PDA

Vis full versjon : Bremseproblemer på 240.



Daniel V
17/08/10, 22:49
Heisann. Skulle kjøre bilen ut av garasjen i stad, da jeg skulle bremse var det akkurat som vanlig, men plutselig sa det knekk også ble masse av trykket borte og jeg kan nå presse pedalen i gulvet.

Den bremser fortsatt på begge hjulene foran i alle fall, for kjørte ut på plassen hjemme om bremset hardt i grusen og det kom spor fra begge hjulene.

Noen som vet hva årsaken kan være? Bremsekraftforsterkeren? Bremseslangene? Kallipere? Anyone?

Lyser ingen varsellampe på speedo.

Christian
17/08/10, 22:50
Høres ut som om du fikk en lekasje noe sted.
Sett bilen på en åpen plass, brems noen ganger, og sjekk om det er bremsevæske ved noen av hjulene..

Sjekk reservoaret.

Daniel V
17/08/10, 22:56
Det jeg også tenkte, men kanskje noen andre visste noe som var typisk pleide å skje på 240 :p

Skulle egentlig kjøre bilen til Lillehammer i morgen, men det ble visst ikke noe av nå gitt :p

Wrasko
17/08/10, 22:59
Jeg fikk samme problemet i vinter en gang med '89 245'en.. Fant egentlig ingen feil da..

En kompis fikk og samme problemet for noen uker siden med sin '76 244, byttet mye gammel og skitten bremsevæske, så var den god som gull igjen..

Daniel V
17/08/10, 23:10
Hmm... Får se ordentlig nøye på det i morgen :) Har jo 3 timer på meg da så :)

christoffera
17/08/10, 23:24
Siden det plutselig sa knekk, må det være noe som gikk i stykker... vil jeg tro.
Sprekk i slange, eller lekasje i kalipter. Kanskje gåent lager eller no i kalipteren så den ikke klarer å holde oppe trykket

Daniel V
17/08/10, 23:54
Det er lekkasje. Har bilen på bukk nå, og satte meg inn, trykket lett på bremsepedalen til den ble hard, så trykket jeg hardt inn en gang og jeg hørte det sa "puhhhh" på en av sidene foran. Så skal få sett på det i morgen. :)

Olav'en
18/08/10, 01:47
Senka bilen?
Viss du bytter fjør uten å ta av fjørbeinet men berre bøyer det utenfor hjulbuen, bøyer du somregel braketten som holde bremserøyr/slanger på innerskjerm utover.
Når du får bilen ned på bakken igjen i ny høgd og har gløymt å presse tilbake braketten gnager stabstaget fort hull på bremseslangene.

Daniel V
21/08/10, 18:31
Senka bilen?
Viss du bytter fjør uten å ta av fjørbeinet men berre bøyer det utenfor hjulbuen, bøyer du somregel braketten som holde bremserøyr/slanger på innerskjerm utover.
Når du får bilen ned på bakken igjen i ny høgd og har gløymt å presse tilbake braketten gnager stabstaget fort hull på bremseslangene.

Er akkurat det som har skjedd. Jeg kjøpte bilen ferdig senka, så visste ikke om det. Nå er braketten bøyd tilbake, og nye bremseslanger og bremserør er montert, og alt er luftet og 100% igjen :D

Aalsen
23/08/10, 14:34
Jeg fikk samme problemet i vinter en gang med '89 245'en.. Fant egentlig ingen feil da..

En kompis fikk og samme problemet for noen uker siden med sin '76 244, byttet mye gammel og skitten bremsevæske, så var den god som gull igjen..

Ugh :S Håper ikke det skjer så snart med min 244 ´76!