PDA

Vis full versjon : Reg-rem på 96 mod 850 T5



Karlsen88
09/08/10, 19:42
Noen som har peiling på om det virkelig trengs noe spesial verktøy for og bytte registerreim på T5 20v-motor??

Ser det ligger en How-to her på forumet, der står det att man trenger noe spesial-verktøy.. Men er dette noe man MÅ ha for og bytte?


Og er dette en "vanskelig" jobb kontra og bytte reg reim på B230-motor foreksempel?? :rolleyes:

Hvor lang tid tar det eventuelt??

julen
09/08/10, 19:51
trenger ikke noe spessialverktøy, jeg har vertfall aldri brukt det. ikke vanskelig og tar ikke så lang tid.

Karlsen88
09/08/10, 20:12
trenger ikke noe spessialverktøy, jeg har vertfall aldri brukt det. ikke vanskelig og tar ikke så lang tid.



Åssen er det med merking til timing og slik? Lett og se, skjønne?

julen
09/08/10, 21:57
Åssen er det med merking til timing og slik? Lett og se, skjønne?

lett og sjønne det ja. merkene på kammene må stemme med merket i plastkåpa(hakk til hvert drev) åsså må det stemme med merket på veivakslingen. merket på veiva er veldig vanskelig og se. merke som er på drevet vises kanppt.

_tormod_
09/08/10, 22:04
Eller så tar vi 1899,- for å bytte rem. Da er rema inkl. Strammehjulet, evnt vannpumpe og utvendig rem kommer i tilegg.
Er heller ikke noen stor kunst å bytte på disse selv om du har skrudd litt og vet hvor viktig det er at merkingene stemmer

Karlsen88
09/08/10, 22:10
Eller så tar vi 1899,- for å bytte rem. Da er rema inkl. Strammehjulet, evnt vannpumpe og utvendig rem kommer i tilegg.
Er heller ikke noen stor kunst å bytte på disse selv om du har skrudd litt og vet hvor viktig det er at merkingene stemmer

Mye blir det ekstra for evnt vannpumpe og utv reim og strammehjul? Det må byttes det og så...

Morgis
09/08/10, 22:24
veileder:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=8929

ola normann
09/08/10, 22:39
På min 98 v70 2,5l 10v måtte jeg ta av reimhjulet til multireim på veiv, det var ikke mulig å få regreimen av pga en "tapp" som stakk ut av oljepumpen på innsiden/undersiden av reimhjulet.

Til dette trenger mann ett eller annet for å holde fast reimhjulet mens man løsner senterbolten.

I haynes boka til 850 sto det ingenting om reimhjulet
I vadis sto det ingenting om reimhjulet (v70)
I haynes boka til v70 sto det at reimhjulet måtte av