PDA

Vis full versjon : watt link



microplex
11/08/10, 22:57
veit ikke om dette skal ligge under understells delen, men synes det heller mere over til avangsert enn normalt

men kan noen som har greie på WATT LINK forklare hva det er godt for og hvordan man evt monterer det.

vil helst bare ha svar på dette fra noen som veit det. ikke sånn kanksje greie

racing242
11/08/10, 23:06
Kan legge ut bilder av min i morgen.
http://www.youtube.com/watch?v=blDJ-bu3NLo&feature=related
Slik fungerer wattlinken.

microplex
11/08/10, 23:13
Kan legge ut bilder av min i morgen.
http://www.youtube.com/watch?v=blDJ-bu3NLo&feature=related
Slik fungerer wattlinken.

Det hadde vært fint, men hva er den egentlig godt for? hvorfor ha det på en bane bil? hvordan er det og montere? pris? osv

racing242
11/08/10, 23:21
Ser egentlig ikke no behov for det på en banebil jeg heller. Det er nok mest for gutta på skogen. Uten Wattlink vil bilen flytte seg sideveis over bakakslingen ved f.eks ujevnt underlag, med wattlinken vil den fjære rett opp og ned. veldig enkelt å montere litt sveising og tilpassing er det nok. pris husker jeg ikke, men kjøpte komplett sett på www.sellholm.se

kermitt
11/08/10, 23:24
ser ikke helt poenget jeg heller når det er så lett å montere så mye annet som er mye bedre.

microplex
11/08/10, 23:24
Ser egentlig ikke no behov for det på en banebil jeg heller. Det er nok mest for gutta på skogen. Uten Wattlink vil bilen flytte seg sideveis over bakakslingen ved f.eks ujevnt underlag, med wattlinken vil den fjære rett opp og ned. veldig enkelt å montere litt sveising og tilpassing er det nok. pris husker jeg ikke, men kjøpte komplett sett på www.sellholm.se

ok. vil egentlig bare ha et svar på hva det er godt for :)

TvilsomRacing
12/08/10, 01:17
Watt linken sentrerer bakakselen uansett hvor mye bilen fjærer. Er vel egentlig tillegnet rally osv. Der bilene har lang fjæringsvei, dårlige veier og hopp

http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1.gif

MrX
12/08/10, 08:16
Kan også være praktisk om man har store og breie felger og skal senke masse. Med panhard vil dekket kunne bli presset inn i skjermkanten ved flex.

gaupe
12/08/10, 08:24
Ser egentlig ikke no behov for det på en banebil jeg heller. Det er nok mest for gutta på skogen. Uten Wattlink vil bilen flytte seg sideveis over bakakslingen ved f.eks ujevnt underlag, med wattlinken vil den fjære rett opp og ned. veldig enkelt å montere litt sveising og tilpassing er det nok. pris husker jeg ikke, men kjøpte komplett sett på www.sellholm.se (http://www.sellholm.se)

Må jo ha merka forskjell på bilen under fjøring vel?

Joakim-G_R
12/08/10, 09:19
ser ikke helt poenget jeg heller når det er så lett å montere så mye annet som er mye bedre.

Definer "så mye annet", og ikke komfort-bakvogna multilink ?

tyggern
12/08/10, 09:41
Fordelen en at bakakslen går rett opp og ned.
På den måten slipper du at den er med å hjelper til med å styre..
Når bilen skifter fra f.eks full brems til full gass kan du merke at den "flytter" seg og styrer litt, om alt annet er stivt og uten slark..
Den flytter seg faktisk ganske mye fra side til side når det homper litt....

Med wattlink vil du få mer presis styring, mindre sansynlig at det subber i skjermer om du har "breie" hjul.
Du slipper at karrossen flytter seg sideveis over bakhjula og på den måte igjen påvirker vilken retning du må ha på hjulene foran....

Moseby Racing
15/08/10, 10:09
er jo fint med wattlink når du skal senke så ikke akselen flytter seg over til ene siden av bilen!

for kjøpt komplett watt link sett på pedersens-racing koster 3-4 tusen kroner.
også må du jo sveise litt i gulvet.må lage deg ett tårn til feste av den nederste armen.det øverste staget fester du i orginal festet.og for og finne ut hvor langt det lengste tårnet må være tar du mål av lengden på det tårnet som sitter der orginalt og legger i sammen med lengden på propelen på wattlink lokket.dette gjør så du får propelen til og stå rikktig!:)

microplex
15/08/10, 10:20
er jo fint med wattlink når du skal senke så ikke akselen flytter seg over til ene siden av bilen!

for kjøpt komplett watt link sett på pedersens-racing koster 3-4 tusen kroner.
også må du jo sveise litt i gulvet.må lage deg ett tårn til feste av den nederste armen.det øverste staget fester du i orginal festet.og for og finne ut hvor langt det lengste tårnet må være tar du mål av lengden på det tårnet som sitter der orginalt og legger i sammen med lengden på propelen på wattlink lokket.dette gjør så du får propelen til og stå rikktig!:)

Takker mosby'n ;)