PDA

Vis full versjon : problemer med turbotrykksmåler



volvo2før
18/08/10, 19:18
Har problemer med en ettermontert turbotrykksmåler på en volvo 760 med b230fk motor. kobler jeg av slangen til måleren suger den som bare det og orginalmåleren i dashen fungerer utmerket. Men så fort jeg kobler den på detter begge målerne og rører seg såvidt det er. Dersom jeg kjører oppover en laang bakke, vil målerne sige oppover til rett trykk etter en stund, men dette går så sakte att jeg har nesten ikke vært borti så lange bakker:p - Må vel også si att det har forværret seg siden jeg fikk tak i bilen.

volvo2før
20/08/10, 16:43
Noen som har en teori på hva som er galt`?

n0gga
20/08/10, 20:08
Syntes dette hørtes litt rart ut.
Om du kobler ut måleren, fungerer altså den originale, ergo den originale og den uoriginale er ikke koblet på samme slange fra innsuget?
Skjønner ikke helt hvorfor den originale da skulle bli berørt av at du kobler på den uoriginale.
Prøvd å koble den uoriginale på trykkluft, å sjekke at den fungerer helt som den skal?
Selv om det skulle være noe feil med den, slik at begge målerne går tregt når begge er koblet til, syntes jeg det var merkelig at den originale fungerer når den uoriginale er utkoblet. Når du har kun den originale koblet til, har du da blendet slangen til den andre måleren, eller står den og suger?

volvo2før
21/08/10, 00:07
Syntes dette hørtes litt rart ut.
Om du kobler ut måleren, fungerer altså den originale, ergo den originale og den uoriginale er ikke koblet på samme slange fra innsuget?
Skjønner ikke helt hvorfor den originale da skulle bli berørt av at du kobler på den uoriginale.
Prøvd å koble den uoriginale på trykkluft, å sjekke at den fungerer helt som den skal?
Selv om det skulle være noe feil med den, slik at begge målerne går tregt når begge er koblet til, syntes jeg det var merkelig at den originale fungerer når den uoriginale er utkoblet. Når du har kun den originale koblet til, har du da blendet slangen til den andre måleren, eller står den og suger?

De to målerne er koblet sammen i ett T-stykke, og vacumslangen ut i motorrommet. Skiftet ikveld vacumslangen, men ingen forskjell. Så fant jeg en annen nippel og koblet målerne på her, og satte den jeg tok av på der turbotrykks-målerne var tilbkoblet, og nå funker alt som det skal ser det ut til!
Slangen jeg flyttet går inn gjennom torpedoveggen på høyre side..

Så fant jeg en annen slange (gjetter på vacumslange) som kom opp frå under bilen og sluttet ved batteriet. Selve slangen var av sort plastikk, og enden var gummislange, mye tykkere og større hull. Noen som har en aning på hva denne er til?

s4nd3r
21/08/10, 00:09
prøv med en ny slange..... har ikkje lest alle bokstavane her.. var mye og lese.. :P

men kan høres ut som en slange er flat...

volvo2før
24/08/10, 22:42
Problemet er løst. Tråden kan slettes! :D