PDA

Vis full versjon : Mulig årsak til oljelekkasje?



v70dude
15/08/10, 18:24
Hei, jeg ser at bilen lekker litt olje under. Å når jeg ser oppi motorommet
så er det en slange som ligger ved siden av peilepinnerøret,

som går til radiatoren. Så ser ut som den lekker derifra.

Så det jeg lurer på hva denne slangen gjør for no?

Martin.S
15/08/10, 18:31
Bilde?

mr hansen
15/08/10, 18:42
er vel ikkje slangen som går i fra bunnpanna til oljekjøler?

v70dude
15/08/10, 19:28
skal gå ut å ta bilde

v70dude
15/08/10, 19:38
Var litt vanskelig å få bilde av den langt nedi der, pga dårlig lys... Men den ligger på venstre side av peilepinnen, å går ut fra radiatoren å nedover. Peilepinnen der

v70dude
15/08/10, 19:42
http://forum.vccn.no/
Den slangen der, men når jeg så nærmere etter. Så rett får den går under motoren..
eller hvor den går en, så ser det ut som den går inn i en overgang

Å rundt den overgangen var det olje, å rundt på flatene i bånn av peilepinnerøret

Tore
17/08/10, 21:56
Trolig samme type lekasje som Per snakker om i dette innlegget?
http://forum.vccn.no/showpost.php?p=94348&postcount=667

Morgis
17/08/10, 22:25
helt vanlig at tilførselen til oljekjøleren ryker.
Vil anbefale deg å demontere den, ta den med til en "slange expert" og få dem til å lage skikkelige flenser med skikkelig oljeslange på den.
Ganske enkel jobb for dem.
Betalte 800kroner sist dem gjorde jobben til meg når jeg bygde en slik til en Pajero...

En slik slange originalt koster myye i norge, og er ikke akkurat av beste vare desverre.

http://www.ipdusa.com/uploads/images_skus/14909.jpg

v70dude
18/08/10, 14:50
får man gjort dette på TESS?!

Ola Hagen
18/08/10, 15:07
Jada, tess har jo omtrent alt når det gjelder olje/hydraulikk slanger og flenser :)

v70dude
18/08/10, 16:04
Får dra nedom der imorgen å høre hvor mye de skal ha for det,
men hva heter den slangen? eller åssen jeg skal forklare dem det? :P

V70T5
20/08/10, 12:01
Hadde akkuratt det samme på min. Ble nett fikset på verksted.. var FOR trangt for meg rett å slett.. orket ikke.. Kostet c.a 1600 for begge slangene. Men når eg fikk gjen bilen holdt det c.a 1000 km før det begynte å lekke voldsomt på tilkoblingen på oljekjøleren.. Viste den til verkstedet som tok den rett inn å fikset det på garanti. Da var det en O-ring eller noe som hadde fått et sår under montering.. I følge verkstedet var dette en møkkaplass å jobbe.. trangt som fy. Dette er en 2.0 T5 men er vell samme på andre..

v70dude
20/08/10, 12:05
ok, men jeg skal bytte radiator til uka, så da skal jeg ut med hele fronten..
så da kjøper jeg nye slanger å sånt å setter det på da..

for da har jeg vel litt mere plass :D

Marken
20/08/10, 13:44
Ca lengde på en slik slange. Visst dette er noe som ryker er det vell bare å kjøpe med en gang :p

kirkis
20/08/10, 14:16
ok, men jeg skal bytte radiator til uka, så da skal jeg ut med hele fronten..
så da kjøper jeg nye slanger å sånt å setter det på da..

for da har jeg vel litt mere plass :D

Etter du har hatt ut radiatoren har du så god plass at det blir nesten for lett:p

Per Turbo
20/08/10, 14:59
Jeg syns ikke det var så veldig trangt der når man er under bilen eller har jekket den opp.
Det som er knot er skruen som holder slangene til motoren midt på der, den er litt knot. Ellers gikk det greit å ligge under E4'en i Sverige å fikse dette ;)

Kjøper man slange ny følger det med nye o-ringer, men viktig at man ikke er hardhendt og setter røret forsiktig på plass før man setter på låseringene. Kjøp også nye låseringer, er lett å bøye de gamle litt slakke når man tar de av..

Har egenløsning på dette røret nå, som har hoppet av en gang eller to :( Så skal sette i nye originalslanger snart. Orker ikke sånn Tess mekk..

Morgis
20/08/10, 15:04
Er da mye billigere og mye mer solid å gå til en slangeekspert å få dem til å lage skikkelige pressflenser og rør på dette?
Betale dobbel pris hos volvo for noe som ikke holder mål... ser ikke helt den jeg men.

Se bildet under av oljekjølerslangene slangexperten kristiansand laget til pajeroen til madamen.
Den originale lakk på samme måte som volvoen lider av.
800kr for deler og arbeid. han brukte en halvtime på det. og arbeidet er supert :)

Per Turbo
20/08/10, 15:13
Ok, om du sier det så, greit nok..

Jeg skal sjekke da masa!!!! hehee

v70dude
20/08/10, 16:35
hehe, får vel høre på morgis her gitt :P