PDA

Vis full versjon : monetring av forsterker+sub i V70N spørsmål angåendes dette



cofal79
16/08/10, 22:17
Har vært å handla in noe gromme 4kanta kickere og forsterker til dette.

Bilen er en V70N -00 2.0T.
Sitter en HC-803 spiller med orginal forsterker i bilen en PA-200 trur jeg den heter.

Her kommer mitt spørsmål, da der er utakk for den orginale aktive suben man kan få kjøpe, som da ikke er aktuellt, kan man hente lavnivåen fra den kontakten?
Det sku nå være muligt å gjøre det.
Lurte også på om man må aktivere den kontakten hos Volvo eller det er bare plug `n play?

Er det noen der ute som vet noe om dette. For jeg har søkt overallt om dette temaet og alle er kun om å sette en DIN-RCA bak spilleren og trekke lavnivå kabel fra der. Hørtes veldi klønet ut da som sagt der er en kontakt til den aktive suben til Volvo ligger klar i ræva på bilen.

Der jeg kjøpte anlegget sa nå at der fantes å de som leverer audioutsyret han selger sa at der fantes kontakt for dette men sku ta å sjekke det opp for å være sikker. Jeg kunne også svære på at jeg såg et slikt "konverter" sett hos bilradiospesialisten, men det er borte nå.

Så all hjelp er flott
MVH
Falch

Sjakalen
17/08/10, 09:45
Det er jo ikke lavnivå bak til den originale subben. Signalet der blir hentet fra høytalerkablene i D-stolpen. Dette er jo ikke noen god løsning for andre subber.

tyggern
17/08/10, 10:09
Stemmer som sjakalen sier.
Det hentes ut "høynivå" signal fra begge høytalerne i D-stolpen.
samt pluss/minus og signal for "remote" fra sikringsboksen bak i bilen.

Du må enten trekke fra forsterkeren under setet eller helt frem i spilleren om du ikke har forsterker med "høynivå" inngang.

mister j
19/08/10, 22:24
Du trenger en slik en:http://www.backesljud.se/produkter_visa.php?code_no=VOLVO2
Genial :D:D:D

cofal79
10/10/10, 17:48
har ordna det, blir antaglivis den første i skandinavia som har løst det på måten jeg har gjort det.
har ikke ødelagt en kabel eller koblet in enn masse div utstyr for å hente signal.
henta signal direkte fra kontakten som skal kobles in i den orginale subben du får kjøpt til disse bilene

mister j
10/10/10, 20:54
har ordna det, blir antaglivis den første i skandinavia som har løst det på måten jeg har gjort det.
har ikke ødelagt en kabel eller koblet in enn masse div utstyr for å hente signal.
henta signal direkte fra kontakten som skal kobles in i den orginale subben du får kjøpt til disse bilene

Blir nok ikke den første. Conteinerterje her inne har gjort det samme.;)
Men husk at dette er ikke line out, men høytaler signal...

cofal79
10/10/10, 22:07
kan ikke ha blitt gjort før for jeg har spurt i hver eneste volvo forum om dette og ingen har noe som helst peiling om man kunne bruke signalet fra sub kontakten.

det er en høytaler signal, ikke noen særli god en men funker. må skaffe en sån der signal forsterker for jeg måler bare 0.13V ut fra kontakten