PDA

Vis full versjon : Flytte svinhjulssensor frampå motor, hur?



ArneR
11/08/10, 00:02
Vil ha lettere svinghjul enn det forbaskede 12,5 kilos enkelmasse-droget som jeg har, men da har vi det velkjente problemet med svinghjulssensoren..

Nå har jeg lest at det anbefales en annen sensor enn den vi har på rødblokkene våre, fordi den er for grov til å lese av skikkelig på et lite 60-2 hjul montert på svingningsdemperen.

I den forbindelse ble det vel nevnt sensoren som står på biler med edis..

Men det var jo dette med kontakten på denne sensoren, men det går kanskje an å gjøre om?

Noen som har noen tips?

Blir ikke lenge til jeg går for datasprut nå kjenner jeg.. :p

gull pilen
11/08/10, 11:51
jeg spurte litt rundt om dette for en stund siden å fant ut at man bør bytte til alu reimhjul siden det orginale kan flytte litt på seg... og det lages visst ferdige braketter til dette og som bare må modifiseres litt...
fikk en melding på hva lundquist her på forumet hadde tenkt å bruke å mener det havnet på 2000 en plass for alu reimhjul og feste brakett til giver... kan se om jeg finner meldingen...:D

gull pilen
11/08/10, 11:53
Hei igjen, jeg har ikke laget ett feste enda. men skal sikkert lage en brakett der servopumpen satt (jeg har ikke servopumpe på motoren lenger)

delene koster:
Reimhjul på veiv 1175,-
Trigger 60-2 396,-

på KMtechnics.no

Mvh Lindquist

så skrev han til meg at wetterhus racing kansje sku lage holderen til giver for han...

ArneR
11/08/10, 12:27
Aluminiums svingningsdemper har jeg allerede, så den er vel grei. Men det var det med hvilken sensor man kan bruke, og hvordan man skal få skjøtet på ledningen til denne.

Jeg bruker vanlig LH2.4 til motorstyringen.

Ekren
11/08/10, 17:07
Er en som heter TORE som var på vf, som gjorde dette mener jeg.

OlavS.
15/08/10, 14:05
synes å huske at det var nevnt en eller annen ford sensor, med høy nok polaritet. mulig det var mondeo?

tennpluggen
16/08/10, 21:31
ja er mondeo man kan ta sensor fra. mener å huske kontakten passer emn skal ikke si no helt sikkert.