PDA

Vis full versjon : ISOFIX ettermontering XC-70



mhane
10/08/10, 13:05
Er det noen som har ettermontert isofix fester her inne?

Har bestillt ettermonterings sett for høyre side bak og tenkte å montere selv.

Har integrerte barneseter for de litt større, kan dette kludre til monteringen?

Regner med dette bør være grei skuring, men hvis det er noen som har tips er det bare å sette seg ned å skrive.


Mvh Magne

gaupe
10/08/10, 13:07
Er vel berre ein brakett med to skruar, så burde ikkje skape noko komplikasjonar. Eg har integrerte barneseter bak og isofix.

mhane
10/08/10, 21:09
Ok, takker.

Da satser jeg på at det går greit, var forresten hyggelig pris på disse delene.
Må betale rundt 275 kroner og hadde egentlig forventet minst det dobbelte.

gaupe
11/08/10, 08:53
Ok, takker.

Da satser jeg på at det går greit, var forresten hyggelig pris på disse delene.
Må betale rundt 275 kroner og hadde egentlig forventet minst det dobbelte.

Ein får positive overraskelsar innimellom på slike delar :)

ebrusveen
12/08/10, 21:15
På BMW 3-serie kostet denne ettermonteringen ca 18000 leste jeg her om dagen :) Måtte kjøpe nye bakseter.

neris
15/08/10, 15:41
Har ettermontert dette. Det er sinnsykt enkelt.. bare å skru det ene fast.. den andre må du løsne på beltefestet.. å montere den i samme bolten.. meget easy!!

runepv50
22/08/10, 21:34
Ettermonterte slike i en V50 jeg hadde, veldig greit....bare ta ut setene i den og montere inn festet med 2 bolter.

mhane
23/08/10, 10:38
Kan bekrefte at dette var en enkel jobb.
Med momentnøkkel og noen piper så er dette gjort på 10 minutter.
Nå er barnesetet på plass. (maxi cosi cabriofix)

Kan legge til at jeg syntes det var vel anvendte penger å kjøpe med en plastguide hos Volvo (kostet vel ikke 50 kroner engang) da det så litt proffere ut, enn med de guidene som fulgte med barnestolen.

scania164
31/08/10, 20:28
Hei
Eg har veldig lyst på isofix fester til min xc70, kor kjøper eg d?

Mr. RAH
31/08/10, 20:48
Kan bekrefte at dette var en enkel jobb.
Med momentnøkkel og noen piper så er dette gjort på 10 minutter.
Nå er barnesetet på plass. (maxi cosi cabriofix)

Kan legge til at jeg syntes det var vel anvendte penger å kjøpe med en plastguide hos Volvo (kostet vel ikke 50 kroner engang) da det så litt proffere ut, enn med de guidene som fulgte med barnestolen.

Delenummer hadde vært kjempe, på fester og plastguider.

mhane
01/09/10, 19:52
Kan legge ut delenummer her når jeg får sjekket de opp, men er bortreist en ukes tid så hvis noen andre har det for hånden så går det raskere.

mhane
05/09/10, 22:38
Delenummer

VO 30767764 Feste Pris 236,64 (bak passasjersete)
VO 9488822 Kåpe Pris 91,70

jijohans
06/09/10, 08:31
Passer dette festet til alle v70 fra 2000 og opp?

Svein-Roe
11/08/11, 13:30
Passer disse på min XC70 2002 modell.... Må ha d klart til januar :-)

gaupe
11/08/11, 13:32
Passer disse på min XC70 2002 modell.... Må ha d klart til januar :-)

Ja, er likt på 2001-2007

Svein-Roe
11/08/11, 13:35
Flott, da blir fruen glad :-)

GMV
11/08/11, 21:50
Konge! Skal bestille til nybilen jeg også.

Jorn
11/08/11, 23:09
Hei,
litt erfaring fra min ettermontering av ISOFIX og bruk av barnesete i V70 2005:
Installerte isofix til barnesetet (Maxi cosi cabriofix). Erfaring etter nokre mnd i bruk er at ISOFIX festet er veldig lavt plassert, som igjen gjer at basen til bilsetet får ein litt skrå vinkel. Dette medførte at junior vart sittande med hovudet litt framover - istedenfor å få støtte fra bilsetet.
Det vart ein del skriking på biltur i ein periode - heilt til eg festa base med bilbeltet. Vinkelen mellom setet og basen vart då redusert, og junior satt mykje betre med hovudet godt bakover.
Har også testa dette på Audi A4 isofix. Der er festen litt høgare, som igjen gjer at vinkel på barnestol blir litt bedre.

Andre som har erfaringer med dette?

Mr. RAH
12/08/11, 08:59
Hei,
litt erfaring fra min ettermontering av ISOFIX og bruk av barnesete i V70 2005:
Installerte isofix til barnesetet (Maxi cosi cabriofix). Erfaring etter nokre mnd i bruk er at ISOFIX festet er veldig lavt plassert, som igjen gjer at basen til bilsetet får ein litt skrå vinkel. Dette medførte at junior vart sittande med hovudet litt framover - istedenfor å få støtte fra bilsetet.
Det vart ein del skriking på biltur i ein periode - heilt til eg festa base med bilbeltet. Vinkelen mellom setet og basen vart då redusert, og junior satt mykje betre med hovudet godt bakover.
Har også testa dette på Audi A4 isofix. Der er festen litt høgare, som igjen gjer at vinkel på barnestol blir litt bedre.

Andre som har erfaringer med dette?

Hadde samme setet Maxi cosi i min V70N før den ble solgt, jeg hadde ikke problem med at minsten satt med hodet forover, har også hatt det setet i en peg. 5008 samme der satt fint i(har brukt setet uten ISOFIXen også og skal være enig i at setet fikk en mye finere vinkel), men ser problemet, for i den nye V70'en 2011 modell, så har jeg kjøpt nytt sete Besafe Combi X3(eller hva det heter) der får jeg det problemet med at festet/vinkel på setet skulle vært endret, enda barne setet har tilt og den er tiltet maks enda henger han med hodet spes når han sovner, ender som regel med at jeg må sitte og passe på at hodet ligger inntil setet, i oppover bakker og svinger er dette ett problem. Vet ikke om man kan justere disse festene litt eller hva man kan, er vel ikke så lett all den tid setet skal stå ned på seteputen i bilen.

kjellball
12/09/11, 12:59
Hei,

Jeg har en 2001 mod V70, hvor kjøper man dette isofix ettermonteringskit'et? Direkte fra Volvo? Var det noe krav til moment når man skrur det til?

neris
13/09/11, 19:58
direkte fra volvo.. er mer en anbefaling hvor mye moment man skal ha..

jijohans
21/09/11, 23:04
Hvilket barnesete anbefaler dere for å ha med ISOfix i v70n? Fra 2år og opp...

jijohans
10/10/11, 13:56
Da var det montert, easy peasy..:)

SnurrDass
22/07/12, 20:52
bestilt her også..

mhane
28/07/12, 23:08
Da har jeg også montert isofix venstre side bak.

Like enkelt å montere, og like billige deler som da jeg startet tråden.

Jeg har kjørt med maxi cosi og besafe. Når det gjelder vinkelen på besafe, så jekker jeg setet godt fra bakseteryggen med den integrerte jekken og da er vinkelen ok når man tilter setet maks.

Svein-Roe
08/08/12, 07:59
D va lett å montere. Umulig å montere barnestolen feil no :-)