PDA

Vis full versjon : Irriterende pipelyd!



v70dude
10/08/10, 23:14
Drit irriterende pipelyd når jeg bremser, har sjekker bremseklossene å skivene

Å de er fine, så hva kan det være?

Og det varierer fra foran/bak/begge steder :P

Har også prøvd bremsen i bånn fra 110 km/t

Noen som har noen tips?

mrstfu
11/08/10, 04:53
veit ikke sikkert, men det er noe jeg hørte for leeenge sida, da jeg først lærte å skifte klosser på 850. rundt klossene sitter det en liten blekk plate, for å holde klossen rolig når du ikke bremser, uten denne kommer fort pipinga...



alt dette er fra baki hukommelsen, og er godt mulig feil, men er jo verdt å skjekke.

Morgis
11/08/10, 07:16
Noen klosser piper mer enn andre.
Men som mrstfu nevner, så får man noen plater som man kan plassere mellom kloss og stempel for å unngå vibrering (piping)

v70dude
11/08/10, 10:10
Noen klosser piper mer enn andre.
Men som mrstfu nevner, så får man noen plater som man kan plassere mellom kloss og stempel for å unngå vibrering (piping)

Dette skal jeg sjekke opp! =)

delodur
11/08/10, 12:51
Kobber-/alupasta?

855 tdi
12/08/10, 21:34
Kobber-/alupasta?

copperhead pasta er kongen. pass på å ikke få på skiver eller klosser. da går det glatt :D hylinga forsvinner for sesongen ( vinter, sommer) Smøre på ny hver sesong. Enkel jobb.

mrstfu
13/08/10, 06:54
Noen klosser piper mer enn andre.
Men som mrstfu nevner, så får man noen plater som man kan plassere mellom kloss og stempel for å unngå vibrering (piping)

hadde jeg rett? killer. nesten første gang.:D:D

v70dude
13/08/10, 09:46
copperhead pasta er kongen. pass på å ikke få på skiver eller klosser. da går det glatt :D hylinga forsvinner for sesongen ( vinter, sommer) Smøre på ny hver sesong. Enkel jobb.

Hvor skal jeg smøre dette hen?

delodur
14/08/10, 14:35
Baksiden av klossene (der skriften/produsent-logoen står). :)

v70dude
14/08/10, 15:39
Skal jeg kline sånn gørr der, så vil det evt gå vekk? :P

delodur
14/08/10, 22:11
Bruker vanligvis det ja. ;) Har ihvertfall hjulpet ved flere tilfeller både på 240-en, V40-en, og nå også V70-en vår.

Pipingen er egentlig ørsmå bevegelser/vibrasjoner i klossen når den presser mot skiva. Disse vibrasjonene blir dempet av "gørra" når caliperen presser klossen mot skiva. Beste forklaringen jeg får til.

I noen/flere(?) tilfeller får man også med en tynn gummiplate som skal ligge mellom kloss og caliper i stedet for pasta, men mange putter på pasta i tillegg.

v70dude
14/08/10, 22:54
kk detta skal jeg teste til mandag :D takk for svar