Vis full versjon : motor ramme.
tennpluggen
11/08/10, 19:57
hei lurer nå på å lage en ramme jeg kan sette motorer i å koble opp lednings nett så jeg kan starte de i den.
ska bruke travers fra en 240, men lurer på om den m være breiere enn traversen? evnt om noen har bildeav en sånn....
Husk at den må være stødig! Helst lav og bred, spesielt i sideretningene (dit motoren vrir seg). Å bruke en travers fra 240 kan være litt prakke, da det ikke alltid er like lett å få på motorfestene, men helt klart et lettvint valg mtp konstruksjonen.
gull pilen
12/08/10, 10:25
ta en 7-940 travers.. der står motorfestene tilnærmet beint og den er litt breiere enn 240 traversen...
tennpluggen
12/08/10, 14:55
har en te 240 liggende så blir nok å bruke den:P
snakka med en som har jobbe hos anders ringstad å han sa at den de bruker er ikke no brei å ikke festa på no vis å motorene som er testa i den er litt mer hester i enn i hva jeg ska teste men går jo å jekk den fast i no:P
wunder-hansi
12/08/10, 16:06
en bekjent hadde brukte 940 travers;)
dumt jeg aldri tok noen bilder av den..
Hvis motorer bare skal startes så trenger ikke jiggen å være noe særlig stødig. Vi starta en FK motor som sto nesten helt løst på en pall (som svinghjulet subba i når den gikk :D) og den viste ikke tegn til å ville stikke avgårde :). Sier ikke at det er bra, men et spansett eller to over så sitter de.
Blir noe annet om motorene skal bremses.
Er dette noe du skal gjøre litt inniblandt så er det bare å skru en travers fast i en liten ramme på hjul som du sveiser sammen eller noe i den duren. Pluss et bakre feste eller noe den kan hvile på siden motoren er løs frem og tilbake uten noe i bakkant. Sparer fort litt tid på å ordne seg litt sånn når man skal holde på med sånt litt.
Eller i et vanlig motorstativ.
Har brukt det flere ganger og det fungerer veldig bra.
tennpluggen
12/08/10, 22:26
kommer nok te å bli brukt en del ja derfor jeg ska lage plate får å koble opp lednings nett på...
tenkte ut i sta å lage fester te radiator å... så det går å ruse den litt...
skal legge ut bilder av den etter hvert hente fram travers i dag, ska vaske den på jobben i morra å begyne å måle div ting:P
ja er kjekt å ha er litt lei å sette i motorer for å så finne feil å måtte ta den ut igjen:P
tennpluggen
14/08/10, 23:13
har målt å styra i dag å funnet ut at en firkanta ramme på 1*1meter er passe stort:P
Joakim-G_R
15/08/10, 00:56
Jævelig praktisk om du skal reise og bremse motoren. At du får starta og sjekka at alt er tett, og at alt fungerer, ellers flyr timene fort i benken, og det er IKKE billig...
tennpluggen
16/08/10, 19:13
nettopp:P å hvis du har overhalt en motor så er det jo mye lettere å sette den i ramma må teste den før man setter den i bilen:P
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.