PDA

Vis full versjon : Støtdempere og fjærer til 240??



fleshn_blood
06/08/10, 20:58
Noen som har ett rimelig men holdbart sett med fjærer/dempere å anbefale. Må bytte alt da de har sett bedre dager:P om det senker litt er bare en fordel bare det er å sette de rett på uten no annet styr. ern en 91 240GL sedan.

Kuleberg
06/08/10, 21:07
da kan jeg vel nevne den klassiske Bilstein clubsport dempere med Lesjöfors fjører. Men dette er ikke et veldig billig alternativ da og endel stivt. Skal du bare ha det billig så er det mye fint på biltema =)

fleshn_blood
06/08/10, 21:15
Har vel egentlig kommet fram til det jeg å:P er bare nysgjerrig på om det kunne vært noe der ute.

Kuleberg
06/08/10, 21:19
har jo sport-demperene som er sikkert litt mildere og billigere

fleshn_blood
14/08/10, 18:24
Men lesjøfors er jo bare fjærer. Hva er best som dempere? Anbefalinger?

larset
14/08/10, 18:40
Bilstein!

Kuleberg
14/08/10, 18:41
jeg skrev jo Bilstein ClubSport dempere. Som etter det jeg har forstått er det di fleste kjører. Finnes jo også Koni dempere. Bilstein har noen dempere som heter Sport som er noe billigere en Clubsport, og uten at jeg vet dette så regner jeg med at dette er dempere som ikke er fult så stive.
Hvis du bare vil ha noe som er like gyngete som orginalt så går du bare på biltema eller torshov eller mekonomen e.l =)

duffern91
14/08/10, 22:35
for all del styr unna biltema dempere . de fjerner noe i dem slik at de leverer bare halve levetiden

Joakim-G_R
14/08/10, 23:36
jeg skrev jo Bilstein ClubSport dempere. Som etter det jeg har forstått er det di fleste kjører. Finnes jo også Koni dempere. Bilstein har noen dempere som heter Sport som er noe billigere en Clubsport, og uten at jeg vet dette så regner jeg med at dette er dempere som ikke er fult så stive.
Hvis du bare vil ha noe som er like gyngete som orginalt så går du bare på biltema eller torshov eller mekonomen e.l =)

Sport er en fin alternativ til en bruksbil. For, lets face it, Clubsport er ikke laget for hverdagslig kjøring på vei.

Jeg har gått for Sport og Lesjöfors på bruksbilen min, men har kjørt CS og Lesjö på den andre bilen min, i et par år. Det er stivt og gøy, men som sagt. Om det er en bruksbil til og fra jobb, kanskje kjøre med familie, lengre turer, så er nok Sport et bedre alternativ.

Styr helst unna Koni.

Ellers så finnes det "orginale" dempere, som er litt strammere, Sachs Advantage skal vel være det. G&M Sport, f.eks.

Så spørsmålet er vel hvor mye du skal sprette rundt, og hvrordan oppsett du vil ha på bilen din. :)

fleshn_blood
15/08/10, 00:16
Da går jeg for bilstein sport å lesjøfors. Er så mye å velge så ville høre hva folk liker først:)