PDA

Vis full versjon : Får ikke lys i tåkelys på s40



Gigantonsen
19/08/10, 22:32
Hei!

Kjøpte meg en volvo s40 i år. 1996 mod. veldig fin bil, så jeg har spandert tåkelys på den :) Monterte dem i dag, koblet dem til, men der kom det ikke lys :S når jeg setter lys-bryteren over mot høyre og trykker på tåkelys-knappen, indikerer ett lys i panelet at lysene skal være på, mn det er de ikke... Så hva kan være galt? Er det en egen sikring på dem? Kan også nevne, at når jeg skrur på tenningen, lyser det en varsellampe som viser at en pære er gått, eller lignedne, mn denne forsvinner når jeg trykker på bremsen..

Håper virkelig at noen kan hjelpe meg med dette :)

boman
20/08/10, 05:23
Den pæra som lyser frem til du trykker på bremsen er riktig. Den skal lyse fram til du trykker på bremsen første gang, det for å teste om bremsepærene er hele.

Er alle sikringene hele? I begge sikringsboksene?

Gigantonsen
20/08/10, 05:31
Hei! Hvor er sikringen til tåkelysene da? Fant dem ikke i sikringsbiksen i motorrommet. Er det flere sikringer enn disse kanskje? Jeg leste om flere som har hatt problemer med å få lys i ettermonterte tåkelys, så har de levert bilen inn til Volvo for å få den programert.. Så det er vel mest sansynlig det som trengs :)

boman
24/08/10, 13:04
i en kamerat sin s40 var det noen sikringer inne i bilen også, bak dekselet under rattet mener jeg det var. Titt i instruksjonsboka :)
Jeg vet sikringen til markeringslys og instrumentlys sitter der ihvertfall, så er ikke utenkelig at også tåkelys sitter der.
Og hvis du har ettermontert originale tåkelys, og disse har en egen sikring ville det vært litt rart å ha sikring der iom. at tåkelysene ikke var der når bilen ble laget ;)

Gigantonsen
24/08/10, 13:12
Hei! Ja jeg sjekket disse sikringene, men det var ingen til tåkelys der. Jeg har hørt med den lokale Volvo-forhandler og de sa at de første modellene av s40 trenger du ikke å programmere... Men jeg har funnet ett par løse kontakter i motorrommet. Skal ta bilde av de.

boman
24/08/10, 13:15
Sjekka sikringene i motorrom og de inne i bilen? Er alle hele også?

Gigantonsen
12/09/10, 20:15
Alle sikringer er hele. Jeg fant aldri noe problem, så jeg la opp nye ledniger og ny bryter så nå er det iorden ;)