PDA

Vis full versjon : Hans-Ola Holstad?



Volvo-Power
19/08/10, 14:48
er det noen her ved det navnet? har i det siste fått en del mail som er av en type jeg ikke tørr åpne..

Tror du (om du er her inne) bør formatere pcn din :)

ArneR
19/08/10, 16:49
Internettkafé og webmail.. :p

r_sport
19/08/10, 16:53
Hei! Det er nok meg!

Har nok fått et eller annet sinnsjukt virus på dataen.

Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt de?

volvoRsport
19/08/10, 16:55
Fått samme mailen flere ganger jeg også, ser i adressefeltet at bl.a. du (Volvo-Power) og "The Sven" + noen andre har blitt tilsendt samme mailen.

volvoRsport
19/08/10, 16:57
Hei! Det er nok meg!

Har nok fått et eller annet sinnsjukt virus på dataen.

Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt de?

Prøvd å kjøre en virus scan med antivirus program?

r_sport
19/08/10, 17:25
Jepp,

Har kun AVG virusprogram, men ser ikke ut som det har vært noe særlig til nytte.

Følger viruset pcen eller hotmail kontoen?

Shovelhead
19/08/10, 18:50
skift PC!!!

JP_Ra©ingTeam
19/08/10, 19:16
bytt passord på Hotmailkontoen din du ;)
dette er et hotmailvirus.. altså ikke et pc virus

THolandsli
19/08/10, 21:49
Har fått disse mailene jeg og. :)

r_sport
19/08/10, 21:58
Beklager bryderiet ihvertfall!

Skal prøve og ordne det i morgen! Må vell være mulig og bli kvitt slikt!

Volvo-Power
19/08/10, 23:01
er ikke store problemet, da ivertfall jeg selv personlig aldri åpner linker og diverse på mail som ikke har noe logisk form:)

Kjetil Krømcke
28/08/10, 18:34
Skift passord på mailen din å du vil mest sannsynlig bli kvitt problemet:)

r_sport
28/08/10, 19:06
Har kjøpt ny data, byttet passord, kjøpt virusprogram.

Om ikke det vil hjelpe så må jeg vell bare spore opp jævlene som lager virus og drit, hadde lett knekt samtlige fingrer på nerdene om jeg hadde klart og sport opp en eller helst flere.

Langedal
21/09/10, 21:45
Har kjøpt ny data, byttet passord, kjøpt virusprogram.


Bør være skuddsikker løsning det ;)

r_sport
23/09/10, 23:00
Håper det;=)

visløff
02/10/10, 20:45
dette følger nok mailen, ta og steng mail kontoen og opprett ny etterpå. da skal du være kvitt det helt til du får det på nytt.

Svirre
08/10/10, 09:54
Har kjøpt ny data, byttet passord, kjøpt virusprogram.

Om ikke det vil hjelpe så må jeg vell bare spore opp jævlene som lager virus og drit, hadde lett knekt samtlige fingrer på nerdene om jeg hadde klart og sport opp en eller helst flere.

Hvorfor ikke bare skaffe seg Avast 5 Home? Fungerer like bra, eller bedre enn Norton ;)

Langedal
08/10/10, 18:46
Hvorfor ikke bare skaffe seg Avast 5 Home? Fungerer like bra, eller bedre enn Norton ;)

Du har greie på dette skjønner jeg... Nå er ikke Norton top of the line i antivirus verdenen, men at det banker alle gratisløsninger er det ingen tvil om.

Svirre
08/10/10, 21:24
Du har greie på dette skjønner jeg... Nå er ikke Norton top of the line i antivirus verdenen, men at det banker alle gratisløsninger er det ingen tvil om.

Med tanke på oppdateringsmåte og brukervennlighet så er Avast5 bedre. Hyppige oppdateringer hver gang en bruker logger seg på (eller starter opp maskinen). Avast jobber seg bedre på en infisert maskin enn det Norton gjør eller andre prog.

Grunnen til at jeg heller anbefaler Avast!5 Home er pga at jeg har flere ganger oppdaget virus i Avast enn med Norton. Norton har like bra virusdekning, men selve programmet jobber så tungt at det sinker hele pc-en. Kanskje den nye har skjerpa seg litt, men ikke nok til at jeg engang ønsker å ha det på maskina.

Totalt sett så er Avast5 Home å betrake for folk flest. Selvsagt så er Norton et kjøpeprodukt, så du kommer aldri forbi med, men ikke undervurder Avast.

http://www.hardware.no/artikler/avast_5_0/74527/3

Min erfaring så har jeg hatt bedre sikra pc de siste 4 årene med Avast, så det er på grunnlag av dette jeg ikke liker Norton.

Langedal
09/10/10, 11:38
Med tanke på oppdateringsmåte og brukervennlighet så er Avast5 bedre. Hyppige oppdateringer hver gang en bruker logger seg på (eller starter opp maskinen). Avast jobber seg bedre på en infisert maskin enn det Norton gjør eller andre prog.

Grunnen til at jeg heller anbefaler Avast!5 Home er pga at jeg har flere ganger oppdaget virus i Avast enn med Norton. Norton har like bra virusdekning, men selve programmet jobber så tungt at det sinker hele pc-en. Kanskje den nye har skjerpa seg litt, men ikke nok til at jeg engang ønsker å ha det på maskina.

Totalt sett så er Avast5 Home å betrake for folk flest. Selvsagt så er Norton et kjøpeprodukt, så du kommer aldri forbi med, men ikke undervurder Avast.

http://www.hardware.no/artikler/avast_5_0/74527/3

Min erfaring så har jeg hatt bedre sikra pc de siste 4 årene med Avast, så det er på grunnlag av dette jeg ikke liker Norton.

Grunnen til at mange opplever gratis-løsninger som veldig gode produkt er som du sier, evnen til å finne virus på maskinen. Det er ikke nødvendigvis et godt tegn, for da er allerede maskinen infisert. Det tilhører fortiden å fjerne trusler når de er kommet på maskinen. Det genereres flere millioner nye skadelig programkoder i løpet av en dag, i motsetning til for bare noen år siden har denne utviklingen eksplodert. Derfor har de store aktørene i antivirusbransjen valgt å jobbe prevantivt med sanntidsbeskyttelse, slik at truslene blir stoppet før de komme på maskinen.

Derfor er fokuset flyttet vekk fra tunge definisjonsfiler lokalt på maskinen, og over på sanntidsbeskyttelse med korte og aktuelle definisjonsfiler som ofte jobber direkte mot online-databaser. Eksempelvis lanserer Trend Micro nye definisjonsfiler til klienter hver time 24/7, samtidig som deres SmartScan-teknologi kontinuerlig jobber mot såkalte file-reputation servere.

Slike løsninger koster mye penger å drifte, og krever flere tusen ansatte som kontinuerlig jobber med å oppdage nye trusler. Derfor kan ikke deres løsninger være kostnadsfrie. Antivirusløsninger som er gratis, benytter tradisjonelle skannemetoder med tunge definisjonsfiler. Derfor finner de ofte mye mer ondsinnet programvare, for de har ikke den gode prevantive beskyttelsen som hindrer inntrengning på maskinen. Selvfølgelig kan løsninger fra Trend og Symantec også slippe inn nye trusler, og mangel på tunge tradisjonelle definisjoner gjør at de nødvendigvis ikke finner virusenen. Derfor kan det være lurt å kjøre såkalt "conventional"-skann inn i mellom, da skanner programmet på tradisjonelt vis.

Poenget er uansett at kostbare antivirus løsninger beskytter maskinen mye bedre mot trusler, og stopper de før de når maskinen slik at man som bruker ikke merker noen til alle truslene som finns. Mens gratisløsningene lar virusene få infisere maskinen før de blir stoppet, og skaden er allerede skjedd.

Jeg blir stadig provosert når aktører som HW.no, itpro m.fl tester antivirusløsninger, for de tester med gammeldagse irrelevante virus. Det er mer relevant hva t.d NSS Labs viser til. Under er den siste oversikten de har publisert, dog er ikke Avast med her men AVG som er et tilsvarende produkt:
http://emea.trendmicro.com/imperia/md/images/emea/nss_lab/quadrant_chart_jpg.jpg

Tabellen er vel rimelig selvforklarende hva angår evnen til sanntidsbeskyttelse.

Nå hadde ikke jeg tenkt å skyte deg Svirre :p Løsninger som Avast fungerer helt fint det, men som med alt annet her i verden; man får hva man betaler for :)

Svirre
09/10/10, 16:41
Sant og visst.

Men Norton mistet min tillit da den ikke fant virus/skadelige programmer på pc-en før Avast blei innstallert. Men smak og behag ;) Noen liker Epler, mens jeg foretrekker vinduer :)