PDA

Vis full versjon : Motor jager..?



Espedalen
17/08/10, 16:27
Hei, skal kjøpe meg en 240 nå, han som har den sier den jager på turtallet, og mener det er LambdaSonde, stemmer dette? Eller kan det være luftmengdemåleren?

Varmeapparatet er også defekt, lett måte å fikse dette på?

kermitt
17/08/10, 16:32
når jager den, på tomgang eller under kjøring?

pLetten
17/08/10, 16:33
Hvis det er på tomgang den jager, ville jeg prøvd å gjøre rein tomgangsmotor og spjeldhus først og fremst. samtidig se at der ikke er noen vakuumlekkasjer.

There`s no easy way med varmeapparat på 240 ^^ er noe makkverk å bytte, men går greit om du har tid og tolmodighet.

kermitt
17/08/10, 16:39
du kan også prøve å rengjøre gassspjeld sensor så den vet om den står på tomgang eller kjører.

Espedalen
17/08/10, 22:09
Var visst på tomgang... så, noen ideer da?

Torra
17/08/10, 22:47
vacuumlekkasje eller tomgangsmotor

Joakim-G_R
18/08/10, 01:58
Jeg har også dette problemet. Jeg har ikke funnet noe falskluft, og får feilkoder på lambdasonde'n.

Skal få tak i ny sonde, også prøve det. Min er sånn at jeg kan skru tenninga av og på, så blir det normal tomgang, også jager den litt igjen.

kompi
20/08/10, 21:30
jeg hadde samme problem på min, å da viste deg seg at de var luftmengdemåleren

Joakim-G_R
21/08/10, 09:24
Viste seg at det ikke hjalp helt med ny lambda på min. Klemte isammen slangen fra tomgangsmotoren så roet den seg, så jeg nappet av tomgangsmotor-slangen, da roet den seg endel. Men fortsatt litt høyt. Så jeg begynner å få mistanker om en tempgiver eller noe slikt, som måler feil så LH2.4 tror motoren er kald, og feter opp blandinga med kaldstartsdysa, noen som har vært borti det før?

pLetten
21/08/10, 17:29
Viste seg at det ikke hjalp helt med ny lambda på min. Klemte isammen slangen fra tomgangsmotoren så roet den seg, så jeg nappet av tomgangsmotor-slangen, da roet den seg endel. Men fortsatt litt høyt. Så jeg begynner å få mistanker om en tempgiver eller noe slikt, som måler feil så LH2.4 tror motoren er kald, og feter opp blandinga med kaldstartsdysa, noen som har vært borti det før?


Bilen blir veldig tullete hvis tempsensoren til ecu tar kvelden. kaldstartdysen gikk vel ut fra 92 og opp hvis jeg ikke tar feil, men de før har jo.. kan jo også være spjeldhus-sensoren som er dårlig eller spjeldhuset er fullt i kaup

kompi
21/08/10, 18:29
når tempsensoren til ecu'n gikk for meg så bare stoppe den når jeg så på clutchen, var ikke noe problem på tomgang, men den kan jo lage mange forskjellige feil så,

pLetten
22/08/10, 18:03
når tempsensoren til ecu'n gikk for meg så bare stoppe den når jeg så på clutchen, var ikke noe problem på tomgang, men den kan jo lage mange forskjellige feil så,

veldig avhengig av hvilke "temperatur" den ryker på.

Minge
26/08/10, 19:06
Bytte av varmeapparat er ikke vanskelig, er bare veldig puslejobb å timene går fort. Jeg brukte vel en 3-4 timer ut å inn. Å du trenger IKKE ta av dashen hvis du har hørt det, ta den ut på passasjersiden:)

Espedalen
26/08/10, 20:45
Bytte av varmeapparat er ikke vanskelig, er bare veldig puslejobb å timene går fort. Jeg brukte vel en 3-4 timer ut å inn. Å du trenger IKKE ta av dashen hvis du har hørt det, ta den ut på passasjersiden:)

Det har jeg hørt, men har fått den til å funke nå. :) Takk for hjelpen likevell.

Minge
27/08/10, 13:59
Oki:) Da slapp du jo det. Heldiggrisen;)

pLetten
28/08/10, 09:50
Det har jeg hørt, men har fått den til å funke nå. :) Takk for hjelpen likevell.


Hva var problemet?

Espedalen
28/08/10, 10:25
LMMen