PDA

Vis full versjon : Hengerfeste 850 - V70



Kamo
16/08/10, 21:37
Fikk i dag tak i ett brukt delbart hengerfeste til min V 70 98.
Det er nå montert, men ledninger?? Er det riktig at en må trekke nye ledninger helt frem til torpedovegg og hvet i så fall noen hva denne satsen koster hos Volvo?

Merkelig at ikke dette ligger klart. Alt annet gjør jo det på denne bilen og hengerfeste er vel noe av det vanligste utstyret og ettermontere.

Morgis
16/08/10, 21:41
hei.
Nei det trenger du ikke.
Kjøper du ledningssatsen fra volvo, så er det plug&play baki bagasjerommet.
Det kobles inn på lampetestermodulen samt et par andre kontakter baki der.
Veldig enkelt, og veldig bra :)

Kamo
16/08/10, 21:45
hei.
Nei det trenger du ikke.
Kjøper du ledningssatsen fra volvo, så er det plug&play baki bagasjerommet.
Det kobles inn på lampetestermodulen samt et par andre kontakter baki der.
Veldig enkelt, og veldig bra :)
Kontakten og ledninger i fra denne og opp i bahgasjerommet er på plass, men det er ingenting der bak som kontaktene passer i. Ingen ledige kontakter i det hele tatt. Alt er Volvo orginal. Er det da en annen sats i mellom ledningene i fra hengerkontakten du mener?

Morgis
16/08/10, 21:50
Kontaktene er ikke ledige, men du kobler kontaktene til hengerfestet "mellom" de som allerede er der.

Om du løfter opp gulvet bak på venstre side, så skal du kunne se en grå eller hvit (kan være andre farger også) firkantet boks som alle kablene går innom.
Det er lampetesteren.
Den skal feks tilhengerkontakten kobles mellom på. Hvertfal slik på min, vil anta det er likt.
Så skal det være en kontakt i venstre side, rett bak lykten. Mener man skal koble innom den også.

Så har man et par lange løse kabler med en kabelsko på.
Disse er til ryggelys og blinklsy høyre og venstre side.
Disse skal kunne plugges inn på baksiden av lampesoklene til baklyktene. :)

Kjell V70
17/08/10, 18:44
På min 855 lå det et kontaktstykke baki bagasjen, på høyre side. Da var det bare en kabelklynge derfra og ned til kontakten på hengerfestet.. Men nå skal det sies at jeg hadde hengerfeste originalt da, om det har noe å si... :)

Morgis
17/08/10, 18:46
På min 855 lå det et kontaktstykke baki bagasjen, på høyre side. Da var det bare en kabelklynge derfra og ned til kontakten på hengerfestet.. Men nå skal det sies at jeg hadde hengerfeste originalt da, om det har noe å si... :)

ja, det er en kontakt der ja som deler den "indre kabelslyngen" med den ytre.
veldig praktisk.

Kamo
17/08/10, 21:12
ja, det er en kontakt der ja som deler den "indre kabelslyngen" med den ytre.
veldig praktisk.

Snakket med Volvo i dag. De var heller ikke helt sikre, men mente det holdt med en kabelsats inneholdende noe releer osv. Kostet drøye 400,-. Denne er bestilt, så får vi se om det holder.

Morgis
17/08/10, 21:17
ja det kan stemme.
Skal være et rele til 12v+ som er til feks lading av campingvogn.. :)

Kamo
17/08/10, 21:22
ja det kan stemme.
Skal være et rele til 12v+ som er til feks lading av campingvogn.. :)

Da høres dette lovende ut!:)