PDA

Vis full versjon : 960I Ny Lsonde=feilkode



Mysemannen
18/08/10, 04:32
Hei
Har nettop montert ny Bosch lambdasonde i bilen men feilkoden 2-1-2(Signal missing/faulty from oxygen sensor) kommer fremdeles tilbake etter kort kjøretur.

Hjelp! :(

Mysemannen
19/08/10, 15:33
Ingen som har vært borti lignende?

Morgis
19/08/10, 15:52
kjøpt riktig lambda?
Dårlig kontakt på kontaktflatene, altså korrosjon/rust på kontaktene er ikke helt uvanlig.

Mysemannen
19/08/10, 16:37
kjøpt riktig lambda?
Dårlig kontakt på kontaktflatene, altså korrosjon/rust på kontaktene er ikke helt uvanlig.

Riktig lambda ja. Skal sjekke for korrosjon igjen, men det så ikke alarmerende ut når den ble satt på, vet du om det er støpsler i andre enden av kabelen som du kopler lambdaen på?

Joakim-G_R
19/08/10, 17:04
Har du sletta feilkoden da?

Prøv å napp av kontakta til tomgangsmotoren, det hjalp på min..

Mysemannen
19/08/10, 19:53
Ja den blir sletta og kommer igjen etter en kjøretur.
Tomgangsregulatoren? Kan jo prøve det, kjører du uten? :o

Joakim-G_R
19/08/10, 20:08
Jeg nappa av den og justerte den litt, men må finjustere litt da jeg gjorde det sent i går kveld..

Volvo_960_1995
19/08/10, 20:24
Ingen som har vært borti lignende?

Har hatt det problemet på Samboers Volvo 940 SE 1991.

Da var det veldig mange feilkoder som kom opp, skiftet alt utenom den som virkelig var synderen :rolleyes:

Det viste seg å være LMM (LuftMengdeMåleren) også kallt AMM (AirMassMeter).

Etter det var alt ok.

Lar seg skaffe billig i Norge og, enda :)

Mysemannen
19/08/10, 22:47
Har hatt det problemet på Samboers Volvo 940 SE 1991.

Da var det veldig mange feilkoder som kom opp, skiftet alt utenom den som virkelig var synderen :rolleyes:

Det viste seg å være LMM (LuftMengdeMåleren) også kallt AMM (AirMassMeter).

Etter det var alt ok.

Lar seg skaffe billig i Norge og, enda :)
Ga 3000 for ny LMM for ikke mange månedene siden så den blir utelukket, det viste seg at den som stod på før var også i orden.
Men takk for tipset.

Mysemannen
19/08/10, 22:48
Jeg nappa av den og justerte den litt, men må finjustere litt da jeg gjorde det sent i går kveld..

Tomgangen faller litt når jeg trekker den ut men ingenting annet, tror ikke det er likt som på 240 (hvis det er det du snakker om), ingen justeringsmuligheter.

Joakim-G_R
19/08/10, 22:49
Har hatt det problemet på Samboers Volvo 940 SE 1991.

Da var det veldig mange feilkoder som kom opp, skiftet alt utenom den som virkelig var synderen :rolleyes:

Det viste seg å være LMM (LuftMengdeMåleren) også kallt AMM (AirMassMeter).

Etter det var alt ok.

Lar seg skaffe billig i Norge og, enda :)

Vil du ikke finne ut det ved å nappe ut kabelen til LMM?

Mysemannen
19/08/10, 22:51
Vil du ikke finne ut det ved å nappe ut kabelen til LMM?

Hmm muligens, skal gi det et forsøk men har vanskelig for å tro den kan være årsaken.

Joakim-G_R
19/08/10, 22:53
Det er egentlig ingen justering på 240 heller, justeringa er limt igjen og egentlig ikke ment for å justeres. Såvidt jeg har forstått. :)

Men jeg har bytta litt her og litt der, og den lakk igjennom, så jeg prøvde bare. Det hjalp jo så.

Volvo_960_1995
21/08/10, 07:10
Hmm muligens, skal gi det et forsøk men har vanskelig for å tro den kan være årsaken.

Både og, kan lures av LMM / AMM, av mindre....

Ting kan ryke fort på den, da det er en tynn Platina tråd som ikke tåler alt for mye....

Håper du finner ut av det, visst ikke så får vi møtes ?.

Mysemannen
21/08/10, 12:52
Det skal testest så fort som jeg er kjørbar!
Setter pris på all hjelp å få ettersom troen har fallt på kompetansenivået til lokale verksteder, volvo(bilia) på bryne får ta en feilsøking hvis jeg ikke finner ut av det.

Volvo_960_1995
21/08/10, 15:36
Det skal testest så fort som jeg er kjørbar!
Setter pris på all hjelp å få ettersom troen har fallt på kompetansenivået til lokale verksteder, volvo(bilia) på bryne får ta en feilsøking hvis jeg ikke finner ut av det.

Spør etter Svein eller Henning (Henning er verksmester / Sjef) og Svein er den som kan våre biler best av alle de andre dyktige der ute.

Bilia Bryne har mange dyktige folk hos seg, men Svein og Henning er de jeg bruker.

Håper det ordner seg.

Mysemannen
22/08/10, 13:41
Oi aldri et kjedelig øyeblikk med denne bilen.
For to dager siden begynte bilen å fjuske fælt og problemet har forværret seg helt til den i går kveld så vidt var å bruke. Bilia neste =)
Takk for tipset, Tyskland.

Volvo_960_1995
31/08/10, 11:56
Oi aldri et kjedelig øyeblikk med denne bilen.
For to dager siden begynte bilen å fjuske fælt og problemet har forværret seg helt til den i går kveld så vidt var å bruke. Bilia neste =)
Takk for tipset, Tyskland.

Har du vært inne med bilen ?.

Håper du snart får orden på den !.

Takk for tilbakemelding.

Mysemannen
01/09/10, 14:09
Har du vært inne med bilen ?.

Håper du snart får orden på den !.

Takk for tilbakemelding.

Ja, ble møtt av bartemannen som ble med å så på den.
Han mente jeg burde prøve å slette minnet til hjernen ved å la den stå uten strøm over natten, hvis det ikke funker skal de ta den inn.

Så bilen får stå i kveld mens jeg venter i spenning =)

Volvo_960_1995
06/09/10, 20:52
Ja, ble møtt av bartemannen som ble med å så på den.
Han mente jeg burde prøve å slette minnet til hjernen ved å la den stå uten strøm over natten, hvis det ikke funker skal de ta den inn.

Så bilen får stå i kveld mens jeg venter i spenning =)

Fått bilen din til nå ?

Mysemannen
06/09/10, 21:34
Fått bilen din til nå ?

Nei desverre, reset av hjerne gjorde lite nytte og har ikke fått levert inn bilen pga ny jobb og lite tid, håper å få det gjort i løpet av uken, men har egentlig liten tro på at de finner ut noe.

boman
07/09/10, 16:18
Lenge siden du bytta tennplugger og sånt? På 940 kan ihvertfall lambda lampa begynne å lyse hvis blandingen er helt på tryne feil, altså ikke nødvendigvis feil på sonden..

edit : så nå at feilkoden var at signal mangler .. :o