PDA

Vis full versjon : god lukt inne i bilen!?



lyngen
08/08/10, 18:08
hva skal jeg gjøre får å få god lukt inne i kupeen, nå lukter det fest, karsk, fuss å ja hele pakka!
helst ikke wounderbaum!!

volvoRsport
08/08/10, 18:10
Skikkelig vask og evnt. rens av tekstil.

ChrML
08/08/10, 18:14
Skikkelig vask og evnt. rens av tekstil.
Enig! Støvsuge og så skikkelig rens av all tekstil. Så Armorall wipes på alt av deksler! Gjerne pelle ut seter og støvsuge/vaske på undersiden og.

lyngen
08/08/10, 18:41
ok, får sette dama mi på den jobben :)

henrik940
08/08/10, 18:44
ok, får sette dama mi på den jobben :)

Det har jeg prøvd.. Nada suksess :p

Tonytic
08/08/10, 20:13
Det har jeg prøvd.. Nada suksess :p

så sant! har prøvd det jeg også :p

hogst
09/08/10, 12:43
poppy...?

volvoRsport
09/08/10, 16:21
poppy...?

Han vil jo ha god lukt i bilen, ikke ha inn ennå mer dritt lukt.

Øyvind G
09/08/10, 16:33
autoglym odor eliminator

http://www.performancemotorcare.com/acatalog/Odour_Eliminator_z.jpg

den lukter litt de første dagene også går den over til litt mere anonym "nybil-lukt"

lyngen
11/10/11, 21:46
autoglym odor eliminator

http://www.performancemotorcare.com/acatalog/Odour_Eliminator_z.jpg

den lukter litt de første dagene også går den over til litt mere anonym "nybil-lukt"

denne var god :D

kenhen
08/01/12, 05:09
har et annet ganske greit tips også, fatters og jeg har gjort det på en del biler vi har kjøpt for og gjøre i stand og selge igjen å tjene litt ekstra penger.
så om det lukter HELT jævelig så har vi helt LITT vaniliesukker rundt i hele biler ( der hvor det er tepper osv) og latt det ligge +- en uke så støvsugd grundig. det funker overaskende bra. fjener all røyklukt åsånn lukt

Øyvind G
08/01/12, 11:33
Er det ille, så ville jeg heller tatt en skikkelig rens innvendig som volvoRsport sier over her.

Du kan jo ta en titt på et taktrekk som jeg har renset. Dette var ekstremt møkkete. Mye av røyk lukta i denne bilen satt i taktrekket. (Min link (http://forum.vccn.no/showthread.php?26181-Rens-av-taktrekk-i-945-rask-utvendig-wash-wax-mini-worklogg))

Det du trenger av utstyr og produkter for å gjøre en sånn jobb får du for under 1000 lappen.

PyrionZ
09/01/12, 03:59
Hvilken type munnstykker bruker man ved en sånn jobb egentlig? Kunne tenkt meg å gjort det samme med min!

Øyvind G
10/01/12, 00:49
Hvilken type munnstykker bruker man ved en sånn jobb egentlig? Kunne tenkt meg å gjort det samme med min!

Kan bruke det som følger med.

Frem til nå har jeg brukt et som dette:

http://x1.spareshop.eu/images/300/300/794d1beee9f276e2f7b84eea52780dd4.jpg

Nå har jeg kjøpt et som er breiere, tynnere og igjennomsiktig. Følger med i et sett som heter Foma rensekit (eller noe i den duren). Fåes kjøpt hos bla coop bygg tror jeg.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSJ9Gg2fboBMYQq6wbwjKHGofysxVG57 9O1uwS3n0CZ3YVn8WVo6-3NP0L2

Begge disse er fine å bruke til dette. sistnevnte er laget for formålet da.

Vegardb92
10/01/12, 20:31
Er stoff taktrekk vanlig på 240??

spray med deo hele bilen :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Eller du kan som sagt vaske den, tekstilrens på flekker, hvis du har teppet ute av bilen kan du jo vakse det med grønnsåpe som DanielV gjorde. Sikkert sykt god lukt. Armorall kluter sitrus aktig og er god å ha på plast/vinyl men går over etter et par timer, men er en mye mer fresh lukt i bilen. Luft bilen! hvis det bra vær(tviler men) det hjelper mye bare det.

Øyvind G
11/01/12, 01:30
Er stoff taktrekk vanlig på 240??

spray med deo hele bilen :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Eller du kan som sagt vaske den, tekstilrens på flekker, hvis du har teppet ute av bilen kan du jo vakse det med grønnsåpe som DanielV gjorde. Sikkert sykt god lukt. Armorall kluter sitrus aktig og er god å ha på plast/vinyl men går over etter et par timer, men er en mye mer fresh lukt i bilen. Luft bilen! hvis det bra vær(tviler men) det hjelper mye bare det.

Er ikke stoff tak i 240 nei. 940 som jeg har renset taktrekket på.

Jeg kom vel fram til det i tråden til Daniel at Interiør rensen som jeg har brukt faktisk er billigere enn grønnsåpen som han hadde brukt :P

Vil også tro at en interiør rens som er beregnet på dette tar mer enn det grønnsåpen vil gjøre.

Skal man vaske stue gulvet, så er nok grønnsåpe best. Til interiør og tekstil finnes det egene produkter.

Skal man bruke våt suger, så er det også en fordel at det ikke skummer så mye så ikke skummet kommer inn i motoren på sugeren. Nå har jeg alderi testet hvor mye grønnsåpe skummer da.

Hvis noen skal rense interiør på denne måten, så må jeg føye til at det er viktig å bruke rikelig med vann før såpen suges ut av tekstilen. Dette er for å dra med seg mest mulig møkk ut og for å få ut såperester av det som renses.

Kjøper du en interiør rens, så kan denne også brukes til å vaske dashbord og annen vinyl/plast med.

Vegardb92
12/01/12, 16:48
åja, bare så i tråden til daniel at han betalte lite på grønnsåpe og at produktene er myyyyye dyrere osv. Men er vel ett visst blandingsforhold sikkert som gør at d blir billigere da du bruker den lite, eller? aldri brukt noe spesiell interiørrens. Har aldri hatt behovet. Blir fint bare med støvsuging. untatt setene, men jeg gidder ikke bry meg om de, skal ha nye seter foran uansett, 850/960 skinnstoler eller E34 M5 eller S4 skinnstoler, recaro er jo og et alternativ men finnes knapt i skinn.

Øyvind G
12/01/12, 23:51
Blandes 1:10 (1 liter produkt og 10 liter vann).

Moslet
13/01/12, 04:25
Ville anbefalt å vaska bilen grundig innvendig om du tar deg tid nok. ellers så finnes jo billigere å enkle løsninger som f,eks: Wonderbaum spray:P

volvoRsport
13/01/12, 09:38
eller E34 M5 eller S4 skinnstoler, recaro er jo og et alternativ men finnes knapt i skinn.

Hvem tror du har laget setene som sitter i E34 M5 og S4? :)