PDA

Vis full versjon : b230FK. Fusking, stikkflammer, røyk



Alexk1
17/08/10, 01:40
kjøpte meg 940 her om dagen.
så har jeg et problem nå, når jeg kjører så kommer det sort røyk ut av eksosen og den fusker noe voldsomt... kommer også noen enorme stikkflammer ut av potta.. så tyder jo egentlig på at den får alt for mye suppe.. men den sviver ikke på tomgang heller.

Lamdalampa lyser heller ikke.. det er det som er rart.
men jeg prøvde uansett å bytte lmm men uten hell.

Så nå trenger jeg hjelp av noen som har mer peil på dette enn det jeg har.

Noen som har hatt samme problem eller vet hva som kan være galt?

Mvh Alexk1

Espen-K
17/08/10, 16:48
At den ryker sort er et tegn på for mye bensin, samt at det smeller i potta kan indikere feil med tenningen eller for mye drivstoff.

pLetten
17/08/10, 16:48
Har større troen på at det er lambdasonden som har kapitulert her, eller at den er veldig sotet og ikke klarer å registrere riktig, og dermed gir feil blanding.

pLetten
17/08/10, 16:51
Espen var faktisk så mye som 24 sek kjappere enn meg ^^

Alexk1
17/08/10, 21:04
så da mener dere at jeg må få tak i ny lamdasonde? noen som vet om noen som funker bra? utenom volvo sine? på volvo skulle dem ha 2400,- for den. syntes det hørtes litt dyrt ut.

pLetten
18/08/10, 00:04
prøv å skru ut den som står i og se om den er sotet å møkkete og eventuelt gjør den rein med en stålbørste og se om det kommer seg. hvis problemet fortsetter / kommer tilbake etter en stund er det nok den som er gåen.

Alexk1
18/08/10, 00:35
prøv å skru ut den som står i og se om den er sotet å møkkete og eventuelt gjør den rein med en stålbørste og se om det kommer seg. hvis problemet fortsetter / kommer tilbake etter en stund er det nok den som er gåen.

da prøver jeg det i morgen :) får håpe det funker da :)

gaupe
18/08/10, 08:44
prøv å skru ut den som står i og se om den er sotet å møkkete og eventuelt gjør den rein med en stålbørste og se om det kommer seg. hvis problemet fortsetter / kommer tilbake etter en stund er det nok den som er gåen.

Er ikkje enkelt å gjere ei sonde rein med stålbørste, sidan måledelen ligg inni den skjermen som gjer rein. Trykkluft kan kanskje funke.

pLetten
18/08/10, 09:13
Godt poeng gaupe!

gaupe
18/08/10, 09:22
Godt poeng gaupe!

Men tvilar på at det går det også, når ting har brent seg fast, må ein nesten pusse skikkeleg på ting. Uansett, så er lamdasonde ein slitedel.

Alexk1
18/08/10, 16:06
den var heilt sotet, så jeg tok å reingjorde den litt med stålbørste. det virker som den er i bedre form nå :) ryker ikke sååå mye lenger. men er enda litt svartrøyk som kommer ut av og til. og den fusker på lave turtall feks når jeg ligger i 50 sona så fusker den.. kan det rett og slett være noe som har brent seg fast inni lamdaen ? siden den funket litt bedre ?

pLetten
19/08/10, 11:33
Hvis bilen fusker på lave turtall når du ligger med jevn gass, KAN det være vakuumlekkasje også. men prøv å få tak i en ny lambda. den du har er nok uansett dårlig.

jonass
19/08/10, 15:44
Hva med tennings deler?

Alexk1
19/08/10, 19:40
Hva med tennings deler?

sånn som rotor og fordelerlokk mener du?

Alexk1
19/08/10, 19:42
noen som vet priser i sverige på volvo for lamda eller?
Kostet jo svin mye her i norge :P

volvo2før
25/08/10, 00:17
Hadde problemer med min 760 m/b230fk att den kuttet og fusket litt ved gasspådrag. Dette ble værre og værre, og til slutt opplevde jeg som du sier, enorm soting og stikkflammer og det hele;p Jeg skifta rotor og fordelerlokk og alt ble iorden :D

volvo242
31/08/10, 02:53
noen som vet priser i sverige på volvo for lamda eller?
Kostet jo svin mye her i norge :P


biltema har lamda, 4 -500 eller no sånt.. (ikke biltema som lager disse!)

boman
31/08/10, 05:19
Jeg ville ikke kjøpt biltema lambda. jeg hadde plunder med bilen min, årsak:biltema lambda.. den så egentlig ikke gammel ut heller.

Lyser lambdalampa når du skrur på tenninga? Er ikke rart den ikke lyser hvis det ikke sitter pære i den ;)

gull pilen
31/08/10, 09:02
selger ikke bcb eller pedersen billigere lambdaer da??

Alexk1
01/09/10, 22:19
har prøvd å skifte lamda;) den er myyyyeeeeeeeee bedre nå
hender at den smeller litt i eksosen. og av og til sviver den ikke på tomgang.

boman
03/09/10, 16:07
Lyser lambdalampa når du skrur på tenninga? Er ikke rart den ikke lyser hvis det ikke sitter pære i den ;)

Har du noen feilkoder.?