PDA

Vis full versjon : V70 2.5 TDI 140HK - erfaringer/muligheter?



mrstfu
16/08/10, 17:09
har kanskje fått tilbud om en slik en, hvordan er kvaliteten på disse? dvs, dette er vel samme motor som i 850 TDI, VAG-femmeren, så er vel ingen store fallgruver på motoren, men er det noe jeg burde passe spesielt på, utover det vanlige?

og hvordan er disse i forhold til chipping? 140 dieselhester er jo mer husmorsprekt enn ung mann i 20-årene-sprek.

J-A-E
16/08/10, 22:22
Det er samme motor som i 850TDI, altså en VAG motor. Jeg har hatt min i 5år nå, å er fortsatt veldig fornøyd med den. Jeg hadde store planer om chip til min i starten, men etter litt blei den tanken mer og mer borte. Det er ingen rakket, men heller ingen sinke. Det fleste som har kjørt min, blir posetivt overasket over hvor greit den går.

Om det blir gjort noe mer for mer effekt på min, blir det større eksos, større dyser og åpent filter. EGR`n er blendet nå.

JP_Ra©ingTeam
16/08/10, 22:46
denne Motorn er jo et Underverk!

men koster fort noen kroner for et reg reimbytte.. om du ikke har kunnskap til og gjøre det selv..

skal du "trimme" , så for all del ikke kjøp En box ala Kcr eller lignene.
Det eneste noe slikt gjør er i hovedsak og pøse på med mer Diesel..

Så Chip er Løsningen..
evt åpent filter.. større eksos trenges ikke, holder i massevis med å "åpne opp" den eksisterende. ( som regel er alt koksa igjen)

ang dyser bytter man bare Ut dyse spissene.

Egr OG INNSUG , stjeler nok mest effekt
99,99% av alle 2,5 Dieslene med Egr ser slik ut !

http://mycitycable.com/~noreasons/EGR1.jpg

nå skjønner du sikkert tegning :)

Etter jeg fjerninga Egr. og rengjøring av Innsug
er forbruket mitt nede på 0,49 på blanna langkjøring..

J-A-E
16/08/10, 23:14
Hmm, lurer på om jeg skulle tatt en sjau på innsuge mitt :)

JP_Ra©ingTeam
17/08/10, 05:59
Hmm, lurer på om jeg skulle tatt en sjau på innsuge mitt :)

Innsuget.. og innsugskanalene på toppen..
mest sannsynlig er sylinder nr1 og nr2 nesten tett

dess mer den ryker ved pådrag.. dessverre er det,
blenning av Egr har ikke så mye effekt., dvs den må fysisk bort, og man blenner i begge endene. forføring kan skruene til eksosmanifolien sitte løst..
men kommer til å skifte PAKNINGENE, altså ikke pakning, slik volvo bruker , med å ta bort skruene og " bikke" ut manifoilen.., altså man slipper løst med olje retur osv..

mrstfu
17/08/10, 13:01
faen fikk lyst på TDI jeg nå. er forelska i D5en til fattern, pga bånndraget hams. og med en liten chip, åpne eksos litt og et filter, målet må være å kjøre fra fattern.

960T6
19/08/10, 08:09
er det noe hokus-pokus og bytte reg.reim på disse? er det disse motorene som dieselpumpa må synkroniseres med reg.reima?

JP_Ra©ingTeam
19/08/10, 11:14
er ikke noe Hokuspokus.. men en smule trangt.. pluss litt Spesial Verktøy.
Dieselpumpa trenger man ikke tenke på, for den kan låses av.