PDA

Vis full versjon : Fjerne tektyl



TurboHansen
07/08/10, 20:33
Hoi

Hvordan fjerne gammel fastgrodd tektyl enkelt? har brukt vanlig malings skrape men det tar jo 20år. Er det noe smart verktøy til dette som jeg ikke vet om?

Takker for svar :)

volvobrage
07/08/10, 20:40
sterar ekren frå eit prosjekt her inne:)

"mal" på bensin på tectylen, så blir den som smør med stunder;)

detta funker veldig bra, men du bør ha kle på deg som aldri skal brukast igjen er mi erfaring:P

TurboHansen
07/08/10, 20:48
sterar ekren frå eit prosjekt her inne:)

"mal" på bensin på tectylen, så blir den som smør med stunder;)

detta funker veldig bra, men du bør ha kle på deg som aldri skal brukast igjen er mi erfaring:P

Takker for tipset! Det må prøves ;)

locked
07/08/10, 21:09
Diesel er et bra alternativ tli bensin, som dunster litt mindre.

TurboHansen
07/08/10, 21:12
Diesel er et bra alternativ tli bensin, som dunster litt mindre.

Hmm.. Prøvde med bensin nå i stad, syns ikke det hjalp mye, diesel har jeg også prøvd, blir likspm ikke noe særlig det heller. Fins det ikke et vidundermiddel? :D

THolandsli
07/08/10, 21:25
Vidundermiddelet heter propanflamme. Da renner tectylen av og du kan vaske bort restene med tynner.

Erlend Dystland
07/08/10, 21:34
Jeg bruker varmluftspistol. Det funker veldig bra!:)
Bare ha den over ett bestemt område i under 5 sek og området er kjempe varmt. Da kan man bare ta etc. en kniv, sparkel eller noe sånt å skrape det vekk.
Dette skal da gå plettfritt. Bare ikke ha varmluftspistolen for nærme tectylen over lengre tid, da lakken på andre siden kan flasse av pga. luftbobler.

Lykke til:)

TurboHansen
07/08/10, 23:01
Vidundermiddelet heter propanflamme. Da renner tectylen av og du kan vaske bort restene med tynner.

Skal prøves, kanskje helle på bensin først? :p


Jeg bruker varmluftspistol. Det funker veldig bra!:)
Bare ha den over ett bestemt område i under 5 sek og området er kjempe varmt. Da kan man bare ta etc. en kniv, sparkel eller noe sånt å skrape det vekk.
Dette skal da gå plettfritt. Bare ikke ha varmluftspistolen for nærme tectylen over lengre tid, da lakken på andre siden kan flasse av pga. luftbobler.

Lykke til:)

Du sier noe der, virker ikke dumt det heller. Får prøve og se hva som er enkelst ;) Takk for det :)