PDA

Vis full versjon : Sjev girkasse...



christoffera
11/08/10, 18:25
For noen uker siden begynte jeg å merke at motorfestene begynte å ta kvelden... og de ble ikke bedre med tiden.
I går var jeg ute å sladda en del... (masse regnvær :D)
Og jeg tror ting forflyttet seg litt etter det, for i dag morges da jeg skulle ut en tur så jeg at girspaken var veldig mye mer mot høre side, så jeg tipper at girkasseopphenget er gåent, eller andre fester til girkassen

Noen som har opplevd liknende?

Har ikke sett under enda... men tenker å fyre den opp på en bukk å ta en titt.
Nye motorfester er kjøpt

Morgis
11/08/10, 18:55
er vel motoren som har velta litt :)
Motorfestene som er helt ødelagte antar jeg.

PekaillVolvo
11/08/10, 19:33
Jeg la inn femtegiret omtrent midt ute på "passasjersetegulvet"... Så når motoren "velter", gjør også girkassen det.

Fikk på nye motorfester i går, og nå holder giret seg innen midtkonsollen mer eller mindre...

christoffera
11/08/10, 22:30
ok, men da er det nok bare motorfestene.
synd jeg ikke får tid til å bytte dem før neste uke...

Takk for svar!

trykktestet
12/08/10, 02:40
Ja, har kjørt rundt med løs motor etter at begge festene røk..

Og hvis du fortsetter å herje kan du ta med deg slangene til varmeapparatet og få ledningsbrudd på diverse drit.. Det klarte jeg :D

gaupe
12/08/10, 08:43
Girkassefeste må byttast samtidig som motorfester, elles går motorfesta etter kort tid etterpå. I dette tilfellet høres det ut som girkassefeste også er gåen.

Joakim-G_R
12/08/10, 09:16
Girkassefeste må byttast samtidig som motorfester, elles går motorfesta etter kort tid etterpå. I dette tilfellet høres det ut som girkassefeste også er gåen.

Det kan jeg vel forsåvidt nesten bekrefte, da jeg bytta begge motorfestene mine men ikke girkassefeste, kjørte litt på veien og en dag på rudskogen, og når jeg satte bilen på bukker og heisa ut motoren slapp jeg å skru ut no motorfester iallefall.. Ryki tvers av gitt..

christoffera
12/08/10, 12:55
ok. Greit å vite
Da går jeg til innkjøp av det og så bytter jeg det i samme slengen