PDA

Vis full versjon : Perfect Power 6 -fra IPD



Morgis
17/08/10, 17:00
ipd's Perfect Power 6 is designed to allow you to tune both the fuel and ignition system of your electronic fuel injected Volvo. As exhaust, intake, and turbo systems are changed or upgraded, the vehicle's fuel and ignition needs change too. The ipd Perfect Power 6 allows you to modify the ECU signals on maps found within the unit and with windows software to gain optimum efficiency, maximizing the power that your upgraded parts can yield. An average installation consists of connecting six wires to the vehicle's original wiring loom, installing the software onto a PC and starting the tuning process!

Perfect Power 6 also includes numerous useful features such as:

6 amp injector driver for extra injectors
Selectable trigger points to control engine fan, shift light, etc.
Proportional solenoid control for nitrous or intercooler spray systems
Dual selection maps Launch control
Real time engine tuning, no need to "save" then "upload" Data logging
Fuel and ignition maps with 128 sites each

http://www.ipdusa.com/Volvo-940960/Electrical/Engine-Electrical/Perfect-Power-6/p-136-270-279-2736/

http://www.ipdusa.com/uploads/images_skus/11629.jpg

Kanskje noen som vil sette fingrene i denne? =)

Joakim-G_R
17/08/10, 17:56
Det er jo bare et piggyback-sprut, som manipulerer signalene fra orginalhjernen. Fungerer på samme måte som andre fra f.eks HKS, Greddy, osv.

Tror jeg heller ville brukt pengene mine på MS fremfor den her.. En dyr chipping, nesten :p

olavxxx
17/08/10, 17:59
Tror ikke den fungerer så bra, har lest om at lh2.4 bare vil "lære seg rundt" den.

oar83
17/08/10, 23:44
Tror ikke den fungerer så bra, har lest om at lh2.4 bare vil "lære seg rundt" den.

kanskje denne vil fungere godt til motronic istaden...?

turb00le
18/08/10, 04:42
Det kan godt være... Motronic er vel ikke det de kaller for "adaptivt" slik at det ikke jobber imot piggyback sprutet, leste en tekst om å sette det på bil en gang men ble liksom aldri til at jeg kjøpte noe for å teste.

oar83
18/08/10, 08:29
Ja, spørs om det ikkje hadde vore verd et forsøk.

Joakim-G_R
18/08/10, 15:18
HVorfor ikke gå siste rest til et MS-sprut da? Klart du slipper mappinga, men det følger jo med Autotune (ikke slik som T-Pain...) som lager et finfint grunnmap du kan jobbe ut ifra.

Tilleggssprut ser jeg ikke helt vitsen med, liksom. Kommer langt med et par trykkvakter og ekstra dyser også.. (hjemmelaget "tilleggssprut")

Morgis
18/08/10, 17:48
pris?

oar83
18/08/10, 19:57
For underkant av 3000 nok iforhold til dagens kurs, vil eg seie at dette er verd å prøvast. MS blir det iallefall ikkje enda, planen er å finne ut kor mykje motronic kan klare.

The Rev
18/08/10, 22:22
eg trur motronic e veldig undervurdert av LH 2.4 gjengen, har sett svenska tatt ut over 400hk av motronic. Tveiten kjøyrte jo rundt med ei t3 kinasnurre, større cooler, originale dyser(ithink) å bsr chip, PÅ 1.8 BAR! å den bilen gjekk ikkje magert! lh 2,4 e oppskrytt å motronic undervurdert. lyst til å gjere som oar83, å fyst sjå kor mykje eg kan få ut av motronicen, å vis eg blir fornøyd med resultatet der, so blir det ikkje datasprut. men, tiden vil vise :)

Tvaiten
18/08/10, 23:07
eg trur motronic e veldig undervurdert av LH 2.4 gjengen, har sett svenska tatt ut over 400hk av motronic. Tveiten kjøyrte jo rundt med ei t3 kinasnurre, større cooler, originale dyser(ithink) å bsr chip, PÅ 1.8 BAR! å den bilen gjekk ikkje magert! lh 2,4 e oppskrytt å motronic undervurdert. lyst til å gjere som oar83, å fyst sjå kor mykje eg kan få ut av motronicen, å vis eg blir fornøyd med resultatet der, so blir det ikkje datasprut. men, tiden vil vise :)

Bilen gjekk jo ikkje so lenge me da oppsette... benka den te 250hk som er vesentlig mindre enn 400 hk.....

The Rev
18/08/10, 23:19
Bilen gjekk jo ikkje so lenge me da oppsette... benka den te 250hk som er vesentlig mindre enn 400 hk.....


nei, men, det var ikkje motronicen so tok livet av den da :P var jo ei knekt råda det. å sa ingenting om at han hadde 400 helle, skreiv at eg ha sett svenska so ha klart å pressa ut 400 me motronic. og me lh 2.4 bilane virka det jo so dei går magert me ein gang dei får ein pittelitt større turbo enn 13c å jobba me. men, ha enda ikkje sett nåken her i landet so virkeli ha prøvd ut motronic, det virka ikkje so det e so mange so ha so voldsomt me kunnskap om det sprute egentli, i å me at dei fleste meina lh 2.4 e so fantastisk å bytta over t det. hadde våre morro å sett k ein kan klare med motronic i forhold til lh 2.4

PVT
19/08/10, 00:42
hvis det er motronic 1.0 det er snakk om så er den ikke undervurdert. er flere ting som er litt feil med motronicen som komponenter som brenner opp pga for lite kjøling osv inni hjernen spesielt det som styrer tomgang er svært utsatt var derfor jeg bytta til jetronic siden jeg aldri fant ut av det tomgangs problemet. men nylig fant jeg ut hvorfor det ble sån.
som jeg fant ut her (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=9201)
så lenge motrinic funker så er det greit men med en gang noe ikke funker har du mye trøbbel med å finne ut av hva som er feil og feilkoder kan du ikke lese av som på jetronic. og du sier at de sliter med en gang de får litt større turbo ja da er det mangel på chip og div andre oppgraderinger. har du en bra chip 3'' lmm og større dyser som s60R dyser som er en perfekt match med 3'' lmm så kan du dra mye ut av det sprutet hvis du da i tilegg har en ny tennings chip. motronic er et mye simplere sprut men jetronic er mer nøyaktig og adaptivt. jeg valgte også 2.4 siden jeg ikke har så mye erfaring med mapping og programere sprut. sån som du må med datasprut.