PDA

Vis full versjon : feilkode 740 m/ b230ft



Bertil
14/08/10, 18:44
Jeg har nå finni ut at lambdalampa lyste i går kveld.. prøvde da med annen lamda i dag, men det hjalp ikke.. Så sjekka opp feilkoder da.
Jeg får opp kode:1-4-3. Det er vist nok bankesensor, prøvde en annen som jeg vet virker, men det hjalp ikke..
Noen innspill med hva som er feilen her?
takker på forhånd for svar.

PVT
14/08/10, 19:35
var du nøye når du strammet til banke sensoren?
resatte du hjernen etter at feilkoden var forsøkt fikset.

Bertil
15/08/10, 09:56
var ikke så nøye.. bare dro til så den satt skikkelig.. Men resatte ikke hjerne.. ta av +polen elns da?

Uberhenrik
15/08/10, 10:08
var ikke så nøye.. bare dro til så den satt skikkelig.. Men resatte ikke hjerne.. ta av +polen elns da?

Er viktig å stramme bankesensoren til riktig moment (10-15NM avhengig av type, flat eller kon)

Hvis ikke vil bankesensoren kunne rapportere feil til tenningshjærnen og sette ned tenningen unødvendig og bilen vil gå dårligere\bruke mer bensin.

Reset hjærnen til bilen din ved å ta av batteriet noen min, se om feilkoden dukker opp igjen.

Bertil
15/08/10, 11:11
Er viktig å stramme bankesensoren til riktig moment (10-15NM avhengig av type, flat eller kon)

Hvis ikke vil bankesensoren kunne rapportere feil til tenningshjærnen og sette ned tenningen unødvendig og bilen vil gå dårligere\bruke mer bensin.

Reset hjærnen til bilen din ved å ta av batteriet noen min, se om feilkoden dukker opp igjen.

10-15nm er ikke så mye det? da får jeg prøve det da.. det er flat sensor..
Noen andre ting den kan reagere på?

Uberhenrik
15/08/10, 11:27
10-15nm er ikke så mye det? da får jeg prøve det da.. det er flat sensor..
Noen andre ting den kan reagere på?

Er ikke så mye nei:)
Den flate mener jeg var 10NM

Andre ting den kan reagere på er hvis det er mye olje og drit på den.

-Henrik

Bertil
15/08/10, 11:31
Har gjort den rein og skrudd til riktig, men den slår ut og og lambdalampa begynner å lyse..

Uberhenrik
15/08/10, 12:50
Har gjort den rein og skrudd til riktig, men den slår ut og og lambdalampa begynner å lyse..

Resatt hjærnen?
isåfall hvor lang tid tar det før feilkoden kommer tilbake?

Uberhenrik
15/08/10, 12:55
For å resette hjærnen napp av batteriet, eller dra ut sikring nr 1. la strømmen være av i 10-15 min

Bertil
15/08/10, 12:55
har gjort det.. kan ruse den opp til over 3500 på tomgang, så kommer den.

asdf
15/08/10, 23:08
Mål om det er kontakt mellom kontakten ute ved bankesensoren og pluggen i tenningshjernen.

Bertil
17/08/10, 18:25
får fortsatt feil på bankesensor jeg.. noen andre formeninger? noen som har fått det samme?

asdf
17/08/10, 20:38
Jeg har hatt samme feilkode, da var det dårlig kontakt i en plugg som ligger i kabelpølsa rundt venstre dempertårn.

Du har altså målt at det er kontakt mellom pluggen til bankesensoren og de respektive pinnene i kontakten til tenningshjernen?

Bertil
17/08/10, 20:52
Har ikke gjort det.. tips til hvordan ejg gjør det tas i mot med takk:)

asdf
17/08/10, 22:32
Et hett tips er kanskje å måle mellom kontakten til bankesensor og pin 12 og 13 i kontakten til tenningshjernen...

Bertil
18/08/10, 09:11
Et hett tips er kanskje å måle mellom kontakten til bankesensor og pin 12 og 13 i kontakten til tenningshjernen...

Det har jeg fått med meg da:P
Regner du gjør det med et multimeter? eller?
Men hvordan når jeg da begge ender samtidig med mulitmeter? det jeg mente med hvordan;) er jo ikke så lange de ledningene på multimeter:)

asdf
18/08/10, 21:37
er ikke så langt fra midt på motorblokka og til under rattstammen heller.

Hvis du ikke har lange nok ledninger på multimeteret så kan du jo kanskje finne deg en ledningsstump å forlenge med...

Bertil
18/08/10, 21:49
var langt nok alikevel gitt.. jeg tok meter på å piping.. det piper fram til de to grå koblingene på dempertårnet, men ikke fram helt til hjernen?:( men når jeg tok ohm, så fikk jeg utslag

asdf
18/08/10, 22:10
Så du har altså ikke kontakt mellom den store grå kontakten og inn til tenningshjernen?

Da må du finne ut hvorfor det ikke er kontakt mellom bankesensoren og tenningshjernen. På min bil var det en 2polet sort boschkontakt (slik man har til dysene) inne i kabelpølsa rundt dempertårnet som var problemet.

Bertil
18/08/10, 22:47
det kan nesten virke slik, men som jeg sa, så når jeg ohma så fikk jeg utslag, men ikke når multimeter sto på å pipe.. skal prøve fra den grå til hjernen i morra.. var også foresten bare den ene stikkeren i kontakta til bankesensor som ga utslag fram til de grå.. så det ligger flere sånne kontakter inn til hjernen?

Bertil
22/08/10, 12:08
nå har jeg gått over nettet.. er ikke noe feil der heller.. så da er jeg tom for idèer som kan være feil:(

Bertil
22/08/10, 15:09
kan slettes.. fant feilen!!

n0gga
22/08/10, 16:21
Del gjerne løsningen med resten av forumet!

asdf
22/08/10, 19:36
jeg tør nesten tippe at han har plugga i kontakten til kaldstartdysa i bankesensoren, dersom han har bygd om fra f til ft/fk...

Bertil
22/08/10, 19:49
nei, var ikke det.. det er jo to forskjellige farger:P på de to.. den blå er kald start:) hehe

PVT
24/08/10, 12:09
hva var feilen?

Wakdar
03/06/11, 13:47
Hva var feilen her?

Bertil
03/06/11, 16:26
kobla bankesensor til ei ledigkontakt bak lykta,men den viste seg å være til noe annet:P
Den skulle på en kontakt oppe ved venstre dempertårn den gitt;)

Wakdar
03/06/11, 16:45
kobla bankesensor til ei ledigkontakt bak lykta,men den viste seg å være til noe annet:P
Den skulle på en kontakt oppe ved venstre dempertårn den gitt;)

Den lange ledningen som kommer ut ved releet ved servobeholderen ved dempertårnet?
Lurer litt på dette selv ettersom jeg har en 87.mod 745 som jeg har bytta fra motronic nett til 90.mod lh2.4 nett som jeg lurte på hva den ledningen var til ettersom det ikke var noen bankesensor kobling på selve motornettet som 240 og 940 har. :rolleyes:

Bertil
03/06/11, 18:47
Den lange ledningen som kommer ut ved releet ved servobeholderen ved dempertårnet?
Lurer litt på dette selv ettersom jeg har en 87.mod 745 som jeg har bytta fra motronic nett til 90.mod lh2.4 nett som jeg lurte på hva den ledningen var til ettersom det ikke var noen bankesensor kobling på selve motornettet som 240 og 940 har. :rolleyes:

har sett tråden din, og som Jan turbo sier så er det den riktige, den som du ikke veit hva er til;) det er bankesensor, bare å prøve å kjøre deg en tur, så finner du ut det;)

Wakdar
03/06/11, 19:41
har sett tråden din, og som Jan turbo sier så er det den riktige, den som du ikke veit hva er til;) det er bankesensor, bare å prøve å kjøre deg en tur, så finner du ut det;)

Det høres finfint ut! :)
Har ikke montert ferdig alt enda, men tror på oppstart rett etter helga om ikke noe annet alvorlig skjer. :p

Takker så meget for informasjonen. :)

Bertil
04/06/11, 06:23
bare hyggelig;)