PDA

Vis full versjon : Hel hvite baklykter til volvo 240 sedan



TTHRacing
15/08/10, 23:14
som topic hvor får man tak på di har leita over alt og finner ingenting håper på gode svar :)

christoffera
16/08/10, 00:00
Vet de solgte sånne på BCB for litt siden... men fant ingen nå.

TTHRacing
16/08/10, 00:23
ok jeg kan prøve å ringe di å høre om det finnes en annen plass fikk meget lyst på disse baklykta :D

Daniel V
16/08/10, 00:42
Skriv svaret her da :D Er på jakt etter slike selv.

Daruu
16/08/10, 00:53
Fikk de på en svensk side, husker seff ikke hva den het nå da... Skal se om jeg finner det igjen.

Men etter min mening er de ikke spessielt pene.

ArneR
16/08/10, 01:40
helhvite finner du på ebay, men de er jo urstygge.. :p

Om du vil ha baklykter med helhvit rad øverst eller bare hvite blink har de det på vparts.se

TTHRacing
16/08/10, 08:29
min mening med hel hvite er at di er mye penere en røde og di ser veldig bra ut på en svart 240:D:D:D:D

JP_Ra©ingTeam
16/08/10, 08:41
disse selges på ebay.
Forøvrig laget i Estland.. der alle di andre 2-700 lysene er laget.

Karl
16/08/10, 09:02
Og tar inn vann slik at det til slutt ser ut som et akvarium. Jeg hadde slike en gang og de lakk inn i sveisen mellom glasset og den svarte plasten. Etter en stund begynte de å få grønnskjær av alger på innsiden. Det kan være litt fint på mørke biler men når man blir plaget med vannlekkasje og at lysene ikke virker på grunn av dårlig kontakt så er det ikke verdt det. Anbefales ikke. Om du skulle finne på å kjøpe så ikke kast originallysene.

F Dalbø
18/08/10, 00:33
Er en svenske som selger de på Tradera, har solgt flere har jeg sett!

Joakim-G_R
18/08/10, 00:40
www.hova.com hadde sånne også. www.radicast.se også.

Olav'en
18/08/10, 01:41
Og tar inn vann slik at det til slutt ser ut som et akvarium. Jeg hadde slike en gang og de lakk inn i sveisen mellom glasset og den svarte plasten. Etter en stund begynte de å få grønnskjær av alger på innsiden. Det kan være litt fint på mørke biler men når man blir plaget med vannlekkasje og at lysene ikke virker på grunn av dårlig kontakt så er det ikke verdt det. Anbefales ikke. Om du skulle finne på å kjøpe så ikke kast originallysene.

Dette er vell standard på dei fleste uorginale lyktene. Bruk printplata fra org lyktene eller legge opp ledninger direkte til kver enkelt pæreholder og tett mellom plasten og lykteglassene med silikon så er du kvitt dei problemene. ;)

Karl
18/08/10, 09:33
Ja, eller bruk originale lykter:)

Litt rart at det ikke er mulig å lage uoriginale lykter med litt bedre kvalitet. Det burde vært opplyst om at lyktene man kjøper er halvfabrikat og at de trenger utbedringer for å fungere skikkelig mer enn 4 timer.

Aartun
18/08/10, 10:18
Hvordan er slike lykter med tanke på godkjenning da...uten reflekser?

Når det gjelder lekasje i lyktene så kan dette i mange tilfeller fikses ved hjelp av noen lag med klarlakk før bruk, selv om det er kjedelig å skulle modifisere nye lykter for at de skal fungere :)

Jeg personlig er også mye mer fan av originale enn helhvite/helblanke, de med hvit øverste rad går an:)

Dan Bay-Johansen
18/08/10, 16:52
Hvordan er slike lykter med tanke på godkjenning da...uten reflekser?

Når det gjelder lekasje i lyktene så kan dette i mange tilfeller fikses ved hjelp av noen lag med klarlakk før bruk, selv om det er kjedelig å skulle modifisere nye lykter for at de skal fungere :)

Jeg personlig er også mye mer fan av originale enn helhvite/helblanke, de med hvit øverste rad går an:)

Er ikke helt sikker, men mener det sitter reflekser også i de helvite, i verste fall kan man vel lage til ett eller annet. så så lenge man bruker pærer med riktig farge så burde det funke. UANSETT så er det ikke store jobben å bytte lykter ifm godkjenning da :D

Hvilke lykter som er penest kommer helt ann på bilen syntes jeg, hvilken stil og farge har mye å si. Jeg liker alle de 4 forskjellige typene - så sant de sitter på rett bil :p

Karl
18/08/10, 17:29
Det skal være røde reflekser bak så tror man får trøbbel med godkjenning på de helhvite. Men som sagt ovenfor, 10 minutter å bytte over lykter før kontroll.

Dan Bay-Johansen
18/08/10, 21:17
Det skal være røde reflekser bak så tror man får trøbbel med godkjenning på de helhvite. Men som sagt ovenfor, 10 minutter å bytte over lykter før kontroll.

På mange andre type helhvite\blanke lykter sitter det farget plast\refleks innenfor det hvite\blanke glasset.

Om det er tilfellet her skal jeg ikke uttale meg om :D

Karl
18/08/10, 21:41
De helhvite som jeg hadde var med hvit refleks. Regner med det er denne typen vi snakker om: http://www.tradera.com/helvita-bakljusen-till-volvo-240-1981-93-CUSTOM--auktion_302204_116928537

christoffera
19/08/10, 01:09
Har aldri sett helhvite på en bil, men når jeg ser det for meg virker det fet, spess på svart eller mørke blå....

Karl
19/08/10, 08:59
Hvite baklys var en av de første tingene jeg prøvde på min blå GL. Syntes det var litt fint til å begynne med men ble fort lei. Kvaliteten gjorde sitt til at jeg tok dem av etterhvert. de fargede pærene som fulgte med var forresten ikke brukbare. blinklyspæren var gul og de andre rosa. Det var feil watt på samtlige. Måtte lakkere noen pærer selv for å få rett lys.

Kjøpte etterhvert nye uoriginale baklys med hvite blinklys. De lekker ikke men kontaktfeil mot pæreholderne er standard.


http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/1242.jpg



http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/1243.jpg

TTHRacing
19/08/10, 20:34
ojja det e du som har denne biln ;) har du enda lykta får æ kjøp di :rolleyes:

Karl
19/08/10, 20:41
Har litt for mange biler i forhold til plass så denne blir nok solgt etterhvert. Lyktene er solgt for lenge siden. De gikk for en billig penge. Husker ikke navnet på kjøperen men jeg fortalte at de lakk og sendte han gode bilder så han visste hva han fikk.

TTHRacing
19/08/10, 21:00
ok sku kun hør.:)

Volvoguttn
02/09/10, 08:27
Har litt for mange biler i forhold til plass så denne blir nok solgt etterhvert. Lyktene er solgt for lenge siden. De gikk for en billig penge. Husker ikke navnet på kjøperen men jeg fortalte at de lakk og sendte han gode bilder så han visste hva han fikk.

det er jeg som jøpte lyktene dine, stor pr dags dato på utstillingsbilen min:D

Karl
02/09/10, 19:30
det er jeg som jøpte lyktene dine, stor pr dags dato på utstillingsbilen min:D


Bra at du fikk brukt dem da:)

Volvoguttn
02/09/10, 19:46
Bra at du fikk brukt dem da:)

ligger tråd her av bilen, og det er bilde av den fra et treff på kverneland bil..på bilder og film tråden.