PDA

Vis full versjon : Bytte av radiator 940lt



Lexgtturbo
12/08/10, 13:21
Begynner med mitt første innlegg her.

Jeg har kjøpt meg en 96 mod 940 LT og skulle demontere og rengjøre veivhusventilasjonen. Mens jeg holdt på med demonteringen presterte jeg å legge albuen over flensen på radiatoren, noe som resulterte i at den knakk av. Så nå trenger jeg ny radiator.

Spørsmålet blir derfor, vil en radiator fra Biltema fungere greit eller er det habjakk kvalitet?

Christian
12/08/10, 13:23
Har ingen egen erfaring med biltema sine, men andre mener dem skal være bra. :)

gull pilen
12/08/10, 13:48
mener biltema skal funke helt kanon...
de kommer sikkert fra samme plassen som orginal radiatoren gjør likevel:D

Christian
12/08/10, 13:50
Står helt sikkert Nissens under Biltema merket. :p

Lexgtturbo
12/08/10, 14:00
Takker for raske svar :)

Har da vært på Biltema, og der fikk jeg beskjed om at det ville være bedre å handle inn radiator fra en annen plass... Ærlig selger ihvertfall. Blir vel volvohuggern neste tenker jeg. Bilen det er snakk om har ikke AC, og ser at de fleste radiatorne som selges til 940 er til biler som har AC. Er det noen vesentlig forskjell på disse radiatorne?

Christian
12/08/10, 14:03
Takker for raskt svar :)

Har da vært på Biltema, og der fikk jeg beskjed om at det ville være bedre å handle inn radiator fra en annen plass... Ærlig selger ihvertfall. Blir vel volvohuggern neste tenker jeg. Bilen det er snakk om har ikke AC, og ser at de fleste radiatorne som selges til 940 er til biler som har AC. Er det noen vesentlig forskjell på disse radiatorne?

Biler med ac har vesentlig større radiator.

Sammenligning:

Denne har ac:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/556.jpg

Denne er vanlig (den er lik på alle 2-7-9 serie uten ac)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/562.jpg

Edit: Ser at bildene kanskje ikke viser det så godt, men ac radiatorn har full bredde, og i din bil så slutter den litt inn fra høyre.

Lexgtturbo
12/08/10, 14:28
En bekjent av meg hadde faktisk brukt radiator av rett type liggende i garasjen, så problemet er nå løst. :)