PDA

Vis full versjon : B230ET ryker og soter plugger



visløff
12/08/10, 15:06
hei, nå har jeg omsider fått ut 240`en som jeg har satt ET motor i, men den vil ikke gå på turtall. fikk prøve og kjøre den litt nå men orker ingen ting, den burer og ryker og kommer ikke opp på turtall. pluggene soter den helt til. sjekka med tenningslampe og den viser 10 grader fortenning, stemmer dette eller har fordeleren kommet litt feil nedi? tok også en komp test når den var varm og den viste 10-12bar på alle sylinderene.
Noen som har peiling på dette eller har hatt lingnene feil på sin?

Volvo-Lars
12/08/10, 15:30
Er det K-jetronic ET eller Motronic ET?

visløff
12/08/10, 15:44
Motronic ET

Volvo-Lars
12/08/10, 15:59
Prøvd å bytte LMM? Hadde ca de samme symtomene på min, å da var LMM gåen.

visløff
12/08/10, 16:11
har prøvd og bytte den, må kanskje prøve med en annen, og når jeg dro av kontakten til LMM`en og ga gass så døde den ut bare.

volvo2før
12/08/10, 16:17
Sett på rotor, fordelerlokk og coil?

Volvo-Lars
12/08/10, 16:24
har prøvd og bytte den, må kanskje prøve med en annen, og når jeg dro av kontakten til LMM`en og ga gass så døde den ut bare.

Det med å dra ut sticket til LMM funker kun på biler med F-sprut.

Byttet/sjekket vanntemp føleren til motorstyringa?

visløff
12/08/10, 16:25
følerene har jeg ikke sjekket, og jeg tror jeg må bytte alle sammen, måleren i bilen funker heller ikke og tror den er riktig koblet.

visløff
12/08/10, 18:05
nå har jeg prøvd endel mer, jeg fikk den til og gå veldig bra og virket nesten fint, men sperret en aning kanskje, så stoppa jeg den for å prøve en annen motronic hjerne, men den ville ikke starte med noen av de andre (en automat hjerne og en manuell) så satte jeg i den andre igjen og den ville nesten ikke starte helt til jeg dro av ledningen på LMM, da kom den med engang og jeg satte kontakten i igjen. så kjørte jeg litt mere, funka som før, så stoppa jeg den og venta litt. så når jeg skulle ha den igang igjen så starta den og gikk såvidt rundt til slutt stoppa den. prøvde et par ganger men like dødt, så jeg mistenker at den er tom for bensin. tok å så på pluggene igjen og de er helt svarte, rakk heller ikke og prøve den andre LMM`en før den stoppa helt.