer dere så får dere heller drite i og hjelpe han spørr du meg :D
Ja, det var sånn det ble etterhvert på VF delen.

Per Turbo
20/08/10, 15:47
Men nå har vi ikke VF lenger, og så lenge en forumbruker feier for egen dør gjør vi ikke så mye med dette i første omgang når det er som nå..

Vi er nå klar over situasjonen og vil følge den, eller ta tak dersom noen rapporterer noen de mener bør rapporteres.

Flere av de som var "problembrukere" på VF har enten blitt igjen der, og dødd ut, men noen har kommet hit og roet ned tonen og vokst fra seg en del med tiden. Enkelte fortsetter som før. Vi ønsker ett godt miljø i klubben, og på forumet derfor prøver vi å holde ett bra nivå på innlegg og tråder.

Ha en god helg folks! :D

Aartun
20/08/10, 16:04
Om folk ikke er mottakelige for hjelp og det bare blir irritasjon utav det, så ikke bry tiden me å prøve å prøve å hjelpe dem, det må da være det greieste..

jeg og ser, har kommentert det til rockeren og, at fler av kommentarene som har kommet ikke er ondsinnet ment, men feiltolket.
Og så er det noen som virker som er skrevet bare for å provosere, det synes jeg ikke er nødvendig. som sagt om noen er irritert på andre så prøv heller å ignorere, blir vel bedre stemning av det?

Karl
20/08/10, 16:08
Synes stort sett det er en grei tone men alt kan sikkert bli bedre. At det er noen diskusjoner på gang er bare bra. Det løser seg til slutt uansett når man skjønner hva den andre parten mente osv. Er somregel noe matnyttig i det meste som blir sagt. Strengere linje for banning som er foreslått her er jeg imidlertid helt imot. Det er diskriminering av nordlendinger;) God helg fra meg også!

Mr. Crepsley
20/08/10, 16:18
Dette temaet ser jo ut til å kome opp til stadigheit, det er enkelte overtramp på forumet, desse blir slått ned på. Vi har ikkje noko ønske om å køyre ei gestapo-linje heller.

Men når det er slik at det er den opprinnelege postaren, som står bak støyen gang etter gang, så må ein berre leve med det.

Dette er ikkje unikt for vccn, det gjeld også enkelte brukarar som er på fleire forum, og får akkurat like reaksjonar der.

Det er såpass enkelt, at om ein ikkje kan vere på eit forum og ta i mot tilbakemeldingar, så må ein berre vurdere om ein har noko der å gjere.

Eg reagerar meir på ein del "smart ass" kommentarar som vi ser ganske ofte forumet, knytta til tidlegare diskusjonar om store turboar og multilink f.eks. Kommentarar som ikkje er eigna til anna enn å skape dårleg stemning.

Jeg må si dette overrasker meg jeg litt Gaupe. Nå er ikke dette bare et forum, men en del av en profesjonell klubb, og når dere ta godtar all mulig slags kommentarer, så virker det ikke mye profesjonelt lenger.

Uten å nevne navn så er det flere på dette forumet, og i klubben for den del, som hele tiden har noen "snappye" kommentarer på lur, om alt. Ikke personangrep i den forstand, men kommentarer som ikke er ment for noe annet enn å provosere vedkommende den var rettet mot. Når moderatorer hele tiden lar dette gli forbi, så kommer man til dette punktet da det blir en stor diskusjon, som i denne tråden.

Ikke det at jeg skal henge ut moderatorene her nå, for dere gjør en kjempejobb ellers!

Jeg er iallefall for at vi skal ha en fin tone her. Greit at dere ikke liker hva den person har gjort, eller rett og slett liker den personen, greit, men hold det for deg selv. Men om det derimot er konstruktiv kritikk, er det greit, til en hvis grad. Hjelper lite å komme å si noen dager etter at du har en fin topp til salgs, når vedkommende nettopp har overhalt sin. Bare for å provosere.

Mr. Crepsley
20/08/10, 16:20
Synes stort sett det er en grei tone men alt kan sikkert bli bedre. At det er noen diskusjoner på gang er bare bra. Det løser seg til slutt uansett når man skjønner hva den andre parten mente osv. Er somregel noe matnyttig i det meste som blir sagt. Strengere linje for banning som er foreslått her er jeg imidlertid helt imot. Det er diskriminering av nordlendinger;) God helg fra meg også!

Tror emnetittelen er litt feil, siden det ikke har vært nevnt banning i det hele og det store. :cool:

henrik940
20/08/10, 16:26
Okay, så det at jeg bød 15000 for bilen var mobbing? Ok.

Angående Rockern så har vi kommet VELDIG skeivt ut. Alt startet jo med at han kjøpte bilen til en kompis, og jeg lovet han å svare hvis han trengte hjelp :)

Men, ting toppet seg når han bynte med den forbanna svinghjulsføleren. Han sa at han fikk den ikke helt til å passe i stikket, og måtte presse den inn og greier. Da sa jeg at det var garantert feil stikk, og at det var grunnen til at den ikke startet. Men nei, det var det ikke. Han kjøpte mye for å luke ut forskjellige ting, og kom fram til at han hadde plugget den feil.

Mellom da han plugget feil, og fant det ut selv, så sa jeg utrolig mange ganger at det kan umulig være riktig plugg. Og da starta kjeftinga fra Rockern! Han turna helt, og ble helt tulling. Det tolererer ikke jeg, og blir tulling tilbake. Var mye drittslenging på PM og, så alt her har ikke kommet fram. Når folk ikke klarer og oppføre seg, og tar i mot tips når han spør om det, så skjønner jeg faen ikke hva de gjør her.

Vi har tipsa han såååå mye om forskjellige ting som han burde gjort istede for pga penger og slik, men nei, han har gjort som han ville og tapt mye på det.

Faen meg bullshit at han blir mobba!

Aartun
20/08/10, 16:28
jeg forsår det som det er snakk om å "banne"/utestenge noen...korrekt?
språket ellers er det ikke noe å si på nei :)

Robert
20/08/10, 16:43
jeg forsår det som det er snakk om å "banne"/utestenge noen...korrekt?
språket ellers er det ikke noe å si på nei :)

Det er nok riktig ja.

Banning in games and Internet Forums:

In internet forums, MMORPGs, and other online multiplayer games, the host of the game often has the power to ban players who do not follow the rules, or who make little effort to get along with fellow players. When banned, the user is unable to reconnect to the server. In some cases, especially in games which use account systems, the user may create a new account to attempt to bypass the ban system. In this case, the IP address may be banned from connecting.

IP address banning (sometimes called 'blocking' or 'permabanning') is commonplace in internet culture. The "banhammer", "banstick," or "banbomb" is a metaphorical tool used in popular culture. For instance, a moderator or host is sometimes said to "wield the banhammer" against disruptive individuals.

GeTReibeAktienGesellschaf
20/08/10, 16:58
Denna tråden virker i hvertfall til å dreid over til å gjelde mye om en person som hverken startet den eller foreløbig ikke har deltat i denne tråden.

Og at det diskuteres i plenum om en person på denne måten uten at han direkte er involvert er på kanten av å henge ut noen i seg selv.

microplex
20/08/10, 17:04
Okay, så det at jeg bød 15000 for bilen var mobbing? Ok.

Angående Rockern så har vi kommet VELDIG skeivt ut. Alt startet jo med at han kjøpte bilen til en kompis, og jeg lovet han å svare hvis han trengte hjelp :)

Men, ting toppet seg når han bynte med den forbanna svinghjulsføleren. Han sa at han fikk den ikke helt til å passe i stikket, og måtte presse den inn og greier. Da sa jeg at det var garantert feil stikk, og at det var grunnen til at den ikke startet. Men nei, det var det ikke. Han kjøpte mye for å luke ut forskjellige ting, og kom fram til at han hadde plugget den feil.

Mellom da han plugget feil, og fant det ut selv, så sa jeg utrolig mange ganger at det kan umulig være riktig plugg. Og da starta kjeftinga fra Rockern! Han turna helt, og ble helt tulling. Det tolererer ikke jeg, og blir tulling tilbake. Var mye drittslenging på PM og, så alt her har ikke kommet fram. Når folk ikke klarer og oppføre seg, og tar i mot tips når han spør om det, så skjønner jeg faen ikke hva de gjør her.

Vi har tipsa han såååå mye om forskjellige ting som han burde gjort istede for pga penger og slik, men nei, han har gjort som han ville og tapt mye på det.

Faen meg bullshit at han blir mobba!


har skjønt at det har vært litt varmt mellom dere ja, og det kommer det alltid til og være mellom noen.

og det er jo en god gjærning og hjelpe noen når dem trenger hjelp. men hvorfor gidder dere og legge så mye energi i det '' småpjattet'' der? bedre og ignorere dette her og la ting ligge.

ta heller og ignorer personen istede og legge ut krenkende bilder til personen.

henrik940
20/08/10, 17:05
Denna tråden virker i hvertfall til å dreid over til å gjelde mye om en person som hverken startet den eller foreløbig ikke har deltat i denne tråden.

Og at det diskuteres i plenum om en person på denne måten uten at han direkte er involvert er på kanten av å henge ut noen i seg selv.

Mange som blir "mobbet" i denne tråden da tydeligvis.

Karl
21/08/10, 11:41
jeg forsår det som det er snakk om å "banne"/utestenge noen...korrekt?
språket ellers er det ikke noe å si på nei :)


Hehehe, okej, da er jeg mere med. Men om det er snakk om å utestenge folk så synes jeg terskelen bør være ganske høy for det. Om en person blir fornærmet over en kommentar som ikke er spesielt drøy så er det ikke grunn nok.

Joakim-G_R
21/08/10, 11:49
Men det er enkelte som bare MÅ provosere også. Bare må slenge ut kommentarer i hytt og gevær, bare for å provosere. Som denne fra Henrik, nok engang i Rockis sin tråd.


Det hadde jeg gjort og.

740in er en mye mere leiken bil, og nå veit du hvertfall at den holder. Ekke noe morro med en trøtt 760..

Men, det ender vel med at du gjør stikk motsatt av det vi sier :D

Hva er vitsen? Er det virkelig nødvendig å provosere så mye?

henrik940
21/08/10, 11:53
Hva var problemet her? Ville du tatt deg nær av det innlegget? Vær ærlig nå, ville du tatt det negativt?

rogern
21/08/10, 12:01
skjønner godt hva joakim mener jeg.
hvis du får flere sånne kommentarer om dagen så blir det tilslutt heller lite motiverende å oppdatere noe.
veldig enkelt og ikke skrive en sånn kommentar også.

Joakim-G_R
21/08/10, 12:02
Hva var problemet her? Ville du tatt deg nær av det innlegget? Vær ærlig nå, ville du tatt det negativt?
Hva problemet er? Er du virkelig så tjukk i hue at du ikke skjønner hvilken del av innlegget som er unødvendig? Mangler du virkelig såpass med sosiale antenner?



Men, det ender vel med at du gjør stikk motsatt av det vi sier :D

Og ja, hadde jeg vært Thomas, og fått den dritten i tråden min hele tiden, og da ofte fra samme personer, så hadde jeg reagert.

Syns du ikke innlegget er negativt ladet? Uansett om kommentaren stemmer eller ikke, så er det en unødvendig kommentar.

henrik940
21/08/10, 12:15
En lite spørsmål fyret Rockern opp. Her var det IKKE snakka noe dritt før.


Trenger jo ikke løftebukk for å bytte turbo vel :p ?


hørtes tungvint ut :P


Skal bytte olje og filter også,og løftebukk letter jo arbeidet mange ganger,så enkelt er det. Jeg trenger det ikke,men det er jo ikke dumt å ha det heller.

Men hva er egentlig deres problem?hvis jeg vil ha bilen på løftebukk når jeg gjør jobben,så er vel det opp til meg.Ingen vits i å diskutere det så jævla nøye eller??:rolleyes:


Her er The Sven i draget:


Rockeren-logikk er ikke som annen logikk :)


Slutt å mobb Rockeren!


MVH moderator The Sven


Her blir han sinna uten grunn. Jeg gir han et seriøst bud, og han bjeffer tilbake.
For 15000 hadde jeg tatt den :)


15 000 så tar jeg den :)


For 15.000 kan du få kysse meg i ræva!!!!
Du må jo ha seriøse problemer,som ikke klarer å finne på annet enn å skrive dritt.Hold heller kjeft heretter om du ikke evner å være saklig.

Joakim-G_R
21/08/10, 12:20
Du skjønner vel hvorfor? Er tydeligvis ingen som har lest mine lengre innlegg tidligere i tråden. Det her har pågått over tid, og det er antagelig derfor han reagerer som han gjør.

Det er ikke så rart han bjeffer mot deg, da jeg forstår godt at dere har hatt en litt hissig fortid.

Jobbe88
21/08/10, 13:21
at noen her inne skal gni inn at de selger topper til 1500 og 750 kr synes jeg faktisk er dårlig gjort.

Den kommentaren synes hvertall jeg var grei. Var en som nevnte at han hadde en 531 topp i bra stand , å den lå jo på salgsforumet. Hadde Rockeren sett den hadde han spart mye penger. Ingenting galt i å si at "det var litt send men har en topp til salgs". Jeg ser hele tiden på salg , å hadde fått det med meg. Trenger ikke å være så dumt det når man setter i stand en bil.

Å når det gjelder å koste på en gammel bil , jeg har kåsta på min sikkert mye mer enn Rockeren , å min går ikke engang nå :P å nå skal jeg koste på ennda mer. Har ikke erfart noe særlig med frekke comments jeg , noen få må man regne med , men synes det går litt langt i tråden til rockeren , men igjen , så må man se den saken fra 2 sider. Det gjelder vel egentlig nesten samtlige innlegg i den tråden..

SirKim
21/08/10, 13:21
Noen tar seg nær av nesten alt. Det skal sies. jeg hadde f.eks blå parklys i den røde min som nå er krasjet. Henrik kom med en kommentar "Det var vel ikke særlig pent vel?" Husker ikke helt ordrett, men var noe i den duren. Å jeg personlig mener å tror at hadde den kommentaren kommet i rockeren sin tråd, så hadde det vel kommer noe tilbake som f.eks "Om jeg vil kjøre med blå parklys så kjører jeg med det! Skjønner faan ikke hvorfor du skal bry deg". Jeg har sett mange som har hakket på rockeren (på VF tok det av enkelte ganger), men jeg har også sett hvordan mange av hans svar er til enkelte som faktisk ikke rakker ned eller noe. Svarer man rappkjefta, får man pepper tilbake.

Joakim-G_R
21/08/10, 13:47
Så du har ikke forståelse for at når det går over lenger tid, så blir det slik? Man kommer inn i en forsvars-modus.

Men jeg gidder ikke diskutere det her mer, for det er tydeligvis ingen som har lest mine lengre svar på førstesiden, og som reflekterer de. Virker som om det er greit at man skal ræpe ut av seg hva man ønsker til enhver tid.

Det er greit at man kanskje ikke liker blå parklys, men da er det kanskje bedre å spørre hva onkel sier tild et, og om du er forberedt på å betale 2000 kr i bot, eller hva det er for å kjøre med feil lys, evt blålys?

Jeg mener heller ikke at vi skal få Gestapo-tendenser (som Gaupe nevnte) men litt respekt burde man ha.

Om Rockeren reagerer sånn, så trenger man jo ikke å fyre oppunder og kaste bensin på bålet. La det helle vær, og les andre tråder. Tenker litt mer på nye som kommer innom jeg, og leser den tråden, og da ser man tydeligvis at det er felles uthenging av en perosn.

Ser ChrML nevnte PM, vel idag finnes det MSN, og du vet like godt som meg hvordan det fungerer der. :)
Dessuten er jo flere her kompiser. Så ting går rundt der uansett.

microplex
21/08/10, 15:35
Den kommentaren synes hvertall jeg var grei. Var en som nevnte at han hadde en 531 topp i bra stand , å den lå jo på salgsforumet. Hadde Rockeren sett den hadde han spart mye penger. Ingenting galt i å si at "det var litt send men har en topp til salgs". Jeg ser hele tiden på salg , å hadde fått det med meg. Trenger ikke å være så dumt det når man setter i stand en bil.

Å når det gjelder å koste på en gammel bil , jeg har kåsta på min sikkert mye mer enn Rockeren , å min går ikke engang nå :P å nå skal jeg koste på ennda mer. Har ikke erfart noe særlig med frekke comments jeg , noen få må man regne med , men synes det går litt langt i tråden til rockeren , men igjen , så må man se den saken fra 2 sider. Det gjelder vel egentlig nesten samtlige innlegg i den tråden..


ser det jeg også.
men når han ene har svart '' har en 531 topp til salgs, så her kunne du spart noen kroner''

og rett runder '' har en 530 topp som du kunne fått for 750''

sa skjønner jeg ikke poenget og fremheve det! for at han ikke sjekket det på salg tråder her på forumet er hans valg.
og ja, han kunne nok ha spart noen kroner. men og gni det inn at han ikke har sjekket det synes jeg fortsatt er unødvendig.

henrik940
21/08/10, 16:16
Noen tar seg nær av nesten alt. Det skal sies. jeg hadde f.eks blå parklys i den røde min som nå er krasjet. Henrik kom med en kommentar "Det var vel ikke særlig pent vel?" Husker ikke helt ordrett, men var noe i den duren. Å jeg personlig mener å tror at hadde den kommentaren kommet i rockeren sin tråd, så hadde det vel kommer noe tilbake som f.eks "Om jeg vil kjøre med blå parklys så kjører jeg med det! Skjønner faan ikke hvorfor du skal bry deg". Jeg har sett mange som har hakket på rockeren (på VF tok det av enkelte ganger), men jeg har også sett hvordan mange av hans svar er til enkelte som faktisk ikke rakker ned eller noe. Svarer man rappkjefta, får man pepper tilbake.

Enig der. Et forum er jo for å diskutere, prate, krangle, ha det hyggelig og lære ting på.

142senja
21/08/10, 16:56
Jeg må si dette overrasker meg jeg litt Gaupe. Nå er ikke dette bare et forum, men en del av en profesjonell klubb, og når dere ta godtar all mulig slags kommentarer, så virker det ikke mye profesjonelt lenger.

Uten å nevne navn så er det flere på dette forumet, og i klubben for den del, som hele tiden har noen "snappye" kommentarer på lur, om alt. Ikke personangrep i den forstand, men kommentarer som ikke er ment for noe annet enn å provosere vedkommende den var rettet mot. Når moderatorer hele tiden lar dette gli forbi, så kommer man til dette punktet da det blir en stor diskusjon, som i denne tråden.

Ikke det at jeg skal henge ut moderatorene her nå, for dere gjør en kjempejobb ellers!

Jeg er iallefall for at vi skal ha en fin tone her. Greit at dere ikke liker hva den person har gjort, eller rett og slett liker den personen, greit, men hold det for deg selv. Men om det derimot er konstruktiv kritikk, er det greit, til en hvis grad. Hjelper lite å komme å si noen dager etter at du har en fin topp til salgs, når vedkommende nettopp har overhalt sin. Bare for å provosere.

Er ganske så enig der Jørgen :)

racing242
21/08/10, 17:31
Har sittet å lest litt ang denne saken, dette er noe som mange andre på forumet er enig i. Greit at rockeren kanskje tar i litt vell mye enkelte ganger, men skjønner at enkelte kan bli litt lei av komentarer som hvorfor ikke gjøre slik, hvorfor gjorde du det blablabla. Å så kjører de rundt i noen råttne biler som knapt henger sammen, den eneste kunskapen de har er det de har lest på how-too tråden.

Kodja
21/08/10, 17:50
forandre nå topic på tråden til å bli ''Save user ROCKERN'' for guds skyld... er jo kun han fra og til dere gidder å diskutere her. har fått mye pepper fra enkelte her inne selv, som er omtalt som akkurat de personene som rockern får mye sleng fra... så noe annet enn bare missnøye med at han ikke tar til seg hjelp og tips er det garantert. enkelte her inne synes bevisst det er mer kos å slenge underforståtte eller bevist sleive innlegg i tide og utide. kunne hentet sikkert 50 fra trådene mine også, men hvorfor bry seg og hisse seg opp? har de personene så lite å gjøre så vær voksen nok til å drite i å bli sinna og syns heller synd på de for å være så stereotyp og ledet som sauer igjennom massen da om de ikke kan la være å la folk gå egne veier! men JA folk bøøør kunne ta tips og triks både Før og også Etter de har gjort noe uten at liv og røre skal være resultatet med eeen gang. har gidd opp å lese tråden til rockern f.eks. pga det alltid er bare pissprek fram og tilbake enten fra han eller mot han. hvorfor bruke tid på å lese tråden hans da? og hvorfor skal en bruker bruke tid på å oppdatere for at folk skal kunne lese det som blir gjort??

think abouth that ''gunter'' :-)

Wrasko
21/08/10, 18:05
Uansett om hva som har blitt sagt frem og tilbake, om hvilke tråder det gjelder og ikke, så virker det jo som om det er noen andre som føler at disse "sleivsparka" er kjedelige, og ikke hører hjemme på ett KLUBBforum.


Må bare presisere på at om folk kommer med spørsmål om hvorfor ikke sånn og sånn, da kan det hende at de seriøst lurer, behøver ikke å være en frekk kommentar eller "klaging på jobben"..

Så forskjell på spørring, og å gni noe inn i 20 poster som folk snakket om tidligere

henrik940
21/08/10, 20:02
Save private Rockern

Joakim-G_R
21/08/10, 21:19
Jeg har nevt deg tidligere i tråden her, Kodja. Er mest de usaklige, unødvendige og spydige kommentarene rundtforbi på mange forskjellige tråder som skaper "uro".

Men tydeligvis så er det noen som ikke skjønner det. Og det beviser vel egentlig Henrik også. Er det noen som ikke syns han er spydig her? unødvendig frekk?

Kanskje det bare er jeg som begynner å bli gammel og gretten.

Jobbe88
21/08/10, 23:27
Jeg har nevt deg tidligere i tråden her, Kodja. Er mest de usaklige, unødvendige og spydige kommentarene rundtforbi på mange forskjellige tråder som skaper "uro".

Men tydeligvis så er det noen som ikke skjønner det. Og det beviser vel egentlig Henrik også. Er det noen som ikke syns han er spydig her? unødvendig frekk?

Kanskje det bare er jeg som begynner å bli gammel og gretten.

Om det er tilfelle er jeg også blitt gammel å gretten.

Mr. Crepsley
22/08/10, 10:50
Om det er tilfelle er jeg også blitt gammel å gretten.

Jeg og, i alvorlig ung alder.

Kodja
22/08/10, 11:36
Jeg har nevt deg tidligere i tråden her, Kodja. Er mest de usaklige, unødvendige og spydige kommentarene rundtforbi på mange forskjellige tråder som skaper "uro".

Men tydeligvis så er det noen som ikke skjønner det. Og det beviser vel egentlig Henrik også. Er det noen som ikke syns han er spydig her? unødvendig frekk?

Kanskje det bare er jeg som begynner å bli gammel og gretten.

Hvor? :)

det er nok flere som begynner å bli lei å lese kritikk bare for hver minste ting de gjør her inne og da må man snart begynne å tenke på hva som er poenget med et forum, tenker ikke på meg selv direkte, jeg bryr meg ikke, tar til meg det som er av gode tips og driter i drittslengingen, den biter ikke på meg! :)

egentlig så tror jeg jeg burde tatt meg en kveld nå å lest igjennom trådene mine og linka opp og sitert alt det "moro" som er blitt sagt og se hvilke personer som går igjen her ;) hadde faktisk vært litt moro... + sett om de da innser at de bør ta litt selvkritikk og kanskje ta en ny vei her i internettlivet :) jeg bryr meg null og nix om de, vet hvordan de er nå, men sånn for andres del liksom så de ser det ikke er bare mot de, men generelt hele fjøla :)

Joakim-G_R
22/08/10, 12:39
Jeg skrev "lignende hendelser" og "andre tråder", og da tenkte jeg bl.annet på deg. Men trakk ikke ut deg direkte. :)

Team Tynner
22/08/10, 13:59
helt enig med joakim i denne tråden.skulle ikke være noe problem dette på ett klubbforum

Dan Bay-Johansen
22/08/10, 14:01
Begynner visst å bli gammel og gretten jeg også gitt... :rolleyes:

Er visse personer her inne som i mange situasjoner er litt for smartass...blir slitsom i lengden.

olavxxx
22/08/10, 15:09
På internett er alle tøff og alle er verdensmestre.
Vil nok tro at om vi alle hadde hengt sammen IRL; hadde det vært en annen tone.

Man kan gjerne ikke tolke tekst på samme måte som et muntlig utsagn og derfor vil noen alltid ta seg nær av andres "vittigheter".

Det er noen ting som blir skrevet, som er litt drøye.. Men å snakke om at man har en billig topp til salgs, er vel neppe drøyt. Det kunne jo være at trådstarteren ville kjøpe den toppen også :-)

531 til 700kr er jo feks gitt vekk, jeg hadde lett kjøpt den selv, om jeg hadde hatt rødmotor-biler.. Ble litt digresjon der, men..

Moralen må vel være at man må takle litt "morsomheter", litt offtopic, etc. Men for mye offtopic i en prosjekttråd, kan være frustrerende. Jeg husker selv min store 242r6 tråd på bilforumet, hvor det av og til ble flere sider med offtopic. Men i steden for å bli sint, bare ba jeg folk roe ned OT'en litt, så ikke prosjekttråden ble om til vissvass.

Anyhow.. Det er alltid noen som ikke liker ditt eller datt. Noen kaller FWD for feilhjulstrekk, noen liker bare RWD, noen liker å sveise diffen, kappe fjærer, noen liker wunderbaums, noen soter baklykter, etc. Noen liker til og med lexuslys eller helhvite baklykter på 240.

Om man ikke har noen konstruktivt å si til modsene, så bare la vær å si noe om de. Kommenter heller noe som "Skal si du får ting gjort!". (det betyr jo ikke nødvendigvis at du liker det de har gjort, men dte er nå mye hyggeligere sagt, enn: "helvettes jalla mods du har utført, for faen!").

Nå har jeg ingen jeg siterte der altså, jeg bare fant på et eksempel selv.. Vi har alle forskjellig smak og det er vel en fint ting.

---
Eksempel på morsomhet jeg var kjent for, forresten:
Laksetrappen jeg hadde på 242en :-P

Den var et stadig diskusjonsemne på bilforumet, den ble sikkert nevnt i ca 80% av trådene jeg postet i.. he he, men det var joe gentlig bare morsomt synes jeg.
Så en dag når den ble stjelt, begynte noen å vitse om at de hadde alliert seg, reist til bergen og stjelt den.. (for å fjerne grusomheten).

Det var jo fremdeles morsomt. Det var også mange som gav meg pes for usa-front på 242en, men det viktiste for meg, var at jeg likte bilen.
Jeg kjørte jo ikke den bilen pga. andre skulle like den :-) Jeg gir blaffen i om andre liker min bil eller ei, jeg bryr meg ikke om at noen synes volvoer er stygge (det er jo kult å synes det, i noen miljøer). Anyhow.. Ikke bry dere om de som kommer med slike utsagn, som regel er det bare tull.. Noen mener det jo, men so what?

racing242
22/08/10, 15:10
Begynner visst å bli gammel og gretten jeg også gitt... :rolleyes:

Er visse personer her inne som i mange situasjoner er litt for smartass...blir slitsom i lengden.

Enig med deg, skjønner at mange ikke gidder eller kvier seg for å legge ut updates på trådene sine.

Soulair
22/08/10, 15:48
Det var også mange som gav meg pes for usa-front på 242en, men det viktiste for meg, var at jeg likte bilen.
Jeg kjørte jo ikke den bilen pga. andre skulle like den :-) Jeg gir blaffen i om andre liker min bil eller ei, jeg bryr meg ikke om at noen synes volvoer er stygge (det er jo kult å synes det, i noen miljøer). Anyhow.. Ikke bry dere om de som kommer med slike utsagn, som regel er det bare tull.. Noen mener det jo, men so what?

Har fått høre litt av hvert jeg også, men som du sier så bygger vi ikke bil for andre. Jeg mener at bilbygging handler om å skape noe unikt og ikke verdens beste/raskeste/kuleste til en lavest mulig penge. Eksperimentering koster!

Merker av og til en oppførsel blant enkelte som hører mer hjemme på facebook/nettby (a.k.a. personangrep) o.l.

Daniel V
22/08/10, 15:59
Nå har jeg lest alt som står her, og sett litt på de aktuelle trådene som blir referert til her, og jeg skjønner godt hva dere mener. Mange av innleggene er på kanten, og mange av svarene er på kanten.

Men det jeg blir aller mest lei meg av å lese her nå, er hvordan folk avskriver seg ansvaret for det de skriver. Siden det er referert til spesielle personer lenger opp her, kan jeg vel bare si hva jeg ser i dette.

Når jeg leser de aktuelle trådene, denne tråden, og diverse andre tråder synes jeg at TBO og ChrML er de værste på det med ansvarsfraskrivelse. Sier den ene noe frekt, støtter den andre opp og forsvarer og får den som tok seg nær av det til å virke som en tullig. :( Trist å lese, for jeg vet hvor lett det er å ta seg nær av at "de store gutta i klubben pisser på deg".

Synes det er bredt seg en liten ukultur på dette området her, og jeg håper det kan bli slik at konstruktiv kritikk og det der er helt greit, men at spydigheter kan folk holde for seg selv. Dette gjelder SELVFØLGELIG trådstarter og de som svarer også.


Det er vel en grunn til at vi er medlem her? At vi alle har en lidenskap for Volvo? :D

Er vel ikke noe gøy at folk skal være uvenner på VCCN treffene og liknende?

Vi som er her inne er enten som meg, på vei til å bli voksne, eller allerede voksne eller godt voksne. Så dette burde egentlig ikke være noe problem. :D

Jeg personlig her inne har ikke et støvkorn imot noen her inne, for jeg føler selv jeg får gode svar på alt jeg spørr om, og folk er veldig behjelpelige, samt snille:D.

Så tenk på det neste gang du eller jeg skriver et innlegg, tenk på at mottakeren kan ha en annen oppfatning av innlegget enn det du har ;)

En fortsatt god søndag ønskes dere alle :)

Haugen
22/08/10, 16:31
hadde noen pratet til meg i min tråd på den måten og skal være så "verdensmester" så hadde jeg fyra akkurat som rockeren gjør.. tror vi er mange her som er gamle og grettne jeg gutter, mener absolutt at en del av kommentarene ikke skulle vært postet, og de vet de selv de som har gjort det..

v70awd
22/08/10, 19:30
Nå har jeg lest alt som står her, og sett litt på de aktuelle trådene som blir referert til her, og jeg skjønner godt hva dere mener. Mange av innleggene er på kanten, og mange av svarene er på kanten.

Men det jeg blir aller mest lei meg av å lese her nå, er hvordan folk avskriver seg ansvaret for det de skriver. Siden det er referert til spesielle personer lenger opp her, kan jeg vel bare si hva jeg ser i dette.

Når jeg leser de aktuelle trådene, denne tråden, og diverse andre tråder synes jeg at TBO og ChrML er de værste på det med ansvarsfraskrivelse. Sier den ene noe frekt, støtter den andre opp og forsvarer og får den som tok seg nær av det til å virke som en tullig. :( Trist å lese, for jeg vet hvor lett det er å ta seg nær av at "de store gutta i klubben pisser på deg".

Synes det er bredt seg en liten ukultur på dette området her, og jeg håper det kan bli slik at konstruktiv kritikk og det der er helt greit, men at spydigheter kan folk holde for seg selv. Dette gjelder SELVFØLGELIG trådstarter og de som svarer også.


Det er vel en grunn til at vi er medlem her? At vi alle har en lidenskap for Volvo? :D

Er vel ikke noe gøy at folk skal være uvenner på VCCN treffene og liknende?

Vi som er her inne er enten som meg, på vei til å bli voksne, eller allerede voksne eller godt voksne. Så dette burde egentlig ikke være noe problem. :D

Jeg personlig her inne har ikke et støvkorn imot noen her inne, for jeg føler selv jeg får gode svar på alt jeg spørr om, og folk er veldig behjelpelige, samt snille:D.

Så tenk på det neste gang du eller jeg skriver et innlegg, tenk på at mottakeren kan ha en annen oppfatning av innlegget enn det du har ;)

En fortsatt god søndag ønskes dere alle :)

Veldig godt skrevet dette og håper alle tar det til seg slik at vi beholder det postive som dette forumet står for: En felles interesse for Volvo.

Joakim-G_R
22/08/10, 22:52
Bra skrevet, Daniel. :)

Et godt poeng, er det med å holde en god tone pga treff osv. Er vel ikke noe gøy å dra på treff om man skal møte på drittslengerne der også? Det er jo trossalt en såpass liten klubb, at jeg faktisk kan tenke meg at enkelte ikke ønsker å dra på treff, nettopp på grunn av det.

Daniel V
22/08/10, 23:13
Veldig godt skrevet dette og håper alle tar det til seg slik at vi beholder det postive som dette forumet står for: En felles interesse for Volvo.


Bra skrevet, Daniel. :)

Et godt poeng, er det med å holde en god tone pga treff osv. Er vel ikke noe gøy å dra på treff om man skal møte på drittslengerne der også? Det er jo trossalt en såpass liten klubb, at jeg faktisk kan tenke meg at enkelte ikke ønsker å dra på treff, nettopp på grunn av det.

Tusen takk for det :) Hyggelig å høre :)

ChrML
22/08/10, 23:49
Nå har jeg lest alt som står her, og sett litt på de aktuelle trådene som blir referert til her, og jeg skjønner godt hva dere mener. Mange av innleggene er på kanten, og mange av svarene er på kanten.

Men det jeg blir aller mest lei meg av å lese her nå, er hvordan folk avskriver seg ansvaret for det de skriver. Siden det er referert til spesielle personer lenger opp her, kan jeg vel bare si hva jeg ser i dette.

Når jeg leser de aktuelle trådene, denne tråden, og diverse andre tråder synes jeg at TBO og ChrML er de værste på det med ansvarsfraskrivelse. Sier den ene noe frekt, støtter den andre opp og forsvarer og får den som tok seg nær av det til å virke som en tullig. :( Trist å lese, for jeg vet hvor lett det er å ta seg nær av at "de store gutta i klubben pisser på deg".

Synes det er bredt seg en liten ukultur på dette området her, og jeg håper det kan bli slik at konstruktiv kritikk og det der er helt greit, men at spydigheter kan folk holde for seg selv. Dette gjelder SELVFØLGELIG trådstarter og de som svarer også.


Det er vel en grunn til at vi er medlem her? At vi alle har en lidenskap for Volvo? :D

Er vel ikke noe gøy at folk skal være uvenner på VCCN treffene og liknende?

Vi som er her inne er enten som meg, på vei til å bli voksne, eller allerede voksne eller godt voksne. Så dette burde egentlig ikke være noe problem. :D

Jeg personlig her inne har ikke et støvkorn imot noen her inne, for jeg føler selv jeg får gode svar på alt jeg spørr om, og folk er veldig behjelpelige, samt snille:D.

Så tenk på det neste gang du eller jeg skriver et innlegg, tenk på at mottakeren kan ha en annen oppfatning av innlegget enn det du har ;)

En fortsatt god søndag ønskes dere alle :)
Bra innlegg du har skrevet, jeg er enig i mesteparten. Men jeg stusser litt på noe. Når man leser denne tråden så får de fleste det til å høres ut som det er helt vanlig at dritt og frekkheter blir slengt hele tiden på dette forumet. Og da spesiellt fra meg og TBO ser jeg. Kan ikke helt si jeg deler den erfaringen.

Nå er det mulig at jeg har litt høyere terskel for hva som er frekt enn andre her på forumet, men jeg syns ikke at jeg driver å svarer på alle mulige tråder for å "være smartass" og kaste dritt? Så det overrasker meg litt at navnet mitt dukker opp som et eksempel på dette overalt i denne tråden. Syns det er rart at ingen har sendt meg klager på PM hvis vesentlige deler av de 4600 innleggene mine bare er dritt.



Jeg er selvfølgelig for at alle på forumet skal skrive innlegg med en hyggelig tone og skape et godt Volvo-miljø. Men det gjelder alle. Det finnes mye bedre måter å svare på "morsomheter" og kritiske spørsmål til prosjektet enn å skyte tilbake med kanon fra hofta. Hender flere kan bli litt irritable når det skjer. Spesiellt når personene det gjelder har vært på forumene såpass lenge som de har vært. Bruk 'Rapporter' eller PM knappen hvis du føler deg støtt av et innlegg som kanskje kan ha blitt tolket feil istedenfor å skrive en hel A4 side med spydigheter tilbake!

SirKim
23/08/10, 12:10
Bra innlegg du har skrevet, jeg er enig i mesteparten. Men jeg stusser litt på noe. Når man leser denne tråden så får de fleste det til å høres ut som det er helt vanlig at dritt og frekkheter blir slengt hele tiden på dette forumet. Og da spesiellt fra meg og TBO ser jeg. Kan ikke helt si jeg deler den erfaringen.

Nå er det mulig at jeg har litt høyere terskel for hva som er frekt enn andre her på forumet, men jeg syns ikke at jeg driver å svarer på alle mulige tråder for å "være smartass" og kaste dritt? Så det overrasker meg litt at navnet mitt dukker opp som et eksempel på dette overalt i denne tråden. Syns det er rart at ingen har sendt meg klager på PM hvis vesentlige deler av de 4600 innleggene mine bare er dritt.



Jeg er selvfølgelig for at alle på forumet skal skrive innlegg med en hyggelig tone og skape et godt Volvo-miljø. Men det gjelder alle. Det finnes mye bedre måter å svare på "morsomheter" og kritiske spørsmål til prosjektet enn å skyte tilbake med kanon fra hofta. Hender flere kan bli litt irritable når det skjer. Spesiellt når personene det gjelder har vært på forumene såpass lenge som de har vært. Bruk 'Rapporter' eller PM knappen hvis du føler deg støtt av et innlegg som kanskje kan ha blitt tolket feil istedenfor å skrive en hel A4 side med spydigheter tilbake!


Ser ikke helt denne greia med deg å TBO jeg heller for å være ærlig.
JA, TBO har vært aktiv på noen tråder, f.eks i Chrml sin, nettopp fordi tbo ser jo at chrml tar "hans fotspor". Er en grunn til at folk sier at bilen til chrml er i "tbo-style". Å når folk da skriver spørsmål ved "alt" så svarer jo tbo f.eks om hvorfor ting er sånn å sånn. TBO har masse erfaring fordi han har prøvd seg fram på masse. Ikke bare sitti å les how-to guider å leker smartass som noen gjør.

Volvo-Lars
23/08/10, 13:48
Jeg har nevt deg tidligere i tråden her, Kodja. Er mest de usaklige, unødvendige og spydige kommentarene rundtforbi på mange forskjellige tråder som skaper "uro".

Men tydeligvis så er det noen som ikke skjønner det. Og det beviser vel egentlig Henrik også. Er det noen som ikke syns han er spydig her? unødvendig frekk?

Kanskje det bare er jeg som begynner å bli gammel og gretten.

Morro at du "arresterer" flere her inne med det du skriver å mener:) Støtter deg i denne saken;)

Dan Bay-Johansen
23/08/10, 20:06
Morro at du "arresterer" flere her inne med det du skriver å mener:) Støtter deg i denne saken;)

+1 ....

Wahl
24/08/10, 16:23
Synes multilink og KKK27 begynner å gå litt over stokk og stein jeg da....

asdf
24/08/10, 19:10
Nei, multilink og kkk27 er jo bare søtt. Det er litt som å høre en/ei som er nyforelska snakke om partneren sin...

Man oppdager noe nytt, blir hodestups forelska og så kommer skylappene på og alt annet er langt ifra like bra, eller brukbart ;)

Joakim-G_R
24/08/10, 21:45
Nei, multilink og kkk27 er jo bare søtt. Det er litt som å høre en/ei som er nyforelska snakke om partneren sin...

Man oppdager noe nytt, blir hodestups forelska og så kommer skylappene på og alt annet er langt ifra like bra, eller brukbart ;)

Haha, jævelig bra. Akkurat sånn der er og:D

Daniel V
24/08/10, 22:46
Nei, multilink og kkk27 er jo bare søtt. Det er litt som å høre en/ei som er nyforelska snakke om partneren sin...

Man oppdager noe nytt, blir hodestups forelska og så kommer skylappene på og alt annet er langt ifra like bra, eller brukbart ;)

Haha, drit bra! :D

oar83
24/08/10, 23:10
Plutselig fikk enn tråd om det samme emnet IGJEN. Haha.

Daniel V
24/08/10, 23:11
Plutselig fikk enn tråd om det samme emnet IGJEN. Haha.

Er lei av å lese "Multilink" overalt selv... Men måtte le litt av kommentaren over :rolleyes:

Joakim-G_R
25/08/10, 00:02
Plutselig fikk enn tråd om det samme emnet IGJEN. Haha.

Jøss. 3 sider med relativt harske innlegg ang tema, så 4 innlegg det det står multilink, også er det plutselig en tråd om multilink? :)

ChrML
25/08/10, 05:19
Er lei av å lese "Multilink" overalt selv... Men måtte le litt av kommentaren over :rolleyes:
Det som er rart er at det er aldri oss som har KKK27 eller multilink som starter alle disse diskusjonene i alle mulige tråder. :rolleyes:

SirKim
25/08/10, 07:34
Tror en del av folket som drar dette multilink greiene opp, igrunn bare er misunnelige.
Gjelder selvfølgelig ikke alle. Men tror nok en del igrunn bare er misunnelig.

Per Turbo
25/08/10, 09:46
*stenger tråd*
Vi har sagt vårt angående saken og trenger ikke noe videre diskusjon rundt dette, og ihvertfall ikke multilink diskusjon i denne tråden.

Som sagt tidligere så er vi klar over situasjonen og vil gi reaksjoner dersom det er hjemmel for dette.

Mvh
Styret.