PDA

Vis full versjon : For lite bensintrykk på B230FK, har bare såvidt 2bar



Jack89
09/08/10, 19:27
Har byttet motor til B230FK fra B230F med benix/regina ledningsnett...etter montering fungerte bilen greit, bare ørlitt fjusk på fullt pådrag av å til, men dette forverret seg å da jeg skulle fylle full tank etter litt herjing startet ikke bilen i det hele tatt. Jeg har kun pumpe i tanken, ikke under, byttet den i tanken med en fra biltema som passet med ørlitt modifikasjon men jeg har fortsatt bare 2bars trykk. Orginalt skal det være rundt 3 hværtfall. Har også byttet filteret under bilen uten resultat. MÅ det monteres pumpe under også hvis en bygget har bygget om til FK? Har kjøpt Bosh 044 og en "Vanlig" fra biltema til å ha under. Er svært takknemmelig hvis noen har noe fornuftig svar på problemet mitt :-) SKal straks på prøvejobbing i stavanger så hadde vært greit med bil.

På Forhånd Takk!!

ChrML
09/08/10, 19:29
Ville kjøpt en skikkelig pumpe å ha nedi tanken. B230FK biler har jo originalt kun en pumpe i tanken. Men det må såklart være en trykkpumpe som sitter i tanken, ikke en matepumpe (som sitter før trykkpumpe på biler med pumpe midt under blen også).

Regner med du har byttet til B230FK BTR og hvis det er forskjell? Den skal regulere til 3 bar uten vakumslangen i. Gjør den ikke det så er det noe galt med den eller så klarer ikke pumpa å presse nok.

Det er forresten ikke bra å kjøre rundt med for lite bensintrykk. Glad jeg ikke skal kjøpe mye av bilene som går rundt :p.

Jack89
09/08/10, 20:58
Loffer bare på 3000rpm så de går bra men, er regulator fra fk motoren ja..har nappet av vakuumslangen for å få maks trykk på bensinen men det hjalp ikke

ChrML
09/08/10, 21:17
Loffer bare på 3000rpm så de går bra men, er regulator fra fk motoren ja..har nappet av vakuumslangen for å få maks trykk på bensinen men det hjalp ikke
Ikke så rart at det ikke hjelper. Bensintrykket synker kun på tomgang med vakum i innsuget med slangen tilkoblet. Dysene spruter bensin inn i innsuget. Hvis det er -0.8 bar "vakum" i innsuget og 3 bar bensintrykk så blir det 3.8 bar over dysene. Derfor regulerer den ned til 2.2 bar i det tilfellet så det fortsatt er 3 bar over dysene.

Tenk deg med 1 bar ladetrykk. Da har du plutselig kun 2 bar over dysene med BTR frakoblet. I motsetning til vanligvis ville du hatt 4 bar bensintrykk, altså 3 bar over dysene pga 1 bar i innsuget, altså samme som på tomgang.


Som sagt, sjekk BTR-en og at du har montert en trykkpumpe og ikke en matepumpe.

gasgasboy
09/08/10, 22:06
Når du monterer en bensinpumpe, som f.eks når man trimmer og må ha større dyser og alt, så er det jo greit med en ordentlig bensinpumpe .. Hvor monteres denne i det tilfelle ? Ser turbotrimming annbefaler den til 300 hk oppsettet sitt :)

Har desverre ingen innspill å komme med innen dette her .. Har bare en ca orginal 940 turbo som ikke er bytta motor på eller noe jeg :p

Shaiko
09/08/10, 22:14
prøv og "knekk" retur slangen din mens du måler bensin trykket.se om du da får høyere trykk. hvis du ikke får det så er det mulig et tett bensin filter, eller en bensinpumpe.

øker trykket så er btr`n din gått over =)

The Sven
09/08/10, 22:43
ChrML:

Hvordan i allverden kan du mene at bensintrykket blir høyere fordi det er vakum i innsuget (om ikke vakumslangen er tilkoblet)? Og ikke minst lavere når det blir trykk i innsuget....:O Her er det et eller annet som gikk galt.

Dessuten skriver han at regulatoren er fra FK. Og uten vakum på regulatoren skal han ha 3 bar på fuelrailen.

The Sven
09/08/10, 22:50
Etter å ha lest innlegget ditt et par ganger til tror jeg kanskje jeg skjønner hva du mener, (du prøvde å forklare HVORFOR regulatoren senker trykket ved vakum og øker det ved ladetrykk) men allikevel skal det vel være 3 bar på fuelrailen på tomgang uten vakum tilkoblet. (selv om det er f.eks 0,6 bar vakum i innsuget) Så det er et eller annet jeg ikke helt får til å gå opp allikevel:S

Shaiko
09/08/10, 23:10
Hvis det er -0.8 bar "vakum" i innsuget og 3 bar bensintrykk så blir det 3.8 bar over dysene,

kan hende han har tatt styrepilsen for kvelden. men jeg har ikke lov til og diskutere. har bare lov til og le for meg selv. da slipper jeg klager.

jeg vet jeg er slem

The Sven
09/08/10, 23:14
Hehe. Jeg tror han mener at det reduserte mottrykket gir fløde som om dysene ville hatt 3,8 bar ved 0 bar i innsuget. At det blir høyere trykk over dysene er iallfall i beste fall litt på trynet.

ChrML
10/08/10, 05:32
kan hende han har tatt styrepilsen for kvelden. men jeg har ikke lov til og diskutere. har bare lov til og le for meg selv. da slipper jeg klager.

jeg vet jeg er slem
Hva er det du ler av da isåfall? Mener du at hvis du har -0.8 bar i en tank, en restriktor imellom (en dyse) og 3 bar i en annen tank. Så har du ikke 3.8 bar målt over dysene mener du? Altså 3.8 bar trykkforskjell.

Det er trykkforskjellen dysene jobber med. De skal sprute inn i en trykksatt/vakumsatt tank. Da må bensintrykket øke/minke like mye som trykket i tanken for at trykket over dysene skal være konstant. For at de skal flowe like mye per tidsenhet uansett hvilket trykk du har i innsuget sånn at styresystemet har en konstant cc/min å regne åpningstider utifra og dysene hele tiden har optimalt sprutbilde.


Poenget er at trådstarter trodde man kunne nappe av vakumslangen til BTR-en for å få mer bensintrykk og mer bensin ved WOT. Det er riktig at den får høyere bensintrykk på tomgang og med vakum i innsuget, men med en gang han får turbotrykk så er det katastrofe...

Modalen
10/08/10, 08:40
kan hende han har tatt styrepilsen for kvelden. men jeg har ikke lov til og diskutere. har bare lov til og le for meg selv. da slipper jeg klager.

jeg vet jeg er slem

Men du som er rakettforsker vet da vel hvorfor man har bensintrykksregulator på port-injiserte innsprøytningsanlegg? :rolleyes:
Hele poenget er da å holde en jevn trykkdiff mellom port og bensintrykk.

ChrML
10/08/10, 14:49
Spørs om han hadde tatt seg mer enn en styrepils... Trenger ikke akkurat å være rakettforsker for å forstå seg på relative trykk og bensintrykksregulatoren :rolleyes:.