PDA

Vis full versjon : felger til 855 og underspoiler under frontfanger



Ola Hagen
15/08/10, 14:11
Hei, da har jeg gått tilbake til volvo etter en kort opphold med mercedes med mafiastyle og brock felger.
Men så lurer jeg på:

1- Passer alle felger fra første generasjon V70`pluss de eldre 850 felga? over på 850 1995modell?

2- Finnes det noen såkalt tilsvarende "add on" leppe som ble levert på 940 som passer på 850?

Mvh Ola Hagen

ola normann
15/08/10, 19:06
850 ble levert med 4 og 5 bolter, 5 boltet 850 og 1.gen v/s70 er likt.

5 X 108 og 4 X 100, hvis jeg ikke husker feil.

Robert H.
15/08/10, 21:02
850 ble levert med 4 og 5 bolter, 5 boltet 850 og 1.gen v/s70 er likt.

5 X 108 og 4 X 100, hvis jeg ikke husker feil.

4x108 på de med 4 bolter.

Morgis
15/08/10, 21:56
det finnes add-on til frontspoileren ja.
om det er å skaffe hos volvo lengre, aner jeg ikke.

http://morgis.net/Volvoforum/v850-94-bodykit.jpg

Ola Hagen
16/08/10, 05:45
Noen som har bilde av den add on leppa til 850 da? :) Synes det er ganske mange som har t5 fanger så det byner å bli mange med den fangeren syns jeg..

Men er jo egentlig jævli pen fanger til 850 må jeg si

Ola Hagen
17/08/10, 19:51
er det add on leppe til 850 som sitter framme på denne hvite 850'n?

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/1083.jpg

Kjetil Krømcke
18/08/10, 05:15
ser sånn ut ja

Morgis
18/08/10, 07:19
neppe. Original addon ser mer ut som en eldre 240 leppe.

hgnubel
18/08/10, 07:32
Enig i at den hvite der ikke ser orginal ut. Har prøvd å finne bilde av biler med dette uten mye hell. Hadde vært tøft om noen kunne grave det frem :)

Mistenker egentlig at dette er til 92-94, men jeg ser de i Vadis også på 95-97.

mrstfu
18/08/10, 12:43
hmm? hva mener du?

nei, jeg bare prata litt kjappere enn jeg tenkte, jeg drei å slang ut forslag til frontfangere og catkillere, og så leste jeg gjennom tråden din igjen, og fant ut at du ikke hva ute etter det. kan si det sånn, eneste jeg hadde å bidra med, er en uoriginal leppe realcar.se har til 850 før facelift.

Ola Hagen
18/08/10, 15:12
Enig i at den hvite der ikke ser orginal ut. Har prøvd å finne bilde av biler med dette uten mye hell. Hadde vært tøft om noen kunne grave det frem :)

Mistenker egentlig at dette er til 92-94, men jeg ser de i Vadis også på 95-97.

okei, jeg bestillte like godt en leppe på østli i elverum så jeg får prøvd den :)

koster 2400kr ferdig grunnet.

Ola Hagen
18/08/10, 15:13
nei, jeg bare prata litt kjappere enn jeg tenkte, jeg drei å slang ut forslag til frontfangere og catkillere, og så leste jeg gjennom tråden din igjen, og fant ut at du ikke hva ute etter det. kan si det sånn, eneste jeg hadde å bidra med, er en uoriginal leppe realcar.se har til 850 før facelift.

åja :) men visst du vet om ei leppe som ikke er for ekstrem men clean og pent så kan du si ifra :)

Nero
18/08/10, 17:28
okei, jeg bestillte like godt en leppe på østli i elverum så jeg får prøvd den :)

koster 2400kr ferdig grunnet.
Så den orginal leppa som morgis viser til finnes enda?
Du må få opp et bilde av den montert på bilen din, når du har fått den altså:)

Ola Hagen
18/08/10, 17:42
Så den orginal leppa som morgis viser til finnes enda?
Du må få opp et bilde av den montert på bilen din, når du har fått den altså:)

Ja, den originale som morgis viste ja :) Men add on bak er utgått, men foran kan fås tak i forsatt i følge østli.

mrstfu
18/08/10, 21:36
åja :) men visst du vet om ei leppe som ikke er for ekstrem men clean og pent så kan du si ifra :)

synes ikke denne er for ekstrem (http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H)

har sikla litt på den selv, siden jeg har 850 før facelift. har mest lyst på original Rfanger, men da må jeg bytte hele fangeren, altså den grå lista rett under lyktene. må egentlig bytte lykter og, da underdel og list fra etter facelift, sammen med lykter fra før facelift ser helt møkk ut.

volvoRsport
18/08/10, 21:44
Ja, den originale som morgis viste ja :) Men add on bak er utgått, men foran kan fås tak i forsatt i følge østli.

Det Addon-kitet "Morgis" linket til er vel til 92-94mod, så hvis du har nye fronten passer det nok ikke rett på.

Morgis
18/08/10, 21:55
Det Addon-kitet "Morgis" linket til er vel til 92-94mod, så hvis du har nye fronten passer det nok ikke rett på.

man finner det body-kittet under 95-97 modellene også, så vil tro det passer greit :)

volvoRsport
18/08/10, 22:02
man finner det body-kittet under 95-97 modellene også, så vil tro det passer greit :)

Har kun sett det montert på 92-94 modellene, men det er mulig det passer på nye typen fangere også ja.

Morgis
18/08/10, 22:03
har faktisk aldri sett dette montert, så jeg ser virkelig fram til bilder her av trådstarter :D
Irriterer meg at bodykitet bak er utgått.
Kunne gjort seg på min med et slikt :)

volvoRsport
18/08/10, 22:06
har faktisk aldri sett dette montert, så jeg ser virkelig fram til bilder her av trådstarter :D

Er en på forumet som har både front og bakleppa på en 850 av gamle typen. Husker aldri brukernavnet hans, men han har vært på en del treff med den. Er svart med prancing moose på skjermene.

Morgis
18/08/10, 22:09
http://forum.vccn.no/ ?

Morgis
18/08/10, 22:12
Addon.. Ganske pent
http://www.howardorloffvolvo.com/1/38550/images/850_GLT_2.jpg

mrstfu
18/08/10, 22:42
sorry morgis, men synes det ser ut som original"lista" jeg, foran på fangeren til før facelift. har du andre bilder av den? evt originalbildet til den over, i litt større størrelse? den har kanskje litt mer catkiller form, altså litt mer forover vendt, og ikke så rett i bakken.... bygger den noe mer NED?

Morgis
18/08/10, 22:52
er det ikke addon på den på bildet sist der? :O
er det snøskuffe originalt på de fangerene? Og den er ikke løs?
Lurer på hvordan add-on er da gitt.

Nero
18/08/10, 22:57
Ser ikke slik ut orginalt, ligner ordentlig addon spør du meg:p Ligner den på bilde fra vadis også.
Det med at den peker nedover har vel kanskje noe med at addon til andre Volvo modeller har nokså lik design også?(Tenker 940)
Synes det ikke så gæli ut på 91-94 fanger, så får vi se om trådstarter kan bruke den på 94-97 fanger.
Bilde av org. uten addon:
http://www.portalcar.pt/imagens/upload/66978-1.jpg

mrstfu
18/08/10, 23:01
nei, jeg trekker tilbake den kommentaren. den er ikke lik som originallista på min, bildene jeg har er fra den var TUNGT lasta, så vinkel på den nederste lista var litt annerleder :D

men vet dere om den bygger noe nedover? synes fanger/front ligger litt høyt serru :D

Nero
18/08/10, 23:06
60/40 senk gjør seg alltid på 850, bilen ser mer ut i vater da mtp. hjulbuer;)

mrstfu
18/08/10, 23:17
skal ha det etterhvert også, men bildet jeg tenker på er med hvertfall 100kg ekstra i bagasjen.... og her er det dårlig med Nivåmat.

kunne tenkt meg en ekstra leppe under uansett, har en kamerat med samma bilen, samma fangeren, og 60/40 senk, synes det mangler en cm eller 3 ned..... og greit å ha noe som kan tas av, så jeg KAN kjøre i snøen hvis jeg må. gidder ikke noe 85mm senk, for å si det sånn.

Ola Hagen
19/08/10, 05:47
man finner det body-kittet under 95-97 modellene også, så vil tro det passer greit :)

Ja, østli brukte reg nummeret mitt og fant fram denne add on og bilen min er 95modell med facelift fronten, så de sa at at dette var til 95 og videre så det må jo bety at det enten er to forskjellige til den gamle og den nye 850'n eller så må den jo passe på begge..

Ola Hagen
23/08/10, 15:25
da var jeg hos østli og betalte 2240 eller noe og tok med add on leppa til verkstedet der jeg jobber siden det er bare ca to min unna mellom jobben og østli.

Også åpner jeg opp pakka og prøver å sette den under bilen framme og leser bruksanvisningen på montering av den og prøve å sette den oppunder og sammenligne med den originale som sitt på bilen. Men denne add on leppa var alt for kort så jeg leste veldig godt på alle papirer som fulgte med pakka og bildene mistenker meg om at dette er en add on til 850 FØR 95 i allefall, kan jo ikke være meninga at jeg skal dele add on leppa også lime på en bit i midten på ca 5-9cm..

så da drar jeg tilbake til østli i morra og sier at dette ikke stemmer sjøl om de har sett på vognkortet og brukt reg nummeret og dobbel sjekka chassis nummeret.

Lurer på om jeg heller skal gå for T5 fanger..

mrstfu
23/08/10, 19:06
hmm... leit å høre, men... de har fremdeles add onen til 850 FØR facelift? du har vel ikke bilder av den i seg selv? og hvor ligger østli? vil ha dette, hvis det ser greit ut.

Nero
23/08/10, 19:48
hmm... leit å høre, men... de har fremdeles add onen til 850 FØR facelift? du har vel ikke bilder av den i seg selv? og hvor ligger østli? vil ha dette, hvis det ser greit ut.

Elverum ;)
http://www.ostliservice.no/

Men jeg vil tro at en forhandler nærmere deg kan skaffe det også.
Skal selv bestille noe av dem i morra, hjemme hos en av Østli gutta som vi jobber for(2mannsbolig, har røropplegget der).

Synd addonen ikke passa Greenshadow, den ser slik ut som på bilde før i tråden eller?

Ola Hagen
23/08/10, 20:04
hmm... leit å høre, men... de har fremdeles add onen til 850 FØR facelift? du har vel ikke bilder av den i seg selv? og hvor ligger østli? vil ha dette, hvis det ser greit ut.

Den jeg fekk var i allefall til den FØR faceliften etter jeg sjekka med en annen eldre 850 frontfanger som add onen passa perfekt til ja.

Tok ikke bilder og har alt pakka ned alt.. men likna på den vadis bildet som morgis la ut på første sia ja, var lik 940 add on og "hake" som skyter seg fremover, men hvis du ser fra sia så går liksom hele oppover på en måte da, er liksom slik ikke laveste punktet er fremst, men det er de bakre på sidene også går det litt med stigning oppover når du ser mot enden av leppa framover, lik man ser på 940 montert på 940

Ja, i elverum ja :)

volvoRsport
23/08/10, 20:36
Var ganske så sikker på at det ikke passet siden fangerene er vidt forskjellig, men da har du ihvertfall fått det bekreftet.
Er nok en T-5R/R fanger du vil ha, for T5 fangeren er lik som standard fangeren ;)

Ola Hagen
23/08/10, 20:59
Var ganske så sikker på at det ikke passet siden fangerene er vidt forskjellig, men da har du ihvertfall fått det bekreftet.
Er nok en T-5R/R fanger du vil ha, for T5 fangeren er lik som standard fangeren ;)

ja, tenker østli også får dette bekreftet siden de var så sikre på at dette var til etter faceliften.

Åja, takktakk :p R fanger vil jeg ha ja :D

mrstfu
23/08/10, 23:31
Elverum ;)
http://www.ostliservice.no/

Men jeg vil tro at en forhandler nærmere deg kan skaffe det også.
Skal selv bestille noe av dem i morra, hjemme hos en av Østli gutta som vi jobber for(2mannsbolig, har røropplegget der).

Synd addonen ikke passa Greenshadow, den ser slik ut som på bilde før i tråden eller?

så det er et volvoverksted? evt volvoservice o.l? eller er de selvstendige?

blei fortalt av en volvomekaniker at den leppa ikke lenger er å få tak i, serru, men han har tatt feil før.

Ola Hagen
24/08/10, 05:48
så det er et volvoverksted? evt volvoservice o.l? eller er de selvstendige?

blei fortalt av en volvomekaniker at den leppa ikke lenger er å få tak i, serru, men han har tatt feil før.

Ja, det er volvo verksted, med resepsjon og delelager og alt, er vel som en vanlig bilia nesten tenker jeg :) Men lurer på om han som driver stedet pluss en til, er ex mekanikere fra bilia i hamar som startet opp sjøl i elverum.
Husker ikke helt hva som var grunnen til at de sluttet hos bilia og startet opp sjøl, men har hørt historien før.

Men jeg anbefaler østli veldig varmt, topp service og jæv** greie folk der og dom er grundig. Syns det er lettere med de folka på østli enn de på bilia for å si det slikt.

Åja, jeg har til og med fått beskjed om at 940 add on leppa ikke fantes lenger.. Men så fekk jeg delenummeret her og tok med den tilbake og ba han om å søke på den delenummeret og da fant han den likevel :p

Kanskje vi må byne å finne delenummere sjøl, men han som sa at add on leppa ikke fantes lenger, er borte fra jobben der jeg var så det har vel gått bra alle de gangene etterpå ;)

mrstfu
24/08/10, 05:54
kanskje jeg skal ta meg en tur til elverum da? tar meg ikke mer enn en drøy time med godt vær og lite trafikk. er jo mye annet koselig i elverum, Elgstua blir garantert besøkt!:D

Ola Hagen
24/08/10, 15:21
Da er add onen levert inn til østli, og de skal beholde den så går de pengene jeg betalte for den inn på bestillinga av R fanger underdel som jeg har bestillt.
Men de må visst bestille fra sverige så det skulle ta ca 4 dager eller noe :)

"mrstfu":

hvis du ringer østli på forhånd så kan de sikkert reservere den til du kjem, de har visst tenkt å sende den tilbake fra bilia i hamar, som igjen skal sende den videre trur jeg dom sa

mrstfu
24/08/10, 15:25
faen, det var noe drit.... får penger snart, men må se ann forbruket først.... blitt ye bil i det siste.... ellers takk.

Nero
24/08/10, 15:43
Mye måtte du gi for R-underdel/fanger hos Østli Greenshadow?

Per Turbo
24/08/10, 16:00
Jeg vet de er litt langsomme de som jobber på Bilia Lillestrøm, men du kan jo ta med delenr 3542252 og si at du skal ha en sånn og at du har hørt de har en på Østli. Bør ikke være vrient for dem å kjøpe den av Østli og få den sendt nedover. Sånn vi bruker å gjøre innimellom..

Men forundrer meg ikke en kalori om de er negative og du må til Østli selv.. :)

Per Turbo
24/08/10, 16:06
Mye måtte du gi for R-underdel/fanger hos Østli Greenshadow?

9151251 T5R fanger. Kr 4900 ca

mrstfu
24/08/10, 22:20
9151251 T5R fanger. Kr 4900 ca

det er bare underdel, ikke sant? ikke komplett front?

drømmer om å bygge om, men da må jeg fort bygge om baksida og, og kanskje nye lister... definitivt nye lister. penga går fort når man drømmer, for pokker. :D

Per Turbo
24/08/10, 22:25
Bare underdel ja :)

Ola Hagen
24/08/10, 23:01
jeg fekk pris på 4200, men det var med rabatt siden jeg har handla en del derifra..

Men det var med underdelen, pluss den midtre grillen eller lista, veit inte, helt, men han på østli skulle skaffe alt som jeg trengte for å få montert den r underdelen på den støtfanger overdelen som sitt på bilen nå. Var i allefall to ting som ble bestillt.