PDA

Vis full versjon : Ombygning Manuell AC til ElektroniskClimateControll



Magnus Hagtvedt
09/01/10, 23:33
Som topic.
Jeg har planer om ombygning man AC til ECC. Og siden anlegget allerede har vacuumstyringerne og alt, så det er vel ikke mer enn selve styringen. Med temperatursensorene jeg trenger, hvis jeg har skjønt tingene rett?

Noen som har gjort dette jobben?

Sitter å ser på diverse koblings-skjemaer på det elektriske. Og det skal nok være overkommelig. Men er det greit å bruke samme ventilasjonsanlegg?
Har sitti å studert litt på noen vadis bilder, og jeg syntes det ser relativt likt ut, med små modifikasjoner blandt annet der motstandene byttes med vifteregulatoren. Men

Solsensor står i høyre høytalerdeksel.
Inne temperatursensor står i taklampa, med vakuum slange til innsug.
Sensor for inntaks/uteluft står mellom vifta og evaporator/fordamper.
Det står også kjølevæsketemp føler, hvor er denne plassert? Langs galleriet der de andre er plassert?

Noen innspill/råd?

ChrML
10/01/10, 22:30
Kjølevæsketemp er plassert i midten der hvor varmeregisteret sitter under.

Etter det jeg har hørt så er det bare å bytte hele ledningspakka som sitter på ventilasjonsenheten. Da havner pluggen til solføleren i høytalerdeksel på riktig sted og alt det andre skal være plug & play. Ledning til tempføler i tak må du legge opp selv, men kjøp ledningen fra B- stolpe til taket hos Volvo (120 kr) sånn at du får med pluggen som skal inn på taklyset.

Magnus Hagtvedt
11/01/10, 07:45
Takk for svar.

Jeg har et komplett hovedledningsnett fra en 96mod 940 med ECC, så har studert litt på dette. Den strømenheten som styrer vifta er jo litt større en formotstandene, men ser ut på VADIS bildene som om denne står på samme sted. stemmer det? I så fall, er det bare å modifisere hullet? Evt kjøpe/skaffe nedre plastikk del på viftehuset. (Noen som har bilde av denne ? ) :)

Bør vel også bytte taklampe til den som er beregnet til føleren.

Jeg skal opp på Volvo etterpå så da skal jeg forhøre meg litt om priser og tilgjengelighet på diverse.

ChrML
12/01/10, 15:56
Du må bytte taklampa :). Sånt koster skjorta på Volvo, er vel over 1000 lappen mener jeg å huske kun for temp sensoren uten lampa.

Bestill alt brukt fra Sverige, da koster det en 50- lapp :).

Magnus Hagtvedt
12/01/10, 16:22
Sant nok, blir nok til det, eneste jeg trenger er følerene+taklampa, og selve panelet, har vakuumsolenoidene, viftestyringen og diverse dritt fra et ledningsnett som ligger og slenger her.

PS ledningsnettet til B-stolpen kostet svinmye på Volvo, 820,- eller noe i den duren. Noen steder å anbefale? Som kanskje sender til Norge også? :p

ChrML
12/01/10, 17:20
Sant nok, blir nok til det, eneste jeg trenger er følerene+taklampa, og selve panelet, har vakuumsolenoidene, viftestyringen og diverse dritt fra et ledningsnett som ligger og slenger her.

PS ledningsnettet til B-stolpen kostet svinmye på Volvo, 820,- eller noe i den duren. Noen steder å anbefale? Som kanskje sender til Norge også? :p
Ledningen fra B- stolpen og til taklampa koster bare litt over 100 kr. Hva skal du med ledningsnettet i B- stolpen/dørstokken? Den trenger du siden det er spesiell plugg inn på taklampa. Blir ikke noe tøft å bare lodde det på hvis du skal ha det ordentlig.

Magnus Hagtvedt
12/01/10, 17:52
Det var i alle fall den vi fant i VIDA, som gikk fra kontakten i B-stolpe til taklampe for ECC modeller. Jeg ønsker selvfølgelig å få det best mulig. Har du delenr på den delen du tenkte på da?

ChrML
12/01/10, 19:03
Cable harness interior light (with automatic climate): 9128937

Magnus Hagtvedt
12/01/10, 22:04
Ok, den vi kom fram til het 9139716. Men da skal jeg ringe opp å få denne bestilt etterhvert