PDA

Vis full versjon : 2002 v70awd bygge om til R



ThomasR
19/08/10, 20:15
noen som veit om det er mye stress med ledningsnett??:)

mister j
19/08/10, 21:42
Tror ikke det er noen som helt skjønner hva du mener :confused:
Hva vil du bygge om?

Wrasko
20/08/10, 01:17
Virker som om mr ThomasR har en normal V70 awd, og vil bygge om til en v70R awd.. Dvs bytte motor og ledningsnett..

gaupe
20/08/10, 08:33
Ja, det er mykje stress. R AWD kom ikkje før i 2004, då var det heilt nytt ledningsnett på bilen.

ThomasR
20/08/10, 14:20
Stemmer det wrasko=) er en bekjent som har bilen da... r motoren er samme utgangspunkt som en awd t 200hk mente en på bilia?? forskjellig dyser hjerne+++ kan det funke og dumpe oppi R hjernen og motoren og bruke det org nette som sitter der?? bruker motor nette som sitter på r motoren og koble om i ecu . bygde om min 850 til t5 i fjor. koblet kun om koblingene i ecu bare. org bil nett, turbo motornett. 2 kontakter og tut og kjør. hehe ps, noen som veit hvorfor diagnose lampa lyser svakt på 850?? får ikke kontakt med insprut delen.. =) takker for svar godtfolk..

gaupe
20/08/10, 14:31
Stemmer det wrasko=) er en bekjent som har bilen da... r motoren er samme utgangspunkt som en awd t 200hk mente en på bilia?? forskjellig dyser hjerne+++ kan det funke og dumpe oppi R hjernen og motoren og bruke det org nette som sitter der?? bruker motor nette som sitter på r motoren og koble om i ecu . bygde om min 850 til t5 i fjor. koblet kun om koblingene i ecu bare. org bil nett, turbo motornett. 2 kontakter og tut og kjør. hehe ps, noen som veit hvorfor diagnose lampa lyser svakt på 850?? får ikke kontakt med insprut delen.. =) takker for svar godtfolk..

Nei, det er langt i frå lik motor. Det er ein del dokument på endringane her, og tvilar veldig på at du får ting til å passe så veldig bra overeins. Etter 850en, kom Canbus, og det gjorde slike endringar vanskelege.

Per Turbo
20/08/10, 14:50
Det er enormt mange endringer på R kontra en vanlig V70. Motor, drivverk, elektronikk i alle retninger, understell, interiør. Det er en helt annen bil på veldig mange punkter.

Men å oppgradere bilen utvendig med R fangere og slikt er jo en smal sak..

ThomasR
20/08/10, 16:09
ok. da er det bare og slå ifra seg dette da. hehe. muli og få endel pulver utav den orginale 200hk da?? tett opptil 300hk??

aarnes
21/08/10, 09:18
Finner mye ved å søke..

Såvidt jeg kan se kan du kjøre på til Steg 4 , da får du 310hk og 456 nm.
Hvorvidt du må oppgradere hele bilen vet jeg ikke, men tviler på at clutch og turbo klarer å levere så mye orginalt.

Anbefaller deg å søke litt her på forumet, så finner du nok ut en hel del.

Nick V70N
21/08/10, 14:39
Her finner du noen bra alternativ. 310 hk og 456 Nm blir vel ganske bra! Sikkert noen på forumet her som har erfaring med denne.
http://www.bsr-tuning.no/produkter/t496/