PDA

Vis full versjon : helt død starter



Sturla
17/08/10, 09:49
Hva er galt med bilen min ? :( har skiftet starter og børster nytt batteri bilen funket helt fint etter det. men i morges så prøver jeg og starte og den er helt død. Alle lamper og sånt fungerer så det er jo strøm på den men har ikke peiling på hva dette kan være! Håper noen her vet om noe.

Aartun
17/08/10, 10:13
Det er ikke et startrelè som ikke er helt i funken da? kjenner ikke helt til denne serien men det var en tanke som slo meg,
evt sjekk jording, den er roten til en del trøbbel i biler..

Morgis
17/08/10, 10:51
§8 Topic/emne/tittel skal være tydelig og relatert til innleggets innhold slik at man slipper å lese tråden for å se hva den handler om. Titler som ”hjelp”, ”se her” skal ikke forekomme.
Tiltak ved brudd på denne regel er endring av tittel, evt. sletting av tråd uten forvarsel.

Morgis
17/08/10, 10:51
Har du alarm / startsperre på bilen?

Sturla
17/08/10, 11:33
§8 Topic/emne/tittel skal være tydelig og relatert til innleggets innhold slik at man slipper å lese tråden for å se hva den handler om. Titler som ”hjelp”, ”se her” skal ikke forekomme.
Tiltak ved brudd på denne regel er endring av tittel, evt. sletting av tråd uten forvarsel.

Sorry skal ikke gjenta seg!!

Sturla
17/08/10, 11:39
Ja det er både alarm og startsperre på den. Prøvde og starte den med kabler ikke noe liv da heller.
Så kom det en eldre herre mann bort og tittet litt,han satte bilen i førstegir og dyttet den frem og tilbake og vips så startet den.Kan det være at startern sto i feil posisjon?

Morgis
17/08/10, 11:41
så nå virker starteren, eller dyttet dere bilen i gang?

Om dere dyttet bilen litt fram og tilbake, så kunne det høres ut som at starteren har hogget tak i svinhjulet, og kanskje låst seg der.
Kanskje brent seg fast ?

Sikker på du monterte den riktig sammen når du skiftet børstene?

Sturla
17/08/10, 12:07
Dyttet den litt fram og tilbake og vridde om nøkkelen så startet den. Er det et vanlig problem på 850 at startern setter seg i feil posisjon da?

mrstfu
17/08/10, 12:58
låner tråden din kjapt og gæli.... er det ikke skadelig for katalysator, eller motor med katalysator, å trille/dytte igang bilen? har måttet gjøre det et par ganger da jeg ikke har hatt kabler tilgjengelig...

Morgis
17/08/10, 13:47
Dyttet den litt fram og tilbake og vridde om nøkkelen så startet den. Er det et vanlig problem på 850 at startern setter seg i feil posisjon da?

aldri hørt om det. mer vanlig at innslaget begynner å bli dårlig.

Morgis
17/08/10, 13:48
låner tråden din kjapt og gæli.... er det ikke skadelig for katalysator, eller motor med katalysator, å trille/dytte igang bilen? har måttet gjøre det et par ganger da jeg ikke har hatt kabler tilgjengelig...

er ikke så skadelig akkurat.
Kanskje litt for foringene når man hopper avgårde men :D

Kan skade om det ligger mye uforbrent bensin som plutselig antenner, men ikke ellers egentlig.

Janus
17/08/10, 13:53
Kan skade om det ligger mye uforbrent bensin som plutselig antenner, men ikke ellers egentlig.

Hehe :cool: