Vis full versjon : Irriterende pipelyd!
Drit irriterende pipelyd når jeg bremser, har sjekker bremseklossene å skivene
Å de er fine, så hva kan det være?
Og det varierer fra foran/bak/begge steder :P
Har også prøvd bremsen i bånn fra 110 km/t
Noen som har noen tips?
veit ikke sikkert, men det er noe jeg hørte for leeenge sida, da jeg først lærte å skifte klosser på 850. rundt klossene sitter det en liten blekk plate, for å holde klossen rolig når du ikke bremser, uten denne kommer fort pipinga...
alt dette er fra baki hukommelsen, og er godt mulig feil, men er jo verdt å skjekke.
Noen klosser piper mer enn andre.
Men som mrstfu nevner, så får man noen plater som man kan plassere mellom kloss og stempel for å unngå vibrering (piping)
Men som mrstfu nevner, så får man noen plater som man kan plassere mellom kloss og stempel for å unngå vibrering (piping)
Dette skal jeg sjekke opp! =)
Kobber-/alupasta?
copperhead pasta er kongen. pass på å ikke få på skiver eller klosser. da går det glatt :D hylinga forsvinner for sesongen ( vinter, sommer) Smøre på ny hver sesong. Enkel jobb.
hadde jeg rett? killer. nesten første gang.:D:D
copperhead pasta er kongen. pass på å ikke få på skiver eller klosser. da går det glatt :D hylinga forsvinner for sesongen ( vinter, sommer) Smøre på ny hver sesong. Enkel jobb.
Hvor skal jeg smøre dette hen?
Baksiden av klossene (der skriften/produsent-logoen står). :)
Skal jeg kline sånn gørr der, så vil det evt gå vekk? :P
Bruker vanligvis det ja. ;) Har ihvertfall hjulpet ved flere tilfeller både på 240-en, V40-en, og nå også V70-en vår.
Pipingen er egentlig ørsmå bevegelser/vibrasjoner i klossen når den presser mot skiva. Disse vibrasjonene blir dempet av "gørra" når caliperen presser klossen mot skiva. Beste forklaringen jeg får til.
I noen/flere(?) tilfeller får man også med en tynn gummiplate som skal ligge mellom kloss og caliper i stedet for pasta, men mange putter på pasta i tillegg.
kk detta skal jeg teste til mandag :D takk for svar
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.