PDA

Vis full versjon : Gåen toppakning? B230FK



Jack89
18/08/10, 09:34
Ble plutseli ei røyk sky da jeg hadde skikkelig pådrag i 180 idag, å bilen gikk litt dass på turen hjem men kom seg etterhvert å gikk nesten normalt, i forkant av dette hadde jeg tømt kjølevannet på den å skyllt godt med rent vann å nå kjører jeg på rent vann for å få renset den før jeg skal hive på frostveske. Jeg sjekket oljen og den ser normal, rett mengde men oppåver peilepinnen er de noen bittesmå perler med ett eller annet...murligens VANN!!
Har jeg blåst den? kjører med 1.1-1.2bars turbotrykk på en ellers orginal motor så det var med i planen å bytte pakningen. Noen som vet av en bra plass som selger forsterkede?

Magnus Hagtvedt
18/08/10, 09:49
BCB selger i alle fall en forsterket topp-pakning, såkalt gull-pakning.

1,2bar turbotrykk på orginal motor, chippet?

Volvo144
18/08/10, 09:51
kgtrimning selger også billige toppakninger i alle varianter..

De sender til norge og fakturerer uten svensk moms

Kalsn
18/08/10, 10:27
forsterkede toppakkninger betyr jo kun i realiteten at du skyver problemet lengre ned i motoren. Mye bedre å ha ei toppakning som ryker enn noe annet dyrt lengre ned, og særlig mtp heilt orginal motor :)

gull pilen
18/08/10, 12:25
spørs på hvilken turbo...
hvis man har minimalt med mottrykk ville jeg brukt forsterket siden det da ikke blir noe problem med råder og slikt...
jeg kjører forsterket pakning fra bcb og det funker knall....

Kalsn
18/08/10, 13:55
spørs på hvilken turbo...
hvis man har minimalt med mottrykk ville jeg brukt forsterket siden det da ikke blir noe problem med råder og slikt...
jeg kjører forsterket pakning fra bcb og det funker knall....
nei sant:) men se førr deg hvordan det blir med 13c og 1.2 bar, og forsterket pakning:D

jbolaisen
18/08/10, 14:53
Ble plutseli ei røyk sky da jeg hadde skikkelig pådrag i 180 idag, å bilen gikk litt dass på turen hjem men kom seg etterhvert å gikk nesten normalt, i forkant av dette hadde jeg tømt kjølevannet på den å skyllt godt med rent vann å nå kjører jeg på rent vann for å få renset den før jeg skal hive på frostveske. Jeg sjekket oljen og den ser normal, rett mengde men oppåver peilepinnen er de noen bittesmå perler med ett eller annet...murligens VANN!!
Har jeg blåst den? kjører med 1.1-1.2bars turbotrykk på en ellers orginal motor så det var med i planen å bytte pakningen. Noen som vet av en bra plass som selger forsterkede?

Klabb Jørgen! Syns ikke du gjør noe annet enn å kjøre sundt! ;p

s4nd3r
18/08/10, 15:33
Over 1kg er ikkje bra med 13cen.. :P jo, den lader 1,7bar.. men du får HØG eksos temp.. sjøl med t3en. så børr ikkje du overstige 1,2bar.. blir forvarmt for stakkarn. smelter lageret inni den.. såg en prosjekt tråd på ei svensk forum side, dei bremsa 500HK på orginal pakninga... er blandings forholde riktig, luft og bensin.. så skall ikkje den ryke. om ikkje du har saklig mye laddetrykk da.. eg har gullpakninga på bilen min. og noe sterkere en det er ikkje vitts. da som tiligere sakt her, du skyver problemet lengre ned...

ny topp pakkning, 600.- tror det var det eg betalte for min? bcb. eller pedersens..
ny motor med innmat 6000.-???? pluss ny toppakning.. :P

Autotech
18/08/10, 16:00
Trenger ikke forsterka topp pakning....Orginal holder lenge

Kalsn
18/08/10, 16:11
Trenger ikke forsterka topp pakning....Orginal holder lenge
ja min overlevde 1.8-1.9 bar over 2 måneder nå. For antagelivis stempelringene kvelda. Den orginale var sterkere enn jeg hadde trodd :)

ChrML
18/08/10, 19:59
ny topp pakkning, 600.- tror det var det eg betalte for min? bcb. eller pedersens..
Hørtes ut som en dyr pakning :p. Mener jeg betalte 7-800 kr for et helt pakningssett til toppen inkludert toppakning hos Volvo.

Det som dreper toppakningene er kjølevann som tærer over tid og veldig skadelig høyt sylindertrykk. Altså original holder i massevis. Den holder sannsynligvis tett lenger enn å begynne med stålpakninger og lignende og.

Jack89
18/08/10, 20:49
heilt orginal motor, med bra trykk, chip og 3 tomms heile veien.

gull pilen
19/08/10, 09:19
for forsterket elring topp pakning og et venlig elring topp pakningsett betalte jeg rett over 600 ferdig levert fra bcb...
mener den forsterka pakningen kosta 180kr og pakningsettet kosta 300 eller noe sånt så gikk resten til frakt...