PDA

Vis full versjon : Xenon på v70 2002mod



mdaasen
18/08/10, 21:24
Hei!
Har kjørt med ettermontert xenon i nærlys en stund nå på en 2002 mod v70n.
Det jeg har montert er 50w kit H7. fikk ikke noe feilmelding heller faktisk ... kanskje noe med ballasten å gjøre ?

Det som plager meg litt er at jeg føler at det er veldig lite kurant for andre at jeg kjører med xenon, selvom jeg har dimmet de halveis ned i bakken.
Er det noe måte å få et lysbilde som ikke sjenerer andre bilister med disse lyktene? evt "eyebrows" ?
Har liksom ikke samvittighet til å kjøre med xenon når det plager andre bilister så mye, men lyset er så godt at det er vanskelig å gå tilbake til vanlige pærer å....

Roy
18/08/10, 21:56
Kjøp lykter som er beregnet for Xenon, det er eneste løsning.

JørgenT
18/08/10, 21:57
Det er vel litt vel kraftig med 50W H7 kit i nærlys. Burde vel hatt 35W for nærlys. Jeg har 55W i fjærnlys, men nærlys blir det altfor sterkt på.

Morgis
18/08/10, 21:57
Kjøp originale xenonlykter til bilen din..
Koster ikke allverdens fra sverige

RoJo
18/08/10, 22:09
Jeg hadde montert 35W på nærlysene mine, fantastisk lys, ingen tvil om det.. Men jeg endte med å demontere og gikk tilbake til halogenpærer av god kvalitet. Det ble litt for mange som drev og blinket med lysene på meg, selv om lysene mine var lavt stilt og egentlig ikke burde sjenere noen. Nå lever jeg greit med halogen på nærlys og ekstralys (xenon). Siden jeg har XC70 så er det liksom "greit" med ekstralys og det ga meg muligheten til å montere lyktebøyle, noe jeg bare måtte ha.. Hehe!

Møtte en kar her i kveld med ettermontert xenon i nærlys på generasjon 1 V70, samt xenon i sprederne, alt påslått og ute var det mørkt og regnfullt. DETTE er jeg ikke tilhenger av, direkte trafikkfarlig når det ikke tas hensyn til møtende trafikk. Hva man har på når man er alene er nå en annen sak..

mdaasen
18/08/10, 22:50
finnes det ikke noe halogenpærer med noe ala. 6000k med godt lys da ?
regner med jeg plukker av xenon settet og kjøper meg 3 stk bosch Navigator istede ;D

om jeg monterer xenon lamper så vil jo de ikke fungere som de skal mtp. høydejustering osv...

volvobertil
18/08/10, 22:51
Grunnen til at feilmelding kommer opp er at orginal lys pære er på 55watt og at den registrerer feil watt styrke.

Finnes et lite triks på dette vet jeg men har ikke testet dette.
Det er en sikkring som må modifiseres med å borre et lite hull en viss plass på sikkringen men dette må dere søke opp så ikke jeg gir feil info på.


Hadde 35 w sett på min før men savner dette enormt så snubler jeg over noe lurt endag så blir det handel.
Vil da ha det på fjærnlys også.

mdaasen
19/08/10, 02:27
ja leste noe om den der motstanden man skal bore et 2mm hull i =) er for å minske motstanden så den blir tilpassa 35w.

ettermontert xenon i volvo sine reflektor lamper er rett og slett trafikkfarlig.. derfor jeg blir å ta de bort.

om ikke det kan hjelpe litt med sånne "eyebrows" :P noen som har noe formening om det ?

aarnes
19/08/10, 08:07
Grunnen til at feilmelding kommer opp er at orginal lys pære er på 55watt og at den registrerer feil watt styrke.

Finnes et lite triks på dette vet jeg men har ikke testet dette.
Det er en sikkring som må modifiseres med å borre et lite hull en viss plass på sikkringen men dette må dere søke opp så ikke jeg gir feil info på.


Hadde 35 w sett på min før men savner dette enormt så snubler jeg over noe lurt endag så blir det handel.
Vil da ha det på fjærnlys også.

Litt OT, men det er en shunt som må borres hull i.
Dog er det ikke anbefallt, da flere har merket at det utvikler en vanvittig varme.
Finnes en annen fix hvor du må frem med litt små kabler osv som visstnok skal være vesentlig tryggere.

Forøvrig får du feilmelding selvom du setter i orginale xenonlamper.

aarnes
19/08/10, 08:08
finnes det ikke noe halogenpærer med noe ala. 6000k med godt lys da ?
regner med jeg plukker av xenon settet og kjøper meg 3 stk bosch Navigator istede ;D

om jeg monterer xenon lamper så vil jo de ikke fungere som de skal mtp. høydejustering osv...

Det finnes noen pærer fra GPThunder, disse har jeg selv hatt og er veldig fornøyd med. Per Turbo kan nok putte inn sin erfaring med de her også.

http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=242_104_347_349&products_id=1501

Per Turbo
19/08/10, 09:56
Kjøp GP Thunder pærene som aarnes her refererer til og sett de i nærlys. De får du i 7500K og de ligner veldig bra på xenon og lyser godt. Jeg har kjørt med mine pærer siden mars 2009 og snaue 50000km og de lyser like godt enda! :)
Sett heller H7 kit'et ditt i fjernlysene, det er der du trenger godt lys!

Evt. som andre sier, kjøp originale xenonlamper i Sverige brukt, koster som regel 4-6000SEK for komplette lamper mot 9000+++ norske hos forhandler... for 1 lampe :eek:

mdaasen
19/08/10, 10:01
hadde et par slike på en calibra jeg hadde. kastet de til h... når jeg etter 170mil av 250mil fant ut at det var mye bedre lys i de pærene som man fikk på bensinstasjonen.
Da hadde jeg lagt i flere timer i 40km/t langs en regnful u-opplyst vei pga. dårlig sikt.

meeen... så var det linselykter i nærlysene på de bilen. Fungerer det bedre sammens med reflektor lampene til volvo kanskje ?

er 9005 i fjernlysene ;P

aarnes
20/08/10, 09:24
Tydeligvis. reflektor er jo alfaomega. er den dårlig, hjelper det ikke om du så har 200W xenon 8)

Per Turbo
20/08/10, 11:45
Jeg har hatt samme problem i tåkelysene, som også er relativt små lamper, kan virke som problemet ligger der. Med de store lampene og reflektorene hovedlampene har på V70'en min så holder nok pærene lenger da varmen får mer plass å avledes på enn i en liten reflektor og lampehus.. :)

Tore
20/08/10, 12:20
Kjøp GP Thunder pærene som aarnes her refererer til og sett de i nærlys. De får du i 7500K og de ligner veldig bra på xenon og lyser godt. Jeg har kjørt med mine pærer siden mars 2009 og snaue 50000km og de lyser like godt enda! :)
Sett heller H7 kit'et ditt i fjernlysene, det er der du trenger godt lys!


Jeg har brukt GP Thunder 8500k pærer i tåkelysene mine ett halvår; da tok den ene pæra kvelden, men har heller ikke hatt andre pærer som har holdt noe lengre der heller, er nok for lita lampe så pæra blir for varm samtidig som den sikkert rister litt innimellom. På hovedlysene holder begge GP Thunderpærene fortsatt koken :-)

GP Thunder kjøper du på lysdioder.no eller eBay, avhengig av hvor mye du gidder å betale og hvor enkelt du gidder å gjøre det...

Morgis
20/08/10, 12:24
Jeg har hatt samme problem i tåkelysene, som også er relativt små lamper, kan virke som problemet ligger der. Med de store lampene og reflektorene hovedlampene har på V70'en min så holder nok pærene lenger da varmen får mer plass å avledes på enn i en liten reflektor og lampehus.. :)

er mye mer vibrasjoner og støt nede i tåkelyktene også, samt som regel fukt og slikt også.