PDA

Vis full versjon : V70 - Alarm som utløses i tide og utide



TurboNoob
08/08/10, 20:44
Har en 2004 V70 D5 AWD som alarmen utløses stadig vekk.
Har en melding om at Alarmssystem må ha service, men den fungerer jo stort sett som normalt. Skal ha service på bilen i løpet av september, så får sjekket det også da.
Jeg spurte på lokale Volvo-verkstedet om problemet, og fikk til svar at det antagligvis var bevegelssensoren som er synderen. De ba meg trykke på en knapp i dashen med bilde av en bil og 3 streker på før jeg låste bilen, for da slåes bevegelssensoren av.
Jeg ar prøvd dette en rekke ganger etterpå, men det virker ikke som det hjelper noe særlig. Alarmen utløses en gang imellom likevel.
Eneste som er sure thing for at alarmen ikke skal utløses er å låse bilen med nøkkelen.

Noen som har vært borti lignende? Eventuelt hva er årsaken?

aarnes
09/08/10, 08:40
Høres ut som en sensor ikke fungerer som den skal ja.
Fikk du forsøkt med å trykke på midlertidig sensorutkobling? (bilen med tre streker)
Denne skal du trykke og holde inn med tennina i hakk 2, da får du melding i kjørecomputern som det står "Reducerad skydd" eller noe, så skal du bare skru av tenninga på vanlig måte.

Morgis
09/08/10, 09:34
kan være så mange sensorer som kan tulle.
Kan være alt i fra panserlås, til bevegelsessensor i kupe, til tiltsensor....
Kobles bilen til dataen, kan dem på verkstedet se hvilke sensorer som utløses.

Men på eldre volvoer så skal man kunne telle blinkesignaler på alarmLEDen på dashbordet. De blinkesignalene forteller hvilken sensor som er utløst.
Kan det være den funksjonen er bevart på nyere volvo slik at du kan finne ut feilkilden selv?

TurboNoob
09/08/10, 18:25
Høres ut som en sensor ikke fungerer som den skal ja.
Fikk du forsøkt med å trykke på midlertidig sensorutkobling? (bilen med tre streker)
Denne skal du trykke og holde inn med tennina i hakk 2, da får du melding i kjørecomputern som det står "Reducerad skydd" eller noe, så skal du bare skru av tenninga på vanlig måte.

Ja, har prøvd det flere ganger, men har ikke hatt på tenninga. Har bare trykket på den før jeg går ut av bilen. Lampen i knappen har begynt å lyse.

Var ute og prøvde som du skreiv nå, så får vi se om det funker.

mister j
11/08/10, 22:01
Har en taksensor om det er den som er kaputt :D
Send meg en PM om interesse...

gunnargt
12/08/10, 08:55
Er også mulig at batteriet i hornet ditt har tatt kvelden. Da får du den feilmeldingen og alarmen går i tide og utide. Prøv å ta sikringen til hornet,da tuter ikke bilen når alarmen går. Står da bare å blinker med varselblink. Hvis alarmen ikke går når sikringen til hornet er fjernet er feilen hornet. Har akkurat hatt samme feilen på min og har også et horn til overs hvis det trengs

Tore
12/08/10, 09:29
På V70 mk I har jeg vært borti falsk alarm pga "følsom" kupelysbryter i en av dørene eller bakluke; vet ikke om det er samme prblem på V70N men det hender at kupelyset kan ha problemer meg å slukke når døren lukkes. Finnes egen sak på tips-triks siden for dette. Om kupelyset slukker er det likevel liten klaring i mikrobryteren, og litt rugging, vind etc vil fort kunne gi ett lite flash i kupelyset og døren detekteres som åpen. Hatt dette problemet på min, men det er ett skudd i blinde da jeg ikke vet om V70N kan ha tilsvarende problem.

At problemet uteblir når du låser bilen med nøkkel skyldes vel at det ikke aktiverer alarmen?