PDA

Vis full versjon : Forslag: Underforum hvor man kan stille praktiske spørsmål angående forumet



Daniel V
16/08/10, 00:53
Heisann.

Ble sittende å tenke litt her i stad, og tenkte at et underforum hvor man kan stille praktiske spørsmål om hvordan forumet fungere ikke hadde vært så dumt.

Tenker da på at man f. eks kan spørre om hvordan man legger ut bilder hvis man ikke får til det, i stedet for å spørre i andre prosjektråder og liknende. Eller andre problemer ang. praktisk hvordan man bruker forumet.

Kom på dette fordi jeg selv ikke klarer å fjerne meningsmålingen i prosjekttråden min, og jeg fant ikke noe passende underforum å spørre om dette om annet enn generelt prat.

Så kanskje dette hadde vært en ide? Et underforum hvor man rett og slett kan spørre om hvordan man gjør ditt og datt i forumet?

Tenkte også at man kanskje kunne lage guider til hvordan man gjør de vanligste tingene, legge ut bilder og de andre "standardtingene" folk ikke skjønner i det de begynner med forum?

Hva tenker dere andre om dette?

Mener å huske at VF hadde noe liknende dette i sin tid.

Håper dere skjønner hva jeg mener :)

Wrasko
16/08/10, 01:15
Forstår hva du hinter til, og kan og foreslå for deg å prøv full edit av første post i tråden din. Tror du vil få mulighet til å fjerne svaralternativer der

boman
16/08/10, 19:13
rett og slett en how to use vBulletin / FAQ ?

Daniel V
16/08/10, 23:16
rett og slett en how to use vBulletin / FAQ ?

Ja! Kort og godt :D Er ikke noe datageni selv, og er mye her jeg ikke skjønner en dritt av :p

SirKim
17/08/10, 09:21
Syntes dette "hvordan legge inn bilder" spørsmålet kommer gang på gang på gang hele tia..

Daniel V
17/08/10, 15:47
Syntes dette "hvordan legge inn bilder" spørsmålet kommer gang på gang på gang hele tia..

Husker selv jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle gjøre det i starten på VF, men der lå det en guide til hvordan man skulle gjøre det :) Derfor jeg foreslår dette underforumet hvor man kan spørre/lese om tingene man ikke skjønner ved forumet.

kermitt
17/08/10, 18:11
last opp bildet på photobucket eller whatever, kopier linken med IMG tag`ene. lim den inn her og vips. om det er for vanskelig så er det ett under at folk finner fram hit.

Daniel V
20/08/10, 20:56
Jaja, men er ikke alle nye som vet det, så hvorfor ikke lage et underforum hvor de kan spørre og evnt finne en guide? :D

ChrML
20/08/10, 22:52
Jeg kan se om jeg får tid til å skrive en enkel og forståelig guide på hvordan vBulletin kan brukes om ikke så mange dagene. Kan sikkert være nyttig for mange den.

En liten gjennomgang av funksjonene / FAQ om hvordan man legger inn bilder, linker, youtube filmer, hvordan man bruker multi-sitat, mine innlegg og andre ting som gjør forumet mye mer effektivt å bruke.

henrik940
21/08/10, 09:19
Vel, noen har gjort mye av FAQ'en alt :)

http://www.vbulletin.com/docs/html/faq

Daniel V
21/08/10, 23:35
Jeg kan se om jeg får tid til å skrive en enkel og forståelig guide på hvordan vBulletin kan brukes om ikke så mange dagene. Kan sikkert være nyttig for mange den.

En liten gjennomgang av funksjonene / FAQ om hvordan man legger inn bilder, linker, youtube filmer, hvordan man bruker multi-sitat, mine innlegg og andre ting som gjør forumet mye mer effektivt å bruke.

Kjempe fint :) Var noe slikt jeg mente. Tenkte jeg selv skulle bidra litt med guider og slikt. I alle fall på de enkleste tingene.

Men sånn når vi er inne på temaet:

Hvordan får jeg bort meningsmålingen i prosjekttråden min? :p

Daniel V
25/01/11, 00:12
Blåser litt liv i denne igjen.

Noen fler som kunne ønsket et slikt underforum, altså "How to use vBulletin" hvor man kan spørre om ting/lage guider som nevnt over?

ChrML
25/01/11, 21:19
Trenger ikke et eget underforum til det. Holder med en enkel FAQ tråd :).

Daniel V
25/01/11, 22:30
Tja...