PDA

Vis full versjon : Alarm på volvo 850 problemer



ludvigsen
13/08/10, 14:11
Da jeg i dag tidlig skulle bruke bilen så fungerte ikke fjernkontrollen til alarmen. Har byttet batteri på fjernkontrollen, men den fungerer fortsatt ikke.. Noen som har tips til hva som kan være galt? Trenger å finne ut av det rimelig fort!

Morgis
13/08/10, 14:59
deffekt fjernkontroll?
kommer det en liten pipelyd i kontrollen når du trykker på knappene?
det skal det nemlig gjøre.

flatt batteri på bilen?
blinker LED-n på dashbordet?

ludvigsen
13/08/10, 15:11
deffekt fjernkontroll?
kommer det en liten pipelyd i kontrollen når du trykker på knappene?
det skal det nemlig gjøre.

flatt batteri på bilen?
blinker LED-n på dashbordet?

Fjernkontrollen piper, har bytta batteri på den..

Alarmen går når jeg låser opp bilen med nøkkel, så det er det vertfall ikke..

Led'en på dashen blinker ja..

Hva er galt?:confused::confused:

olavxxx
13/08/10, 15:23
har du andre problemer? t.d. av og til lys i ABS/Service?

ludvigsen
13/08/10, 15:32
har du andre problemer? t.d. av og til lys i ABS/Service?

Service lyser hver gang jeg starter opp, men det er jo normalt og jeg har ikke orket å nullstille denne enda..

Morgis
13/08/10, 16:00
mulig rett og slett antennen i enten kontrollen eller mottakeren er gåen.
Evnt at kodingen har forduftet på en skikkelig merkunderlig måte. så du må programmere fjernkontrollen på ny :S

mrstfu
13/08/10, 16:03
Evnt at kodingen har forduftet på en skikkelig merkunderlig måte. så du må programmere fjernkontrollen på ny :S

dette har jeg hørt om før, farfar hadde akkurat samme på sin. programmeringen var plutselig en helt annen, egentlig jævli merkelig, for de på Volvo sa at kontrollen var programmert, bare ikke til den bilen. han har Volvo Guard Alarm II, mener jeg å huske.

stikk innom Volvo, kan ikke koste mange pengene.

ludvigsen
13/08/10, 18:18
Prøvde å programmere kontrollen på nytt nå, og det heller hjalp ikke.. Litt irriterende da jeg ikke får start på den eller noe som helst.. :(

mrstfu
13/08/10, 19:07
je sleit litt med samme på mi når jeg kjøpte den, da var den montert en jalla alarm på den, som jeg aldri fikk til å fungere. demonterte shiten, tenkte selvfølgelig ikke på at startsperra ligger i alarmboksen. prøv å demontere alarmen hvis du må ha start på den, men la hjernen sittet igjen. vetta faen jeg, verdt å prøve. ellers er det volvo som er løsninga, trur jeg.

ludvigsen
13/08/10, 21:03
je sleit litt med samme på mi når jeg kjøpte den, da var den montert en jalla alarm på den, som jeg aldri fikk til å fungere. demonterte shiten, tenkte selvfølgelig ikke på at startsperra ligger i alarmboksen. prøv å demontere alarmen hvis du må ha start på den, men la hjernen sittet igjen. vetta faen jeg, verdt å prøve. ellers er det volvo som er løsninga, trur jeg.

Jeg rykka ut sikring nummer 6, men da forsvant sentrallåsen og alt.. Da fikk jeg start på bilen.. Så det er sikkert noe med alarmreleet at det er defekt eller noe sånn.. Rart at det plutselig blir det da egentlig.. :confused:

Morgis
13/08/10, 21:35
Prøv å laske startsperren

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2401.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2402.jpg

Nilsebu
14/08/10, 10:06
Et vanlig problem på fjernkontroller er at IR signalet den sener ut blir svekket. Til slutt er det så dårlig at bilen ikke mottar noe som helst.

Kjedelig på volvonøkklene at det ikke er noe glass elns så det går an å sjekke om den fungerer via et kamera.

Ville sjekket hvor mye en ny nøkkel koster og prøvd det.

Morgis
14/08/10, 10:23
det er ikke IR på disse.
Det er radiobølger.

ludvigsen
14/08/10, 10:38
det er ikke IR på disse.
Det er radiobølger.

Hvorfor vil ikke fjernkontrollen fungere da? Har du noen formening om dette? Hvor ligger mottakeren, og hva skal du ha for en ny en?

Morgis
14/08/10, 10:43
har du bare 1 fjernkontroll?
mottakeren er vel innebygd i alarmmodulen nede ved rattstammen såvidt jeg vet.

jeg har selv 2 kontoller, hvor den ene er dårlig.
kanskje det er batteriet. må trykke 5-6ganger før den låser opp med den.

ludvigsen
14/08/10, 10:49
har du bare 1 fjernkontroll?
mottakeren er vel innebygd i alarmmodulen nede ved rattstammen såvidt jeg vet.

jeg har selv 2 kontoller, hvor den ene er dårlig.
kanskje det er batteriet. må trykke 5-6ganger før den låser opp med den.

Har bare 1 fjernkontroll ja, men den fikk seg nye batterier i går.. Finner jeg alarmmodulen ved å skru av dekselet på rattstammen og det foran da eller?

Morgis
14/08/10, 11:00
ja. det er den jeg la ut tegning av rett ovenfor.
Rele 210 og 211

ludvigsen
04/09/10, 15:08
ja. det er den jeg la ut tegning av rett ovenfor.
Rele 210 og 211

Tilsvarer dette (http://www.ipdusa.com/Volvo-850/Electrical/Anti-theft-Alarm-Relay/p-72-154-4048/) det releet som du nevner her? 210 og 211?

Morgis
04/09/10, 15:22
ja. men husk at i usa opererer alarmen på andre frekvenser

ludvigsen
04/09/10, 15:47
ja. men husk at i usa opererer alarmen på andre frekvenser

Da går jeg på volvo på mandag og hører hvor mange armer og bein de skal ha for et nytt der..

Eller vet du om noen som kan ha et slikt liggende?

Morgis
04/09/10, 17:37
sjekk ut på finn.no og blocket.se

veldig mange delebiler med alarm :)

ludvigsen
14/09/10, 19:31
Er det bare mulig å ha EN fjernkontroll på alarmen? Har 2, så det hadde vært greit å fått brukt begge lissom..

Morgis
14/09/10, 22:14
kan ja opptil 5 tror jeg

ludvigsen
14/09/10, 22:17
kan ja opptil 5 tror jeg

Hur gör jäg så? :p

ludvigsen
15/09/10, 10:23
Fant det ut jeg, gitt :)

stigarn
28/04/16, 16:27
Jeg har samme problem på min 850 T-5R, har byttet batteriet i fjernkontrollen får det ikke til å fungere at. Ludvigsen hva gjorde du for å få det til å virke at??

gswede
28/04/16, 23:46
Jeg har samme problem på min 850 T-5R, har byttet batteriet i fjernkontrollen får det ikke til å fungere at. Ludvigsen hva gjorde du for å få det til å virke at??


Følg prosedyren beskrevet her, til punkt og prikke så ordner det seg :-)
www.volvohowto.com/how-to-program-volvo-850-remote-control-key-fob/

May-Brit
24/10/17, 13:40
Jeg rykka ut sikring nummer 6, men da forsvant sentrallåsen og alt.. Da fikk jeg start på bilen.. Så det er sikkert noe med alarmreleet at det er defekt eller noe sånn.. Rart at det plutselig blir det da egentlig.. :confused:

Har du funnet ut av dette?
Løsningen er å ta ut rele under rattstammen, rele 210/211. sett en kabel mellom 50 e og 50 f på 210-siden av der releet skal inn. Ikke sett inn igjen releet. Da virker sentrallås. Alarmen er satt ut av drift. Men startsperre slår ikke inn.