PDA

Vis full versjon : Verksted?



v70dude
06/08/10, 15:30
Noen som har ett verksted i Vestfold ett sted?

Med en liten plass som jeg kunne lånt/leid?

Må bytte toppakning på min volvo å har ikke så veldig
lyst til å gjøre det i hagen :P

ChrML
06/08/10, 22:51
Er jo fint å stå i hagen å skru nå for tiden da :). Værre når jeg tok toppakningen min på en kald høstdag med kuldegrader. Vært enda værre midt på vinteren med 15 blå ;).

v70dude
06/08/10, 23:05
hehe, kanskje det.. men har ikke gjort det får :P så kommer sikkert til å ta litt lengere en en hel da :P

Wrasko
06/08/10, 23:07
Er jo ikke værre enn å lukke panseret med en pose eller lignende over når du gir deg for dagen. Så heller bare passe på å bytte olje ikke så veldig lenge etter at du har byttet pakning (i tilfelle noe vann kommer nedi, fuktig ute for tiden vettu)

v70dude
06/08/10, 23:16
hmm, ikke så dumt.. men er den er vrien jobb på en v70 97 2,0 Turbo?

locked
06/08/10, 23:20
Det er en del arbeid, verdt å merke seg at kamakseloverfall sitter i toppdekselet så når man skrur av toppdekselet løsner kammene.

Bør skifte regreim i samme slengen om den er noen år gammel også, viiktig med timingen på denne viss ikke havarerer motoren...

Bytta en eksosventil på min 99mod 2.0t og det var mye jobb! det blir omtrent som topppaknings bytte utenom ventilen. Tror det ligger guide i tips og triks forumet.

locked
06/08/10, 23:24
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=98

v70dude
06/08/10, 23:56
ok, regreim er ikke så lenge siden ble byttet på verksted. Men har funent olje i ekpasjonskameret til vann/frostveske så regner med at det er toppakningen.

Men ang no annet.. du har vell ikke no peil på tannstang? Min lekker servo olje
under mansjetten, også var jeg innom volvo å spurte om jeg måtte bytte hele eller ikke.

Men de sa at det var en sånn "service del" ting som man kan reparere uten å måtte bytte hele delen, så om hva som er best bytte hele eller reparere den?

Christian
07/08/10, 02:06
Hvis den lekker igjennom mansjetten kan man bytte bare tetningen, men hvor lett det er vet jeg ikke..

ChrML
07/08/10, 08:21
Er jo ikke værre enn å lukke panseret med en pose eller lignende over når du gir deg for dagen. Så heller bare passe på å bytte olje ikke så veldig lenge etter at du har byttet pakning (i tilfelle noe vann kommer nedi, fuktig ute for tiden vettu)
Kommer uansett pussestøv nedi oljekanalene når man pusser over før man legger på ny toppakning. Så olja må byttes like etterpå uansett. Vannet er det ikke så farlig med med mindre man skal stå å helle vann over motoren mens man holder på.

Viktig når man gjør reint aluminium at man ikke graver...

v70dude
07/08/10, 11:10
Dette kan bli spennende. Men åssen toppakning skal jeg kjøpe? Tipper det er orginal som sitter på, men siden blien er chippet så er det kanskje lurt.

Å bruke en som tåler litt mere?

v70dude
08/08/10, 12:54
Det er lekasjen sitter under mansjetten på selve tannstanga.. så om det går ann å tette på den?

locked
08/08/10, 13:02
du kan bruke orginal toppakning, den holder i massevis.

tannstang veit jeg ikke noe om.

v70dude
08/08/10, 13:04
ok =) får jeg stikke å kjøpe det imorgen

henrik940
08/08/10, 13:05
Er jo fint å stå i hagen å skru nå for tiden da :). Værre når jeg tok toppakningen min på en kald høstdag med kuldegrader. Vært enda værre midt på vinteren med 15 blå ;).

Æsj ja! Det var kjipt :p