PDA

Vis full versjon : godkjenne kw 2 og 19" felg v70 T5



stramwaier
07/08/10, 11:49
Hei, jeg har ett spørsmål angående og godkjenne kw 2 justerbart senkesett og 19 " felg på en 01 v70. jeg er inneforstått med att man må ta en firehjulskontroll den er grei, men kan jeg ta den med senkesettet og dekk og felg i ett. eller må jeg ha en kun for senke settet og så en for felgene?. litt klønete spørt. men lurer på om jeg klarer meg med en tur på biltilsynet eller om jeg må dit 2 turer. orginal dekk dim er 225 45 -17 så burde vel ikke være noe problem og godkjenne 235 35 - 19 da?

Turbo_K
16/08/10, 23:29
Dersom alt er i orden, så holder det med en tur til Biltilsynet.

Husk også at det står beskrevet i godkjenningspapirene til KW-settet hvor mange millimeter det skal være igjen av gjengene på fjærbeina foran.

Tenk også på at du skal ha minimum 11cm bakkeklaring til bilens laveste faste punkt, ELLER 10 cm over et 80cm bredt felt. Med "faste punkt" menes f.eks. rammevanger, traverser o.l. Eksosanlegg går ikke som "fast punkt".

Papir på lyktejustering er også kjekt å ha, da dette er et av kontrollpunktene.

4-hjulskontrollen kan forøvrig ikke være mer enn 1 måned gammel.

Joakim-G_R
17/08/10, 03:51
Er det virkelig TÜV på KW Variant2 ?

Torgeirs
17/08/10, 14:45
Er det virkelig TÜV på KW Variant2 ?



Det er det. Sitter med papira her heime.

Joakim-G_R
17/08/10, 14:53
Det er det. Sitter med papira her heime.

Så kjekt.. Kjører feil modell skjønner jeg. :)

Torgeirs
18/08/10, 14:50
Så kjekt.. Kjører feil modell skjønner jeg. :)

Hææææ?

Joakim-G_R
18/08/10, 15:23
Jeg kjører feil modell, får ikke sånt snacks til 200-serie med godkjenningspapirer.. :p

Torgeirs
18/08/10, 16:05
Jeg kjører feil modell, får ikke sånt snacks til 200-serie med godkjenningspapirer.. :p


Ahhhhaaa, skjønner:)

GMV
18/08/10, 20:58
Tenk også på at du skal ha minimum 11cm bakkeklaring til bilens laveste faste punkt, ELLER 10 cm over et 80cm bredt felt. Med "faste punkt" menes f.eks. rammevanger, traverser o.l. Eksosanlegg går ikke som "fast punkt".


Står ingenting om dette i kjøretøyforskriften. Står bare at kjøretøyet skal ha tilstrekkelig bakkeklaring. Men feks. i Tyskland så krever de dette. Norske BT holder seg somregel til det som står i papirene.

Joakim-G_R
18/08/10, 22:42
Sist jeg sjekket ang senking, fant jeg minimum 8 cm til faste deler, men huske rikke hvor jeg leste det. Mener det stod det i brevet jeg fikk fra BT når jeg skrev en søknad.

Aashome
19/08/10, 16:56
Sjekket dette seinest forrige uke og da fikk jeg beskjed om følgende som Turbo_K poengterer:



Tenk også på at du skal ha minimum 11cm bakkeklaring til bilens laveste faste punkt, ELLER 10 cm over et 80cm bredt felt. Med "faste punkt" menes f.eks. rammevanger, traverser o.l. Eksosanlegg går ikke som "fast punkt".

Papir på lyktejustering er også kjekt å ha, da dette er et av kontrollpunktene.