PDA

Vis full versjon : Varsellamper i dash, hva? *Problem løst*



Frigstad Racing
18/08/10, 21:56
Disse lampene lyser når tenningen slås på og når jeg kjører.
Hva kan være galt ?
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/728.jpg

GeTReibeAktienGesellschaf
18/08/10, 22:09
Har hatt litt diverse lamper som lyser gjerne med halvstyrke når det har vært dynamo problemer.

Bl.a dukka opp ved defekt diodebru og vifterem som har ryki av.

Vis dynamo og reim er i orden kan det også være dårlig jording eller kontakt ett sted, dette har en tendens til å plante seg ut på merkelige måter.

Solbekk
19/08/10, 07:03
Alle lampene skal lyse når tenningen vries om til posisjon II, ved tenning skal alle slukkes igjen og kun komme ved feil. Feilen hos deg hvis jeg har skjønt der riktig er at de lyser også når motoren går, noe som kan tyde på feil med tenningsbryteren.

Shovelhead
19/08/10, 18:04
mål ladespenningen fra Dynamoen

session
19/08/10, 18:29
så det kan ikke henne at han er tom for spyleveske, ei pære har gått, handbrekket står på, noe feil med bremsesystemet og har lite spenning? :p

boman
19/08/10, 21:55
så det kan ikke henne at han er tom for spyleveske, ei pære har gått, handbrekket står på, noe feil med bremsesystemet og har lite spenning? :p

Jo, men oddsen for det og samtidig at han ikke skjønner det er tilfelle vil jeg si er minimal ;) hehe

Men det kan vel også skyldes dårlig lodding bak på speedometeret.

Frigstad Racing
19/08/10, 23:04
Er samme spenning mellom pluss og minus på batteriet når den sviver og når den ikke sviver. Også på selve dynamoen. Er vell dynamoen som har tatt kvelden da?

Merket at lampene plutselig lyste etter jeg hadde drevet å jobba å rota oppi noen stikk og kaldstartdysa.

Merket også at spylerveskelampa dimmer litt opp og ned når den sviver, til og med en gang var den nesten borte.

Frigstad Racing
19/08/10, 23:20
Kan dynamoen være kortsluttet eller kanskje børstene? Har 100 Amp dynamo.
Går det ann at biler kan spise dynamoer? Var gåen dynamo når jeg kjøpte den og :P

Frigstad Racing
20/08/10, 17:58
Problem løst.

Kjøpte nye børster idag men når jeg kom hjem fant jeg ut at jeg hadde Denso og ikke Bosch som jeg hadde fått med meg hjem. Lånte dynamoen fra en kompis sin 740 tic, da fikk jeg ladespenning og varsellampene slutta å lyse. Så nå må jeg bare skaffe meg en dynamo. hehe

Vik93
21/08/10, 08:01
Greit med deler rundt forbi ;)

flarssen
23/08/10, 07:24
Problem løst.

Kjøpte nye børster idag men når jeg kom hjem fant jeg ut at jeg hadde Denso og ikke Bosch som jeg hadde fått med meg hjem. Lånte dynamoen fra en kompis sin 740 tic, da fikk jeg ladespenning og varsellampene slutta å lyse. Så nå må jeg bare skaffe meg en dynamo. hehe
Har du sjekka børstene som står i? Jeg hadde problemer med lav/ingen ladespenning på en Denso. Tok ut børstene og de så egentlig fortsatt brukbare ut. Tenkte det måtte være noe annet da. Men etter at jeg satte de inn igjen har den ladet som bare det i ett helt år nå. Børster kan henge litt igjen i holderene. Var nok det som hadde skjedd i mitt tilfelle. En god kakk med en hammer (på selve dynamoen) skal visstnok hjelpe, men det beste er å ta de ut å "trimme" de litt slik at de går lett.