PDA

Vis full versjon : Hvordan er den gammle V70èn?



Marken
14/08/10, 18:41
http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1186375;Modified=1281607285

Her er annonsen.
Hvordan er disse bilene? Fikk høre av en kompis som har hatt en slik at jeg skulle styre unna.

Er dette samme motor som audi motorene? Er de dårlige?

Burde jeg kjøpe denne?

Hvordan er det å innstalere cruise?

THolandsli
14/08/10, 19:02
Veldig kurant å installe cruisecontroll. Ellers er det en tråd med mye gode råd her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=8898

JP_Ra©ingTeam
14/08/10, 19:49
dette er Audi/vw motorn ja.. forøvrig et Underverk av en motor.( så fremst den er blitt tatt vare på og blir tatt vare på) vet om flere slike som har gått som Taxi som er gått over 800000km.

det som er Dyrt er Registerbytte ( 10-15000kr) så det er en ting og passe på..
ellers er det ikke noe mer spesielt med disse motorene.

Kan tildels være tungstartet når gradestokken begynner og bli blå.
men en timing av pumpe/glødeplugger/og eller en motorvarmer er du kvitt det problemet.

Løp og kjøp :)

Marken
15/08/10, 03:36
Takker for gode innlegg. Noen flere innspill her?
Kan jeg hellakere en v70 i en annen farge enn det som står i vognkortet? må jeg til godkjenning på biltilsynet, for å få rett vognkort?

JP_Ra©ingTeam
15/08/10, 07:39
Takker for gode innlegg. Noen flere innspill her?
Kan jeg hellakere en v70 i en annen farge enn det som står i vognkortet? må jeg til godkjenning på biltilsynet, for å få rett vognkort?
sefølgelig kan du hellakere en v70 i en annen farge enn det som står i vognkortet..
trenger da heller ingen godkjenning.. , det blir nesten det samme som å spørre tannlegen din om du får lov til å pusse tennene dine..

vill du ha det i vognkortet, møter du bare opp på trafikkstasjonen din, og sier du har bytta farge, og vill ha det i vognkortet ditt.. ,så da vill du få ett nytt vognkort utstett.
( og da sefølgelig etter du har lakka bilen ) ;

Karl
15/08/10, 08:10
Tviler på at du noengang får mangellapp på feil farge på bilen men det kan se ut som de mener fargebytte må godkjennes:

"Ombygging av et kjøretøy innebærer alle forandringer som fører til at kjøretøyets tekniske spesifikasjoner, utseende osv blir endret i forhold til hvordan det var da det ble registrert for bruk i Norge

Et ombygd kjøretøy skal godkjennes på nytt av en av Statens vegvesens trafikkstasjoner."



http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Ombygging

THolandsli
15/08/10, 11:13
Trenger ikke godkjenning, men bør stikke innom Biltilsynet for å få printa nytt vognkort med riktig farge.

Aartun
15/08/10, 11:20
Jeg kan på det varmeste anbefale denne bilen, jeg har en som har passert 250.000, den går rimelig (til å være 2,5l), har vært nede i 0,48 på langkjøring med forbikjøringer og snittfart på ca 70 km/t.
0,6 - 0,7 på bykjøring.
har som nevnt hatt litt problem med kaldstart, men skal bytte plugger til høsten så regner jeg med det går i boks.

Marken
15/08/10, 12:59
Flotte svar! Lurer på om jeg skal lage meg et lite prosjekt av den bilen.
Men synes km stand er litt langt på denne. På blocket.se og bildelsbasen.se har jeg leita etter motor og girkasse VISST dette skulle ryke. Slettes ikke dårlige priser i sverige! :)

Marken
15/08/10, 13:31
Kan jeg få disse felgene på http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=13985397

Er det plass for 19"? eller kommer det til å ta livet av girkassen?

JP_Ra©ingTeam
15/08/10, 17:14
Trenger ikke godkjenning, men bør stikke innom Biltilsynet for å få printa nytt vognkort med riktig farge.

Før fikk man printa nytt vognkort..., Nå får man det tilsend :p
Ola Donk, fant nok en måte og bruke noe ekstra Unødvendig kroner av statskassa..

JP_Ra©ingTeam
15/08/10, 17:16
Flotte svar! Lurer på om jeg skal lage meg et lite prosjekt av den bilen.
Men synes km stand er litt langt på denne. På blocket.se og bildelsbasen.se har jeg leita etter motor og girkasse VISST dette skulle ryke. Slettes ikke dårlige priser i sverige! :)


Heldig om du da finner en motor som er gått under 300000km.