PDA

Vis full versjon : baklokk t3 turbo



gull pilen
19/08/10, 08:29
hei
noen som vet hvor man får kjøpt 3 toms baklokk til t3?
vil IKKE ha v-band, vil ha den tri pod saken.....

Kalsn
19/08/10, 09:32
hei
noen som vet hvor man får kjøpt 3 toms baklokk til t3?
vil IKKE ha v-band, vil ha den tri pod saken.....
hørt me turbokongen? han har vell sikkert bare v-band ? :)

GMV
19/08/10, 09:37
Du tenker på samme som på mitsu turbo med 3" vinklet? Det har jeg aldri sett til T3....
KL racing selger billige med 3" utblås, men det er V-band igjen da.

Kalsn
19/08/10, 09:59
Du tenker på samme som på mitsu turbo med 3" vinklet? Det har jeg aldri sett til T3....
KL racing selger billige med 3" utblås, men det er V-band igjen da.
nei han tenker på flensen som mitshu turboene har, den der trekantflensen :)

Marius
19/08/10, 10:14
hei
noen som vet hvor man får kjøpt 3 toms baklokk til t3?
vil IKKE ha v-band, vil ha den tri pod saken.....

er nok redd du ikke får dette desverre.

940pearl
19/08/10, 10:27
Hvorfor ikke V-band?

Flower jo bedre en standard "Volvo" utblås.

Kalsn
19/08/10, 10:33
Hvorfor ikke V-band?

Flower jo bedre en standard "Volvo" utblås.
mye enklere å ta av og på også. Og flower bra når du først har fått det tett

gull pilen
19/08/10, 10:52
der sa du det!! når det først er tett! gidder ikke kødde med det når jeg har hatt av eksosen.. er jo masse kødding å få det tett igjen da...
vet at noen cossie og lancia greier gikk med 3 toms baklokk...
og ja 3 toms flower bedre enn vanlig volvo, men hva ser det ut til at jeg spør etter da? spiller vel ingen rolle om det er 3 toms v-band eller tri-pod, bortsett fra at jeg vil ha tri-pod da...
ikke til mitsu turbo... er til en garret turbo med løst baklokk...

A.Finstad
19/08/10, 12:15
dem kaller jo de baklokka fembolts ford lokk så hvis du søker på det på ebay så finner du nokk noe :p

gull pilen
19/08/10, 12:19
vil helst få tak i noe her til lands så jeg slipper toll og drit....

A.Finstad
19/08/10, 12:26
da kan nokk turbotrimming.no hjelpe deg.

gull pilen
19/08/10, 12:31
hørte med turbokongen om han kunne skaffe men det kunne han visst ikke...
det andre er at turbotrimming.no er syykt treig!
han svarer fort men det stopper der....

Kalsn
19/08/10, 13:34
vil helst få tak i noe her til lands så jeg slipper toll og drit....
er ingen toll på slike ting. Og forsåvidt null dritt også? du betaler x-antall kroner til firmaet, så får du hentebrev i posten, så betale du momsen på posten.. mye enklere enn man trur:D glemte jeg å si for noen kr mer(express) så går det fortere enn her til lands faktisk :)

rogern
19/08/10, 17:38
er det så ille med v-bånd da? har ikke hatt noe problemer med det på min.(kl racing baklokk)

du har ordentlig v-bånd klemme med ring som er dreid/maskinert?
brodern handla på vangbo engang og da var den "ringen" bare enden på et rør som var pressa kont(som på jt downpipen) det ble jo aldri tett.
tullete patent :mad:

Joakim-G_R
19/08/10, 17:49
også kosta den vel svin også ?

A.Finstad
19/08/10, 18:26
er det så ille med v-bånd da? har ikke hatt noe problemer med det på min.(kl racing baklokk)

du har ordentlig v-bånd klemme med ring som er dreid/maskinert?
brodern handla på vangbo engang og da var den "ringen" bare enden på et rør som var pressa kont(som på jt downpipen) det ble jo aldri tett.
tullete patent :mad:

vangbo selger jo kvalitets deler og er kjent for det så hvis dere hadde problemer med deler derifra så er det vell bare å kontakte dem så gjør dem opp for seg regner jeg med er jo en seriøs bedrift og dem har noen år på baken.

SWR
19/08/10, 18:47
vangbo selger jo kvalitets deler og er kjent for det så hvis dere hadde problemer med deler derifra så er det vell bare å kontakte dem så gjør dem opp for seg regner jeg med er jo en seriøs bedrift og dem har noen år på baken.

..og de er kjent for 2-3 ganger prisen på delene sine i forhold til identiske deler fra andre... :)

A.Finstad
19/08/10, 18:59
har ikke sett så mye på prisene dems veit bare at dem har deler av kvalitet. :p

Joakim-G_R
19/08/10, 19:01
Problemet var at patenten på V-bånd-klemma var håpløs. Hele opplegget var jalla.

SWR
19/08/10, 19:35
har ikke sett så mye på prisene dems veit bare at dem har deler av kvalitet. :p

Joa.. men 581+ mva for en rustfri trekantflens fra Vibrant som koster US$18.99 der borte.. kjøper en fempakk + pakninger der borte for prisen av EN flens uten pakning her.. med sånne kvanta som de kjøper på Kløfta betaler de neppe 19 dollar stykket engang. :)

A.Finstad
19/08/10, 19:38
kansje sant det :p kansje jeg skal revurdere kjøp av eksos og deler til eksos bygget da hmm....

SWR
19/08/10, 20:00
kansje sant det :p kansje jeg skal revurdere kjøp av eksos og deler til eksos bygget da hmm....

Skrekk-spørsmål: Hva tror du 2x3.5" lange - meter'n, vel - runde potter i RF + 8x90º 3.5" bend i RF + 6 komplette RF V-bånds i samme dim og diverse småplukk som opphengsbolter i rustfritt etc til dette kom på i overslaget en kompis fikk til en viss småsinna Granada..?

A.Finstad
19/08/10, 20:03
sikkert rundt 20 lapper.
satt nettop å så på prisene dems å ei V-bands klemme i 3" fra vibrant kosta 1300 kr :eek:

Joakim-G_R
19/08/10, 20:03
jeg kan tenke meg, 10483 + mva?

(Joel sin granada? Eller han med den sorte som jeg aldri husker navnet på? :) )

Til sammenligning med ditt svar, så fikk jeg tilbud fra Svendsen Eksos, på 15-16 000 kr rustfritt eksos på 240..

SWR
19/08/10, 20:12
Joels Granada ja.. overslaget var på 41 000....

Joakim-G_R
19/08/10, 20:15
Hahahaha :D

Går den dårlig den sjappa?

SWR
19/08/10, 20:25
Hahahaha :D

Går den dårlig den sjappa?

Nei. De baserer seg på å ha store dim (lastebil) på lager, og alle som kjører lastebil MÅ ha bilen på veien for å tjene penger, så de betaler egentlig nesten hva det skal være for å få den ut igjen på veien... Det er litt synd at de kjører den stilen, for med en halvering av det ganske grove påslaget de gjør så ville de sikkert solgt 3 ganger så mye til bilentusiaster som til lastebilfolket.. og netto stått igjen med mer kroner. Men de får gjøre som de vil...

Siste komplette 3" ink. downpipe, dempere etc jeg lagde i RF kom på under 8 lapper for alt + et par-tre lapper jobb siden det ble målsydd på bilen.. så 15-16 lapper er godt betalt... men skal man lønne folk, betale avgifter og skatt etc så blir det fort såpass. Men nå skal jeg slutte å være offtopic.. :p

gull pilen
19/08/10, 20:35
uansett hva dere sier så skal jeg ikke ha v-band...
så ikke noe vits å diskutere det noe videre!
svar helller på spøsrmålet mitt istedenfor å kverrulere på hvorfor jeg ikke vil bruke v-band...

A.Finstad
19/08/10, 23:54
vi diskuterer ikke om du skal ha V-band eller ikke vi diskuterer det faktum at vangbo er DYRT!

og du har vell fått noen tips til hvor du kan leite? så jeg syns ikke du kan si at du IKKE har fått svar?

940pearl
19/08/10, 23:56
vi diskuterer ikke om du skal ha V-band eller ikke vi diskuterer det faktum at vangbo er DYRT!

og du har vell fått noen tips til hvor du kan leite? så jeg syns ikke du kan si at du IKKE har fått svar?

Men nå er vel dette ikke en diskusjons tråd om Vangbo?

gull pilen
20/08/10, 07:17
dere diskuterte pris på v-band klemmer....
er ikke akkurat det jeg har spurt etter...
så om du vil fortsette å diskutere det kan du lage din egen tråd å spørre der!

A.Finstad
20/08/10, 07:25
nei var nokk priser på komplette eksos anlegg. var bare jeg som kom med et eksempel på hvor mye en komplett vband klemme kosta.

og igjen så er det du som ikke er fornøyd med de svara du får fordi du er for redd for å betale den norske stat litt penger for å få de dela du er på jakt etter inn i landet.

har du i det hele tatt sjekka ebay? har du spørt turbotrimming?

gull pilen
20/08/10, 07:45
har jeg spurt etter pris på eksos da??
tenkte å sende han en e post men siden turbokongen ikke kan skaffe er jeg nesten helt sikker på at turbotrimming ikke fikser det heller...

Kalsn
20/08/10, 07:59
har jeg spurt etter pris på eksos da??
tenkte å sende han en e post men siden turbokongen ikke kan skaffe er jeg nesten helt sikker på at turbotrimming ikke fikser det heller...
siden 3" baklokk er såppas sjeldent så må du nok regne med å høre overalt :p

A.Finstad
20/08/10, 08:01
fant i hvertfall med trebolt feste på ebay, men det er du kansje ikke interesert i?

A.Finstad
20/08/10, 08:07
her har du tre linker både nytt å brukt!

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T3-T4-5-Bolt-Internal-Wastegate-w-Actuator-T04E-_W0QQcmdZViewItemQQitemZ380234992646QQptZMotorsQ5f CarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Garrett-T3-Internal-Wastegate-Swing-Valve-5-3-bolt-_W0QQcmdZViewItemQQitemZ380116071746QQptZMotorsQ5f CarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Garrett-T3-Internal-Wastegate-Swing-Valve-5-3-bolt-_W0QQcmdZViewItemQQitemZ130421466662QQptZMotorsQ5f CarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

og for å være helt ærlig trur jeg ikke du får dem i 3"

Kalsn
20/08/10, 08:08
jo er vell noe sånt han er på utkikk etter.
men hvordan gjør du det med DP'n? har du flensen der eller går det ann å bruke "jt" flensen?

Edit: Du får ikke til å dreie/borre den opp i 3" ?

A.Finstad
20/08/10, 08:10
får kjøpt flenser som passer bolt on der også men en ting er jo at de delene der ligger i statene eller canada og det var han jo ikke interesert i. med tanke på hvor lite norge er og hvor lite utbredt bil interessen er generelt så er det ikke rart at sånne deler ikke er å skaffe i norge.

gull pilen
20/08/10, 08:16
takker a.finstad dette va akkurat det jeg va på jakt etter!
får se hva jeg gjør om jeg bestiller derfra eller finner noen i norge som kan skaffe..
dpen kapper jeg av jt flensen å finner en gammal crashfort eksos å stjeler flens derfra....

Kalsn
20/08/10, 08:21
takker a.finstad dette va akkurat det jeg va på jakt etter!
får se hva jeg gjør om jeg bestiller derfra eller finner noen i norge som kan skaffe..
dpen kapper jeg av jt flensen å finner en gammal crashfort eksos å stjeler flens derfra....
som nevt tidligere, er null problem å bestille fra usa, sjønner ikke at folk er "redde" for det, rask,god service(som oftest) og meget god sporingsinfo! :)

gull pilen
20/08/10, 09:14
ser ut for at norsk turboservice muligens kunne skaffe...
venter på at dem ska ringe meg tilbake..