PDA

Vis full versjon : Problemer med Led pærer, 850 96.mod



Reppemarkus
13/08/10, 00:16
Hei :) Jeg tenkte og få byttet ut alle de stygge gule glødepærene inne i bilen med hvite Led pærer.

Foran funker Led pærene som de skal, Men bak vil de ikke lyse? Har prøvd å bytte pærene foran å bak men alle pærene lyser foran men ingen bak. Har testet på en helt lik bil men samma problem der og. De vanlige glødepærene funker som de skal...

Noen som vet hvorfor Led pærer ikke funker i interiørbelysningen bak i 96.mod 850 ?:confused:

boman
14/08/10, 01:01
Jeg regner med du har prøvd å snu de så pluss og minus byttes om?

Reppemarkus
14/08/10, 17:21
Jeg regner med du har prøvd å snu de så pluss og minus byttes om?

Har nok prøvd det også :/

Nero
14/08/10, 21:22
Mener det var en slik tråd på volvoforum.no en gang, desverre mener jeg å huske at det ikke er mulig å benytte seg av led.type pærer bak av en eller annen grunn. Men jeg har ikke så god peiling på strøm, så noen andre kan utdype det litt bedre:o

Blir det bra lys foran forresten? Kunne tenkt meg å ha det i taket foran samt i de innstegslysa på undersida av dashbordet:)

Reppemarkus
17/08/10, 01:21
Mener det var en slik tråd på volvoforum.no en gang, desverre mener jeg å huske at det ikke er mulig å benytte seg av led.type pærer bak av en eller annen grunn. Men jeg har ikke så god peiling på strøm, så noen andre kan utdype det litt bedre:o

Blir det bra lys foran forresten? Kunne tenkt meg å ha det i taket foran samt i de innstegslysa på undersida av dashbordet:)

Doh :/ Ser litt dumt ut med to forskjellige lys typer..

Men det spørs litt hvilke pærer du bruker, visst du bruker en pære med flere dioder på så blir de Sterkt! lys :P Jeg gikk bort i fra mine pærer med 5dioder til en helt vanlig med 1 diode, ble mer "dimmet". Men dette er smak og behag :)

Har forresten i brønnlysa, og det er helt konge i mørket! :) Des fler des bedre nedi der..

Ps. Lurer på og prøve slike pærer med innebyget motstand og se om det hjelper

Tonytic
18/08/10, 19:18
dette kunne jeg også tenkt meg. kan du legge ut bilder, så vi får se hvordan det ble? :)

Reppemarkus
19/08/10, 13:35
dette kunne jeg også tenkt meg. kan du legge ut bilder, så vi får se hvordan det ble? :)

Kan se hva jeg får til :)

Reppemarkus
20/08/10, 01:44
Beklager at jeg ikke fikk ut bilder idag, fikk montert Grøftlys så ble en god del kjøring :P